Robinson, Vrijdag, maandag, Hemelvaart en wij in onze toekomstige flikker. Wie zegt dat titels duidelijk moeten zijn?

  Om deze vakantie netjes af te sluiten, blijf ik u nog een keer vervelen met het thema ‘hof’. We hebben er nu eenmaal redelijk veel van.
Ergens vorig jaar besloten we dat enig snoeiwerk geboden was. Je kon al onderaan door de verhouting van de rododendrons gluren. Dat mocht niet zijn! Gewapend met een gevaarlijke zaag knotte moose ieder stuk groen gespuis in waar ik naar wees. Zoals dat wel eens meer gaat in het leven, zo ook in het tuinleven, verloren wij onszelf een beetje in de aviditeit van het moment. Snoei snoei, knip knip en zaag zaag. Slechts anderhalve mum duurde het eer de tuin de kale allures kreeg van een landschap na de sprinkhanenplaag. Plots werd de mogelijkheid om naakt op Madonna te dansen in de woonkamer gereduceerd tot nul. Om te redden wat er te redden viel, bouwde ik een takkentoren met het groenafval en positioneerde die zodanig, dat de privacy toch een stukje teruggewonnen werd. Maar blootswingen bleef buiten de mogelijkheden.

De tuin aan de voorzijde (zuidkant) van het huis met terras en schaduwplekjes, werd omwille van al dat bovenstaand gepallepoter, dit buitenseizoen overgeslagen en wij verhuisden naar de achterkant. Zoals iemand opmerkelijk al aanhaalde, wilden we daar een beetje zomerbaratmosferen nabootsten. Maar het zou nog beter worden : in mijn hoofd zat een afdakje van zeildoek alwaar alle buitenbedrijvigheden konden plaatsvinden. Na enkele pogingen experiment ontstond daar wat ik ‘mijn expeditie robinsonplaatsje’ noem. Had je me toen getaxeerd met een fierheidsmeter, hij sprong ter plekke kapot in mijn gat. Zo trots waren we op onze creatie dat we alle pauwen het nakijken gaven. Ik berekende de aantallen personen voor op tuinfeestjes, ik zag in mijn fantasie de buitenkeuken al stomen en al mijn schrijfwerkjes werden afgehandeld op de tafel onder het zeil.

Op andere blogs naaien ze een boekentas en nog een en 60 mensen reageren van ‘knap, tof, mooi, wauw, kwildatook’ en dat is dan dat. Ik wou dat dat stramien bij zappelmoose ook zo hoorde. ‘Schoon, kwilkomen, fantastisch, …’ en wij blij.

Ondertussen zouden wij toch al beter mogen weten. Wij halfgaren.

Maandag na Onze Heer Hemelvaart. Vijf uur ’s namiddags. Buitje van een kwartier. Het water gutste langs de dakramen naar binnen. Emmers, curverboxen, alle handdoeken die onze badkamer herbergt en vier kinderen die met een dweil over en weer poingten als een kaatsbal. Een passaatstorm is het kleine broertje van wat wij meemaakten.

Meteen ook het einde van de expeditie voor deze hortoloog.

Maar hou u vast als volgend jaar de lentezon komt aanzetten!
Het vernieuwde plan zit al in het koppie. En als dan ook de rododendrons terug dichtgegroeid zijn, dan houden we een feestje in onze flikker! Of dacht je dat Vrijdag een pak aan had?

30 Reacties to “Robinson, Vrijdag, maandag, Hemelvaart en wij in onze toekomstige flikker. Wie zegt dat titels duidelijk moeten zijn?”

  1. Leen* Says:

    Ha! Wij hadden ook zoiets, met een VirginiaWoolf-reclamedoek doe ooit tegen het MHKA hing. Nadat het ding 3 keer gescheurd was heeft de Gilbert het afgebroken.
    Ik kijk vol spanning uit naar jullie oplossing. Gelieve deze overdadig te voorzien van foto’s en deskundige uitleg zodat wij het ongegeneerd na kunnen maken. Dank!

  2. Leen* Says:

    En ook: Schoon, kei fak en (gruwel): loungy!

  3. mme Zsazsa Says:

    Allee jom en die eerste foto’s dat was gewoon het paradijs.

  4. bentenge Says:

    Het lijkt me anders wel een leuk zwembadje. En voldoende afgeschermd voor naaktgeploeter, al dan niet met een song op de achtergrond.

  5. toomawashi Says:

    Wat mij vooral bezig houdt is op welk nummer van Madonna je naakt in de living kunt dansen? Vogue? Hung up? Ik zou voor Like A Prayer gaan want de meeste vlaamsche livings hebben een kruisbeeld aan de muur 🙂

  6. HansDeZwans Says:

    Als je de eerste foto heel goed bekijkt, zie je daar in het midden een halve tiet door die takkentoren steken. Of is dit nu weer in mijn fantasie?

  7. HansDeZwans Says:

    Nog vergeten mezelf uit te nodigen, zoals ik op menig andere blogs altijd doe. Dus in de lente 2012, sta ik voor uw deur, volledig in adamskostuum. Pasop, ik ken mijne wereld, ik zal een flesje champieter meebrengen, en dat hou ik, zenuwachtig dat ik ben, nog even voor mijne twieter.

  8. lalena Says:

    ‘You can leave you hat on’ is ook een aanrader, dan moet Hans geen halve tieten zoeken

  9. prutsen Says:

    Knap, tof, mooi, wauw, kwildatook…
    Als ik zo’nen hof zou hebben, zou ik geen tijd hebben om boekentassen te maken.
    Ik zou de hele tijd in die hangmatten liggen.

  10. stefdenflater Says:

    En dat terwijl je gruwelde om op foto te staan bij de blogmeeting? Gij zult nooit van uw leven in uwen flikker een feestje durven geven. Ik ook niet trouwens, maar ik zet dan ook dat soort dingen niet op mijn blog. 😉

  11. zeezicht Says:

    toch sterk materiaal dat afdakdinges! het water loop er niet eens uit.

  12. micheleeuw Says:

    Het idee was goed en het was prachtig ! Moest het nu zo regenen ? Jammer. Volgend jaar beter !

  13. Margogogo Says:

    Het is verschrikkelijk wat daar is gebeurd met je paradijselijke tuinhoekje! Ik heb de overschotten mogen aanschouwen van wat ooit zo knus en wauw en tof en kwildadook en ikkomaf was.
    En toch.
    En toch hebt ge nog altijd nen ongelooflijk toffen hof. Ik ben daar graag. Ook na een verwoestende doortocht van de grote broer van een passaatstorm.

    PS: als gij in uwe puren een feesjten geeft dan kom ik. Ook in mijnen blote flikker.


Geef een reactie

