Een gebruiksaanwijzing even onleesbaar als Godenslaap

  Van een beetje inbreker zou je toch mogen verwachten dat hij tenminste je lievelingsexemplaar van Jommeke (De stad in de vulkaan nr. 87) mee jat.
Of ‘Een geschiedenis van bijna alles’ van Bill Bryson.
Of ‘Zomerhuis met zwembad’ van Herman Koch.

Of het liefst van al : ‘Godenslaap’ van Erwin Mortier, want gatsie, wat is me dat een ondoordringbaar boek. Verder dan pagina 8 ben ik nooit geraakt en het begint op 7. ‘De publieksprijs van 2010 (boek van het jaar)’ (tevens winnaar AKO literatuurprijs). Hoe moet ik mij zo’n publiek voorstellen? “Onder IQ 140 kom je niet in ons publiek, sorry! Andere tribune!”
Misschien staan alle moeilijke zinnen op pagina 7 verzameld en moest ik eens een keertje doorbijten?
Dan lees ik liever in de plaats nog een keer alle Alex Riders (Anthony Horowitz). Aan alle ouders van 10 tot 15-jarigen : koop die serie van de sint, goed op voorhand, en lees ze zelf eerst. Doen doen!

Enfin, het beetje inbreker liet alle literatuur op de plank, sterker, hij voegde er zelf wat aan toe.

Tussen twee dwaze momenten (met 4 in bed kijken, de kats hoektand uit de trui puzzelen, VT wonen lezen, meezingen met de begintune van The A-team) op de zetel, draaide een van ons zijn nek meer dan 30 graden en een klein onbekend potje weerspiegelde op de iris.
We herkennen het niet.
De taal van het etiket is redelijk uitheems.
Fors spul bovendien, gezien het goedje pas in 2547 vervalt.

De poetshulp, van Marokkaans/Nederlandse origine ontkent dat zij het binnengesmokkeld heeft en behalve enkele vrienden, opgetrokken uit de West-vlaamse klei, is hier kort voor de vondst niemand gepasseerd.

Dan mag u nu wat ontcijferhulp bieden.
Of een gokje wagen over de inhoud.

Wie weet wint u wel iets.
‘Godenslaap’ van Erwin Mortier schijnt wel goed te zijn…

18 Reacties to “Een gebruiksaanwijzing even onleesbaar als Godenslaap”

  1. stefdenflater Says:

    Het geschrift lijkt me eerder uit India afkomstig (of omstreken zijnde Bangladesh, Nepal, …). Voor tijgerbalsem lijkt het me de verkeerde kleur te hebben. De gele kleur zou eerder op iets met citroen kunnen wijzen maar ik zou er niet op gokken of dat eetbaar is. De reuk zou eigenlijk een beter hint kunnen geven dat de foto. 😉

  2. Leen* Says:

    Smeer het op uw voeten! Als het uitslaat is dat niet erg, want het is vanaf morgen toch geen weer meer voor sandalen!

  3. Menck Says:

    Volgens mij is dat zaaddodende pasta. Die van mij vervalt althans ook pas in 2547, vandaar.

    • zapnimf Says:

      Helaba! Gij daar *aandacht van Menck trekkend*
      Ik voel aan mijn water dat je ook goesting krijgt om terug te schrijven en als ik het niet voel heeft iemand het mij misschien gesuggereerd. En als het dat ook niet is, ben ik gewoon weer simpel.
      Zaaddodend zou best wel kunnen.

  4. Gudrun Says:

    Mijn eerste idee was ook tijgerbalsem.
    Maar ik denk eerder currypasta of zo, uit Thailand.

  5. elke Says:

    Mohow zeg, Zap, waar haal jij toch al die dingen. Vraag het misschien eens aan de zoon, wie weet heeft hij er wat mee te maken.

  6. R Says:

    Uw potje komt uit Thailand. Geen idee wat erin zit en de vraag is of ge dat wel wilt weten: het ding is al jaren over de datum. In Thailand wordt de boeddhistische jaartelling gebruikt en het is daar nu het jaar 2554…

  7. Christel Says:

    Volgens mij is dat een goedje dat goed is voor alles. Zere keel, aambeien, eksterogen, pijnlijke gewrichten en zelfs tegen pijnlijke maanstonden. 🙂

  8. Margogogo Says:

    Is het niet iets ‘voor soepele spieren en gewrichten’ op basis van bee wax? Een balsem zoals dat van de tijgers, zoals de Stef kwam te zeggen.
    Ik heb ook zo een potteke, of minstens toch iets soortgelijks.
    En nu begint dat hier ineens te donderen en hevig te regenen, doch dit geheel terzijde.

  9. zapnimf Says:

    Alleman bijna gelijk! Het ruikt naar Vicks.

    @R : Dankjewel. Zelf hadden we wat doelloos alle Aziatische kalenders proberen af te schuimen op tinternet, met weinig resultaat.

  10. zeezicht Says:

    ’t zal wel zoiets zijn als : paardenbalsem, dat tegenwoordig zeer gegeerd is, maar een andere kleur en de taal?… geen flauw idee!

  11. Olivier Says:

    Thaise Tigerbalsem, lekker heet


Geef een reactie

