Tussen drap en stronk, nog steeds een vonk

   Oeioei. Dat is bijna knokken in het reactieluik van het vorig stuk.
Tijd om efkes afstand te nemen.
November 2009 en wij snoven wat zeelucht op.

Die ochtend in het geleend appartement van een vriendin. Koffie zetten.
Een portie oogdrap verhinderde een helder zicht in de gootsteen. Nochtans dacht ik daar een pollepel te zien liggen.
“Tiens, ” trok ik de wimpers van elkaar, “ik kan mij niet herinneren gisteren soep gegeten te hebben.”
Achter mij neuzelde hij -bij hem is het ’s morgens een stronk snot die vanalles verhindert- : “Heb je je verjaardagskaart al gevonden?”
Tafels en kasten werden afgeschuimd.
Ervan overtuigd dat hij he-le-maal niks kaart had geschreven, snok ik malgezind de gordijnen open…

Ik weet mijn vrijers wel te kiezen.
En mijn vriendinnen ook.
(Vooraleer je bij commentaar mij gaat fêteren, ik ben pas jarig in november. Maar als ik het nu toch al verklap, mag je het ook onthouden : 29 november. Jaja.)

Mag u tenslotte nog wijzen op de schoeljes die -pfoe- met de soeplepel of nog erger, de schoenhak, vonden dat ze moose zijn kunstwerk moesten na-apen. (links)

Kasimir en Joelio, sliep sliep uit, flauwerds!

23 Reacties to “Tussen drap en stronk, nog steeds een vonk”

  1. Christel Says:

    Ontzettend keilief van de vrijer in kwestie! Amaai, dat was scoren hoor. En nu twee jaar later, maakt hij dan nog zo’n toffe verjaardagskaarten? 🙂 Ik onthou 29 november….beware! 🙂

  2. Duvel Says:

    M en Z zijn pseudoniemen. Besluit : het hele zaakje is in scene gezet om het op je blog te kunnen plaatsen.
    Wat kan liefde toch mooi zijn.

    • zapnimf Says:

      Uw besluiten zuigen al even erg als uw bedreigingen om op iemand zijn gezicht te kloppen.

      groetjes van Marc en Nadine. Not.

      • Duvel Says:

        Als je aan dat filmpje van Zsazsa lol beleeft dan kan je net zo goed iemand op z’n smoel slaan en er om lachen ik zie geen verschil met de meeste fragmenten van die film . Alleen dat het daar echt gebeurt .
        Wat valt er te lachen met iemand die een metalen beugel van 2 kilo in zijn gezicht krijgt ?
        In die zin is mijn reactie dus heleaal geen bedreiging aan Zsa Zsa wel een verglijking of dacht U dat ik dat meen? Wij moeten Uw schrijfsel s zo vaak met een serieuze korrel zout nemen maar het ontbreekt U soms aan de kennis omdat op een gepaste wijze bij anderen te doen .

    • appelmoose Says:

      Laat dit dan vooral jouw waarheid zijn, Duvel. De mijne is anders. (En ik was erbij).

      • Duvel Says:

        Waarheid, waarheid. Denken jullie dat ik de enige ben die dat denkt ?

      • zapnimf Says:

        Zo fijngevoelig dat je schrijft in naam van meer lezers, Duvel. Toch wil ik niet uitleggen waarom ik iets schrijf of fotografeer of overdrijf of net niet. (of wel, maar niet op zo’n manier)
        Wij willen wel dat jij eens denkt vooraleer je grofgebekt gaat doen. Ik zie zelfs nergens dat Zsazsa schrijft dat ze het filmpje grappig vindt. Ga jij ineens invullen wat een ander bedoelt?
        Je vindt het hopelijk niet erg dat ik mijn korrels zout niet wil vergelijken met die van u?

  3. Storm Says:

    Als dat geen goede punten voor Moose waren! Moest hij die avond op de lappen?

  4. zeezicht Says:

    hé hé … hoe of wat, maakt niet uit, het blijft origineel!

  5. Leen* Says:

    Het was nog toffer geweest als hij er in zijn onderbroek met een roos tussen zijn tanden had rond zitten huppelen!
    Maar ja, het is het gebaar dat telt zekers…

  6. Menck Says:

    Zeg, Duvel, start ’s een eigen blog, hé. Kunnen wij bij jou wat komen kakken en vitten.
    O ja, nog dit: ik heet niet echt Menck, hoor.

  7. Lalena Says:

    Verdekke, sjansard, ’t doet me denken aan die keer dat mijn ex vroeg wat ik wou voor m’n verjaardag en ik: ‘verras me een keer’. Hij heeft me geweldig verrast want die verjaardag kreeg ik… tataaa: niets!

  8. micheleeuw Says:

    Leuk, hé, zo’n lieverd als vrijer. Ja, je weet ze te kiezen. Na veel en vaak zoeken heb ik nu ook zo ene. 😀


Geef een reactie

