De stilte klinkt verbouwereerd

   Dat komt ervan als je afspreekt met de onvergelijkelijke Huisvrouw.
Dan vergeet je je gsm op je keukentafel.
Bij thuiskomst vond ik er twee ingesproken berichten van mijn wederhelft op. “Dat hij me het dan wel zal vertellen als hij straks thuiskwam.”
 
Tijdens het uitvoeren van mijn inhaalbeweging in het blogheelal, zie ik vanuit een ooghoek een rugzak op de fiets voorbij het raam zoeven.
Rugzak? Blauw? Namiddag? Moose?
 
Verbreking
staande voet 
niet langer nodig 
vier maanden uitbetaald
 
Mijn vrijer is boudweg ontslagen.
Welgeteld één zinnetje wilde zijn baas eraan vuilmaken : “Wij hebben besloten… ”
De andere had zich verstopt.
Onder toezicht mocht hij nog net zijn bureau leegmaken.
Zijn team stond er sprakeloos op te kijken.
 
Thuis haalde hij een lege verpakking worst uit zijn rugzak…
“Ik had nood aan een worstje troost.”

23 Reacties to “De stilte klinkt verbouwereerd”

  1. elke Says:

    Ocharme. Hopelijk vindt hij rap iets nieuws! En dat het dan bijgod beter mag zijn dan wat het was!

  2. watervrouwtje Says:

    hehe,blij dat ik je terug zie,en dan nog met geen goed nieuws,Wij hebben dit ook beleefd op dezelfde manier,mijn man is nooit meer dezelfde geweest want hij was toen al 49 jaar,en zo ne puwe moet niemand meer ,toch wens ik jullie het allerbeste
    daaag

  3. Patrick Says:

    Jakkes. De grote bankiers hun gesjoemel wordt nu afgewenteld op het personeel.

  4. breeg Says:

    dat is wel erg grof… jammer jammer jammer en ik treed Elke meteen bij, hopelijk vindt hij rap ander en beter werk!

  5. Menck Says:

    Merde. Ik krijg welhaast een déjà-vu.
    Moose, man, jij vindt snel iets anders, zoveel is zeker. Kwaliteit komt immer bovendrijven.

  6. hildeken Says:

    Wens jou en Moose veel sterkte want dat kunnen jullie nu gebruiken. Maar ik duim voor hem dat hij snel iets gepast vindt!

  7. chelone Says:

    Op staande voet nog wel; moeten ze daar geen dwingende en gefundeerde reden toe hebben?
    Wat ik hoop is dat ze zich binnenkort zullen realiseren dat ze zich schromelijk hebben vergist, de naïvelingen!

  8. Lalena Says:

    Om kippenvel van te krijgen maar Moose, met zoveel kwaliteiten zijn er tien ander die je graag in een team willen, je zal ze vinden, kop op!

  9. Blogbaas Says:

    Het spijt me zeer dit te moeten lezen. Hopelijk vindt hij snel iets anders.

  10. zeezicht Says:

    Tegenwoordig kan dat allemaal zomaar, een schande is het!
    Kop op Moose en je zal zeker iets anders vinden en hopelijk word je daar beter behandeld!

  11. veerle Says:

    Verschrikkelijk! Hopelijk vindt hij gauw iets anders. Veel sterkte.

  12. Stef Flater Says:

    Fuck. Dat is slecht nieuws. Ik ben het met Zeezicht eens – het is een schande hoe men mensen zo maar ontslaat. Dan zal men weer eens verwonderd zijn hoe weinig mensen nog met hun goesting gaan werken en gemotiveerd zijn/blijven.
    Heel veel succes toegewenst bij het zoeken naar een nieuwe job.

  13. Veerle Says:

    A maar allez, zo ineens? Zo zonder reden? Om kippenvel van te krijgen. Zo tsjollen met de mensen.
    Courage alginder, en kop op.

  14. chaoot Says:

    Degoutant om op die manier iemand de laan uit te sturen. ’t Is om begot weken slecht van te lopen!

  15. clara Says:

    En dat hij niet de enige is, zal maar een zeer schrale troost zijn. Wens hem veel moed bij het zoeken naar nieuwe uitdagingen. Het is echt baaalen…

  16. Margo Says:

    Fuck. Damned. Shit.
    *dikke knuffff allebei*

  17. affodil Says:

    ’t Is proper, da! Maar Moose:”op een dag vind je de job van je leven en dan zet je een stramme vinger naar dat stuk vreten…”

  18. madameblogt Says:

    Getver! Hebben die kltzkkn het dan toch gedaan!?
    Niet te lang treuren, Chocolatemoose! Voor werknemers als jij is er ongetwijfeld werk.

  19. Estelle Folle Says:

    Ander en beter! Dat komt wel goed!

  20. Happy Genes Says:

    Dat is financieel slecht nieuws en ook voor het moraal niet goed. Ik duim mee dat hij snel ander en beter werk vind!!

  21. dana Says:

    Och nee ! slecht nieuws !
    ik heb het ook meegemaakt in maart : omwille van de economische crisis .
    maar bij mij is het allemaal heel menselijk afgehandeld…
    Moose , neem even tijd voor jezelf nu , profiteer ervan om nadien een toffere job te vinden met nog toffere collega’s en managers waar je je wel goed bij zal voelen !

  22. Annelyse Says:

    Werknemers betekenen tegenwoordig niets meer voor hun bedrijf.

    Veel sterkte, want zoiets is niet gemakkelijk


Geef een reactie

