Take on me, take on me, take meeee on!

  De avondzon scheen door de achterruit.
Moose en ik bolden huiswaarts met de slee, de boodschapjes achter de rug.
We voelden ons verrekte zen.
Thuis wachtte ons : gekrijs, jong geweld, puberhormonaliteiten en hun logerende vriendjes. Vooruitzicht!
Dat wisten we wel zeker want een van de vier zaps had het gekrijs gericht in een hoorn, verbonden met ons, waarop een andere gelijktijdig meppen verkocht aan een derde en zodoende steeg er gejoel-gegiechel-vieze woordenschat op in bendevorm. Enkel en alleen om te vragen waar wij bleven.
Bleven? Wij bleven na deze telefoon het liefst achterwege.
In het lege.
Of nog beter : in het lege-ndarische bos waar we net langs reden.

Excuses aan al die ouders die hun kinderen nooit ontlopen, maar wij dus wel. Want waai hebben kids from hell. Niet echt, maar soms heeft het rijm ook zijn rechten.

Ik wijk af : Moose en ik zouden een ontspannende avondwandeling maken ver van storende elementen. Slechts twee zijwegeltjes later stoorde mij iets heel heel ergs : ik moest naar de wc. In een bos waar geen wc is. En die van thuis zou ik niet meer halen, in die mate ken ik mijn darmstelsel al wel, wij leven al heel lang samen.

Uhu, ik hoor u al drie zinnen lang zuchten : bos, pak het bo-os! Mens doe niet zo ingewikkeld! Omdat ik het daar helemaal mee eens was, zocht ik naar een geschikte openluchthudo. Wat in de werkelijke wereld aldaar moeilijker te realiseren viel dan je zou vermoeden. Ieder bosje aan een paadje had ook een achterkant die uitkeek op een ander weggetje. Bovendien leek het wel nationale joggersavond. Half lopend zapdorp passeerde voor achter en zijlings. Zei ik ooit dat wij zen waren? Not!

Minuten verstreken. Met dichtgeknepen billen en mijn ene hand tegen het poepgaatje (een meer symbolische daad dan een praktische) wiebelde ik vanuit de knieën verder terwijl de andere hand doortastend graaide naar alles wat op blad leek.
Had ik al verklapt dat dat bos ‘Mastenbos’ heet? Mast, zoals in dennenboom, mastendop, naaldjes…? Handig is anders om… uweetwel, want dat het een dringende nummer twee betrof qua boodschappen, dat had u natuurlijk al lang door.
Afijn, ik vond toch wat Amerikaans eikenblad en vogelpestblad en verwenste ieder levend wezen in een kilometer omtrek.

Toen keerde mijn geluk. Alsof de almachtige zelve erachter stak, openbaarde voor mij een formatie rododendrons als een ideale ontlast omega. Op-luch-ting alom.
Het verdere verloop van de wandeling werd er eentje met soelaas, bevrijdende huppels en foute-hits-geneurie. Tot we opgeladen weerom de kroost konden trotseren.

Normale -euh, ok, poepverhalen- eindigen dan meestal hier. Een mooie afronding van een leuke dag. Tikje melig en iedereen weer tevreden gesteld.

De volgende ochtend startte met jeuk in een knieholte.
Met de pincet in aanslag heeft moose me verlost van 9 (NEGEN! ik herhaal : negen) teken, verspreid over alle plooien die mijn vel rijk is.
God had mij gefopt.
Teek on me!

25 Reacties to “Take on me, take on me, take meeee on!”

  1. Marleen Says:

    Negen! Amai, zo’n rottige beestjes, die teken.
    Bestaat er niets zoals een opplooibare hudo?

  2. Christel Says:

    Dus in ’t vervolg, gelijk uw slak.. op een blaadje papier he! 🙂

    • zapnimf Says:

      Zouden het spring-teken zijn? Die zo vanaf de grond -zjwiemp- omhoog ketsen? Volgens mij valt dat ongedierte uit de bomen, maar dan nog is amper te verklaren alwaar ze allemaal naartoe gekropen zijn.
      En ik zei nog : “Ik heb nu wel een ideale openluchtvrijersnest bevuild”. Mag ik nu efkes hopen dat niemand dat daar ooit gedaan heeft! 100 000 teken van uw lijf trekken, bwaak.

  3. zeezicht Says:

    allé wees blij met alleen teken, want teken én brandnetels ware nog erger geweest!

  4. Duvel Says:

    Vanavond nog is nen algemene check naar eventuele achterblijvers.
    Soms zou ik ook wel een teek willen zijn.

    • zapnimf Says:

      “Soms zou ik ook wel een teek willen zijn”?

      Er komt een ding op je af, waarvan je denkt : jee, wat een scherpe poten zijn me dat. Het volgende ogenblik zit je in de tang (letterlijk) en trekken ze je kloksgewijs los, terwijl uw kaken veel liever willen blijven waar ze zijn, maar neen hoor, krakkrakkrak. Dat je een poot kwijt bent, is nog het minste van je zorgen, want eenmaal los, komt er een hand aan met een keukenrolpapiertje en die knijpt je zo hard dat het bloed uit je lichaam spat. Einde jij.

      Zijt ge zeker?

  5. Gudrun Says:

    Opletten, als je ergens een uitslag of zo krijgt, toch naar de dokter: teken zijn bekende dragers van de ziekte van Lyme, en da’s iet vies, ge moet dat maar ne keer googlen.

    • zapnimf Says:

      Ik zocht.
      Wat ik wel wist : binnen de 24 uur eruit geeft weinig kans op Lyme.
      Een rode kring : meteen een antibioticakuur
      Wat ik niet wist (ik dacht 30%) dat in sommige gebieden de helft van de teken besmet is met de borreliabacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt. Ongeveer 5% kans om ziek te worden.

      Wij hebben er hier veel last van. Bij iedere schooluitstap in de natuur geven wij een brief mee dat de ouders hun kinderen moeten nakijken.

  6. Leen* Says:

    Ik heb zojuist het wandelverhaal bij uw teergeliefde gelezen en die legt belicht heel andere facetten van de wandeling. Grappig!
    En ook: smeert er wat van het achtergebleven zalfke op, 🙂

  7. zeezicht Says:

    @Leen: dat is hier juist het leuke, je kan altijd de twee versies met elkaar vergelijken en dan een gok wagen over wie het meeste overdreven heeft! 🙂

  8. zapnimf Says:

    @Leen en zeezicht : Mis mis mis, nee nee nee. Dat waren twee verschillende wandelingen, die van hem was gisteren, die van mij een paar weken geleden. Met kind en zonder kind.
    Wij verdelen ons onderwerpjes meestal. Alleen bij het bloedgeven kreeg je twee keer hetzelfde. (Het blijft lachen…)

    https://zapnimf.wordpress.com/2008/08/08/gekraakte-holl/

    http://www.bloggen.be/chocolatemoose/archief.php?startdatum=1217800800&stopdatum=1218405600

  9. HansDeZwans Says:

    Heeft de vrouw van tegenwoordig niet altijd papieren zakdoekjes bij? Scheelt heel wat in het droog vegen. En teken komen bij ons in den Limburg ook veel voor. Zij kruipen daar, waar ik ook kruipen wil. Whoehahaha. 🙂

  10. micheleeuw Says:

    Doe in het vervolg een kurkje mee. Kan je dat erin doen tot je weer thuis bent. 😀

  11. zeezicht Says:

    ja, een pamper zou nog wat vroeg zijn hé?

  12. zapnimf Says:

    @Dames micheleeuw en zeezicht : zeer constructieve oplossingen allebei, maar als jullie het niet erg vinden, laat ik deze aan mij voorbijgaan.


Geef een reactie

