Af(ant)asie?

  

   Dan zeg ik :
“Kijk eens onder de wasbak in de wiskunde.”
 (Op de vraag van puberzap of er nog shampoo is.)
 
Of :
“Waar is toch die dorpel van dat potje?”
Terwijl ik wroette in de afwasmachine.
 
Toen die veertienjarige zeilmeid op Sint-Maarten teruggevonden werd :
“Hoe kan een minderjarige op haar eentje het zwembad nu nemen naar daar?”
 
Hahahahahaha, wij – ongewilde grapjasjes – lachen hier wat af met onszelf. Jolijt jolijt!
 
Het gekke is dat die kromme woordenschat er vanzelf uitrolt en ook meteen als tureluurs geflipflap wordt herkend, waarop ik mezelf vlugvlug herhaal met verbetering en verbazing.
 
Het gegiechel kleurde ietwat groeniger getint toen mister-ik-google-effe-de-verklaring-van-tinternet een sluitende uitleg had voor mijn gedrag :
gisteren nog een verlichte hersenpan, vandaag stiekem gehersenbloed…
Of gefietsvald
Of gehersentumord
 
http://www.afasie.be/2.html
 
En morgen een totaaloverzichtje van mijn broodrooster tegen de malariamug…

10 Reacties to “Af(ant)asie?”

  1. Illiveris Says:

    Zolang het geen pijn doet.. :-p

  2. zeezicht Says:

    Bij mij is het gewoon ‘chemobrein’,
    maar bij jou is het zap die honderd dingen tegelijk denkt en doet!
    Maak je maar geen zorgen, het is nog verre van dementie!

  3. Menck Says:

    Ik heb dat ook soms. Weliswaar na het nuttigen van een Leffe of twaalf.
    Ik zou me geen zorgen maken. Ik niet.

  4. madameblogt Says:

    Ik dacht dat die dingen beterden na de puberteit. LOL

  5. annava Says:

    Ja Zap, zolang ge niet begint met de dingeskes-taal, komt dat wel inorde.
    Ik heb daar nu ook last van maar ik kan dat op die zwangerschapschap kan steken

  6. de zeggenschap Says:

    Kom nu maar uit die klerekerstboom en steek je dwaallichtjes aan en je oogwalletjes over … ’t is bijna twintigtien!

  7. Blah Says:

    he. Ik herken dat. Heb ik ook soms en dan lacht Blahkind zich kapot.
    Terwijl ik met een frons achterblijf hoe het komt dat ik dàt woord gebruikte en niet het juiste…
    Zet de frigo eens uit (ipv TV), of dat ding, dat ligt al jaaaaaaren in de radio (in de schuif)… zulke dingen…

  8. Margogogo Says:

    Gelukkig heb ik deze kwaal (nog) niet. De stoornissen en mankementen die ik heb volstaan voor 1 persoon, me dunkt.
    Wel hilarisch als ge zo scheef hangt te babbelen met de mensen. Gaat ge volgende keer tegen mij zo nekeer met enige afasie klappen?
    Ik denk dat ge dat hebt omdat ge zo veel met uw hoofd schudt als ge aan ’t uitleggen zijt.

  9. Margogogo Says:

    Oja, bedanktuwel voor uw skoon kaarteken, trouwens.

  10. ysabje Says:

    het is in ieder geval een poëtische afwijking…


Geef een reactie

