Doorheen een forenzendorp als een gracieuze zeekoe. Op buik.

  

   “Hoe schattig… een verdwaald sneeuwvlokje,” blies ik wolkjes vanop de fiets donderdagmorgen omtrent kwart voor acht.
 
Twee kilometer verder zwoegde ik pedalo en berijder door een gemene sneeuwstorm.
Uw zap werd dynamisch aangevlogen door scherpe ongeleide vriesprodukten.
Uw zap volhardde en pendelde als een bevroren yeti haar arbeidsgemeente binnen. U kent dat wel, zo eentje met een straat en voorrang van rechts. Zooooo ordinair…
 
Dankzij de pots van de dochter, herkenden mijn oren nog steeds het geluid van een automotor.
Geheel anticiperend op de impuls redeneerde ik vol empathie : ” Als die auto subiet voor mij moet stoppen, gaat hij schuiven en halveert hij mij.”
Dat zouden we niet willen! Alzo geschiedde dat ik allebei mijn remmen dichtkneep…
 
Fantaseer slow motion :
Stuuuuuur trekt naar rechtsssss
Wiel gaat plat op de grond
Zap neemt tegen haar zin een betrekkelijk onelegante duikvlucht langs linkerzijde… (vergeet armen te spreiden)
… maakt buiklanding…
pfoef, buik heeft genoeg dempende veerkracht,
maar de linker knie die de buik vooruitging knotst onnodig hard op het asfalt.
Als de sierlijkste zeeolifant ooit, schuif ik nog een metertje naar… naar, alsof dat er wat toe doet, naar een pijngrens, terwijl ik glijdend word ingehaald door mijn handtas die de uitgang van het fietsmandje heeft gevonden en wedstrijd houdt met het kettingslot : om ter verst het kruispunt op.
 
Eerlijk toegegeven, dat wilden we ook niet!
 
De auto waarvoor ik in eerste instantie deze belachelijke buiteling maakte, stopt (stopt verdomme! En zonder accidenten!) en vraagt of het goed met me gaat.
“Jawel hoor,” lieg ik met de kaken vol sneeuw en bemerk dat rechtkrabbelen op ijs niet echt iets is voor mensen met een bmi hoger dan gemiddeld. Sacoche bijeenzoeken ook niet. Ik hink de vélo weer op en rij stoer als een ijspegel de schoolpoort binnen.
 
Na de middag pikkelde ik met een knie XXXXXL de auto van de opgetrommelde vader in, rechtstreeks naar het ziekenhuis.
 
Mijn moeder heeft het mij heel mijn adolecentenleven ingeprent. Iedereen weet dat je je daaraan best houdt. Je kan nooit voorspellen wanneer het jou gaat overkomen…
Donderdagmiddag 14:00 u, röntgenafdeling ziekenboeg.
Bij het afstropen van mijn broek piepte er een geladderde panty (tegen de kou) op, met een megaonderbroek erover (tegen het afzakkend kruis) en vervolgens mijn allerlelijkste versleten echte slip (tegen allerlei vijanden!).
 
Vrienden van de blog : Denk vanaf nu na over uw onderoutfit, voor je het beseft, sta je ergens net niet naakt.
 
Besluit : Eén afzichtelijke directoire zonder weerga. Oja, ook nog een gekneusde knie en wat werkonbekwaamheid.
 
 
 
Veel tijd om uw bestellingen af te werken!

33 Reacties to “Doorheen een forenzendorp als een gracieuze zeekoe. Op buik.”

  1. Jos Says:

    Shit, dus moeders hadden al die tijd gelijk!

  2. sara Says:

    Pijnlijk voor u, maar zeer grappig voor mij!

  3. bram Says:

    ….en de winter is net begonnen Zap, hoe moet dat nu de rest van de komende maanden……

  4. Nina Says:

    Ewel, als ons moeder in den tijd zag met wat lodderen ik soms rondliep, was dat altijd wat ze zei: “Als ge vanzjeleven iet voorhebt en ge moet naar de kliniek gaan, de mensen gaan nogal iet zeggen!” En ze gaat begorie nog gelijk krijgen 🙂
    Spoedig herstel, en wat er ook gebeurt, hou het been stijf he!

  5. k@t Says:

    *lacht*
    Sorry daarvoor! En desondanks een welgemeend spoedig herstel toegewenst!

  6. eventjeswicht Says:

    Als ik het zag gebeuren, ik zou echt niet lachen en u direct komen helpen enzo. Maar als ge’t zo leest en toch niks kunt helpen, is het behoorlijk hilarisch. Zap, dit is slappelach-materiaal. Maar terug serieus nu: heel veel beterschap. IJs-leggen enzo – nee, dat is een flauwe. Verzorg u. En achteraf gelijk hebben, daar hebben moeders dus niks aan, hè. Gewoon luisteren en doen wat moeder zegt (dat laatste alleen bestemd voor mijn kinderen).

  7. welwel Says:

    Krijgen we geen foto … van die … allez, die knie …

  8. dana Says:

    dan laat je de auto thuis staan om niet te ‘slippen ‘ en ‘botsen’ maar de fiets is nog gevaarlijker !
    volgende keer de slee maar nemen?

    spoedig herstel en probeer je toch maar te amuseren tijdens de kerstvakantie !

  9. elke Says:

    De dubbel slip onder en over de panty doe ik ook, maar het is met totaaaaal onduidelijk waarom je dit onder een broek ook nog een keer doet. Die panty zakt dan toch niet meer af? Waarom draag je hoe dan ook een panty onder een broek eigenlijk? Zap toch!

    En vanzeneigens: een spoedig herstel.

  10. zeezicht Says:

    Tiens, dat al die moeders nu plots gelijk krijgen?
    Maar waarom rem jij als het glad is? tsssssss…
    Veel beterschap hé!

  11. Lies Says:

    Haha, was weer verrukkelijk leesvoer. Ga ik morgen zeker aan denken als ik een slipje kies uit mijn lade.

  12. gewebkijk Says:

    hopelijk is het net als met de griep, en heb je nu voor de rest van de winter(gladheid) voldoende afweerstoffen… 😉

  13. zapnimf Says:

    @Gewebkijk : lol

    @Iedereen : Merci. Die dag extra congé was fijn, maar ik begin nu te beseffen dat er nog een week stilzitten aan vasthangt. Net nu het mooi buiten is.

  14. Margo Says:

    Woehaha! (sta me toe er toch eens heftig mee te lachen)
    Dat gij dat nu toch weer moet voorhebben hé, zap! Mo jonges toch, hoe is’t mogelijk.

  15. de zeggenschap Says:

    Ach, zap vlug naar een nieuwe lente en vergeet volgende keer je diepvrieszak niet aan te trekken!

  16. clara Says:

    Hilarische uitglijder! Voor de lezer dan toch. Als hoofdacteur waarschijnlijk iets minder grappig. Hou je goed!

  17. annava Says:

    oeh oeh, pijnlijk! Het leven is hard soms (de grond anders ook) en zeker als je bloglezers je al beginnen uitlachen…

  18. Veerle Says:

    Amai zeg, het zit jullie ook niet echt mee de laatste tijd. Maar allez, ge kunt nu wel zeggen dat je een legaal slippertje gemaakt hebt. En je hebt de arm-en-been-breuken-statistieken-van-de-spoedgevallendiensten-bij-winterprikken mee naar omhoog getrokken. Hoop dat je er niet te lang en te veel last van hebt.

  19. madameblogt Says:

    Oei! Ai! Ik zie het zo gebeuren!
    En nu… rusten en je laten vertroetelen – zonder scrupules!
    Toi-toi!

  20. Titatallina Says:

    Ik voel met je mee, zapnimf. Ik ging donderdag ook glorieus onderuit op mijn MoederMonster (= fiets met aanhangfiets). Ook met een nylon onder de jeans. Score: Geen ziekenhuis, wel een stoppende auto met helpende hand, en een blauwe plek op mijn kuit van 10 cm doorsnee.

    Het leven van een milieuminnende fietsende mama is niet gemakkelijk, wat?

  21. veerle Says:

    ‘Wie niet horen wil moet voelen,’ zei mijn moeder altijd. Blijkbaar telt dat ook nog na zoveel jaar.
    Spoedig herstel!

  22. hildeken Says:

    zapke wat erg zo juist voor de vakantie… maar inderdaad prachtig verhaal! maar ik ken het probleem je kan niet altijd boven en onder op zijn deftigst gekleed zijn, ze zullen in t ziekenhuis wel wat gewoon zeker? ons moeder zei ook altijd: als t al maar poper is!

  23. zapnimf Says:

    @ allen : Je mag er allemaal een kusje op komen geven en uitlachen mag, pffffoe, ik sta daarboven 😉

  24. karen Says:

    toch niet slim hé. Werkonbekwaam terwijl je vakantie hebt.
    ok van het voorlezen in de mis ben je dan toch onderuit gekomen .Veel beterschap en als de sneeuw gesmolten is kom ik op ziekenbezoek.

  25. #wijvenweek : Guilty pleasures en kleine kantjes, XXL Amerikaans kleine kantjes « De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] anders wat af janken* seg- ben ik sterk in zelfrelativeren. Achteraf. Als het leed geleden is. Ik nog leef. Mijn onuitstaanbare trekjes mij de das niet hebben […]

  26. Waar is Jezus met zijn handoplegging als je hem nodig hebt? | De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] seizoen viel op zes december. In het geheugen gegrift, die datum, want ik viel ook. Hard. En niet voor de eerste keer. Ik schoof onderuit met mijn stalen ros op weg naar ‘t werk. Daar wachtte die […]


Geef een reactie

