Het geheim dat nooit uitkwam

  

   Mini -dysorthografie- zap en krul -ik kanooknietschoon,laatstaanjuistschrijven- zap hadden die avond gebadderd.
Voorafgaand hadden mini en ik een dispuutje.
Hetwelk? Al sla je mij dood.
In ieder geval, zeer tegen haar gewoonte in, ging minizap eensklaps over in straf voor iedereen : niet meer praten.
(We verzwegen hoe zalig dat was.)
 
Enfin, zo eens hard kunnen lachen voor het slapengaan, bij het lezen van de over en weer post (gevonden op de badkamervloer) van je bengels, doet deugd. 
Hou uw ontleedogen in aanslag, hierkomtie…
(vertaling eronder)
 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             


 
 
  

vertaling :
 
krul : eerlijk zijde gij kwaat op mams
 
mini : zeg ik ni
krul : jawel
mini : ik zeg niets
krul : wat bedoelt gij met : ik zeg niets
mini : ik zeg nieks tegen iemand
 
krul : waarom kwaad zeg het
mini : nee. Ma da is altijd het zelvde
krul : wa zeg het gewoon
 
mini : welk
krul : op wie ge kwaad zij
mini : en dan
krul : plies
mini : nee dan eerst gij
krul : belooft
krul : schrijf iets (eens) iets
 
mini : ma seg zo kan ik nooit een geheim bewaren
krul : zeg gewoon!
mini : nee en nu stoppen
 
 
Die overgelopen badkamer dweilen met een gebruikte handdoek was wat minder leuk.

38 Reacties to “Het geheim dat nooit uitkwam”

  1. tricky Says:

    gij niet schoon schrijven, ge meent het! en uw kalligrafiedingeskes dan?! vind die anders toch wel heeeel geslaagd hoor!
    wel grappig ja, zo’n conversatie onder je zappers…;-)

  2. tijdtussendoor Says:

    Zo’n lachbui is onvergetelijk…wss vertel je het hen nog op je tachtigste 😉
    Fijn dat je terug boven blogwater bent!

  3. biomama Says:

    goh! hoe oud zijn ze? kij er al naar uit om ook zo dingen te vinden!

  4. Madam Frutsel Says:

    Schitterend !! Daar zou ik nu naar uitkijken zie !! Ik moet dan wel dringend een tweede kleine fabriceren, want naar wie moet zij anders zo’n briefkens schrijven ?? Moet daar dringend eens werk van maken ! 🙂
    En of Mams schoon kan schrijven, ik heb nog steeds her en der succes met m’n wijnflessen !!

  5. pelgrim Says:

    Geweldig om zulke briefwisseling te vinden.
    Dan moet je er die badkamer maar bijnemen.
    Momenten om te genieten en die brieven bij te houden.

  6. patrick Says:

    Zo knap van jou dat jij die zalige momenten uit het leven zo treffend kan vatten in een blog.
    Voor mij ben je de Anne Geddes van de blog-sites
    Is dat nu wat ze bedoelen met “Pluk de Dag”!

  7. zeezicht Says:

    Oh wat een leuke reactie van patrick hierboven!
    Hou die briefjes maar bij, wie weet wanneer je ze nog eens naar boven kan halen! 🙂

  8. annava Says:

    Leuk om nog iets van de Zapkes te lezen 🙂
    Grappig en leuk denk ik, zulke dingen vinden!

  9. Margogogo Says:

    Woehaha, zalige lectuur is dat toch!!

  10. Blah Says:

    heh, dat lucht op, nekeer goe lachen sè! 😀

  11. elke Says:

    En al die natte plekken: is dat van uw lachtranen of van hun tranen?

  12. ysabje Says:

    inkaderen en boven hun bed. en zelf ook eens briefjes lanceren.

  13. bram Says:

    standvastige kleine Zapp, heel goed

  14. Patrick Says:

    Zapnimf!
    Ik dat dat je nooit zou stilvallen!
    maar … net a

  15. Lichtindeduisternis Says:

    Hallo Zapfnimf, ben je daar nog? We hebben al zo lang niets meer van je gehoord hier. Alles in orde?

  16. Menck Says:

    Het geheim dat nooit uitkwam: wat is Zap & C° sedert 10 februari aan het uitspoken?

  17. zeezicht Says:

    @Menck
    Als we nu eens een quiz’ke begonnen: wie raadt wanneer zap weer schrijft/blogt/verschijnt/reageert…

  18. tijdtussendoor Says:

    Zo stil hier… dju toch…ben maar terug weg dan 😉

  19. Jos Says:

    Hé, Zap, hoe zit dat met u?

  20. libelleke Says:

    dag Zapnimf,zo’n mooie benaming en zo weinig te lezen,scheelt er iets
    groetjes
    daaaaaaaaag

  21. hildeken Says:

    Zo’n onverwachte en totale stilte?? We maken ons zorgen..

  22. ilse Says:

    nog geen nieuws hier? je gaat mij toch niet zeggen dat je geen fratsen meer uithaalt….

  23. sahara Says:

    Kwam geen dag te vroeg, dat gratis pincet bij de flair.

  24. sahara Says:

    Excellente kwaliteit ook.

  25. kaatje Says:

    Nu begin ik mij toch zorgen te maken zenne.

  26. watervrouwtje Says:

    het blijft hier maar stil
    groetjes

  27. Leen Says:

    Zapnimf nimft niet meer, ik bedoel … zapt niet meer … ik wil zeggen … blogt ook niet meer 😦

  28. Sjattie Says:

    ja zeg, uwe winterslaap mag stilaan gedaan zijn é 😉

  29. liza Says:

    Juli is ook al bijna om! Wakker worden uit de zomerslaap!

    :-p

  30. HertogJan Says:

    Pijn, smart, weemoed en ook een ietsiepietsie ongerustheid; nimfen mogen dan wel onsterfelijk zijn, maar ze vliegen toch ook al wel eens tegen een laaghangende tak of zo.
    Maar zonder hen ????

  31. Nina Says:

    Amai mevrouw Nimf, nog 2 maanden en ge kunt ne jubilee vieren, dat zien we niet graag zene!

  32. treiner Says:

    de facebookchat voor peuters


Geef een reactie

