Is blozen in een ijzeren gestel een ziekte?

   Dag meneer doktoor.
Iemand ziek? Maar neen, wij zijn een geslacht met een ijzeren gestel.
Wil u voor hem (zapzoon) een medische fiche invullen dat hij karate mag beoefenen?
Dokter luistert naar longen, hart, laat hem tien keer door de knieën buigen en meet zijn bloeddruk. In orde!
Zij (minizap), moet voor school een attest meebrengen dat zij met etenswaren mag werken.
Dokter zegt : pfoe en ook : laat je handen eens zien. Ok!
Eentje (krulzap) heb ik meegebracht om ingeënt te worden voor baarmoederhalskanker, ik ben vanmorgen een spuit gaan halen.
Dokter neemt spuitje, doet prik en klaar is kees.
De oudste is al een doosje anticonceptie gaan halen, maar heeft nog geen voorschrift, kunt u…?
Kribbel kribbel. Done.
Eigenlijk voor mij ook. Doe maar de familieverpakking.
Kraskras met de balpen. Ziezo.

En toen kwam uw zapnimf 3 euro te kort bij de betaling.
Sta je daar met al je onziektes te blozen.

23 Reacties to “Is blozen in een ijzeren gestel een ziekte?”

  1. Duvel Says:

    Nee dat is geen ziekte. Je had het ook aan de dokter kunnen vragen maar dan het je misschien 26 euro te kort ipv 3 ?
    Wel ik ken dat probleem. Onze huisdokter zit in een groepspraktijk met 3 dokters. Als ik met de kinderen ga telt de ene ( de oudste dokter) meestal 1 consultatie per persoon terwijl de andere , ook als we met 3 zijn, slechts één consultatie aanrekent.
    Ik weet dus wie van de drie ik moet kiezen als ik met mijn kroost naar de dokter ga.
    Voor voorschriften rekenen ze echter allemaal maar 3 euro aan ipv een volledige consultatie (23 euro hier in Duvels dorp)

    • zapnimf Says:

      Ik kwam 3 euro tekort, maar voor vijf man actie vragen en er twee moeten betalen, dat vind ik nog schappelijk.
      Het voorschrift voor de spuit hing na een telefoontje ’s morgens aan het prikbord, gratis.
      Als je ’s avonds gaat is het altijd op afspraak en bijgevolg een paar euro duurder.
      Mijn vorige huisarts vroeg voor iedere scheet een consult, maar die nam dan weer uitgebreid haar tijd, bij deze krijg je 10 minuten en aangezien wij er 20 van gebruikt hebben…

  2. elke Says:

    Ik mag hopen dat het geen ziekte is of anders is mijn tijd bijna gekomen. Al 40 jaar eigenlijk…

  3. Mme Zsazsa Says:

    Gij rookt én pakt de pil?

    Dat is wel keinietgoedbezig hé?

  4. Leen* Says:

    Ik overweeg om over te schakelen op ne ring ofzo, want ik vergeet mijn pil de laatste tijd geregeld en ik vind mijzelf te oud voor een accidentje. Niet dat ge erom vroeg, maar toch.
    En voor een doktersbezoek pak ik altijd de Gilbert zijn portefeuille mee want ik heb nooit geld op zak.

    • zapnimf Says:

      En hoe zit het met vaginale infecties, spataders en vleesbomen in baarmoeders? Voor het geval dat ik er niet om vraag, maar toch hè?
      Kunnen wij niet eens gaan boemelen met de Gilbert zijn portefeuille?

      • Leen* Says:

        Hoe? Krijgt ge die van een ring, de pil of nikske?
        Het toeval wil dat ik een maand voor den trouw semi-hysterisch naar de dokter liep omdat ik spataders voelde opkomen, die mens reageerde heel laconiek: ‘ahja, gij hebt inderdaad aanleg’. En verder gebruikte mijne gynaecoloog bij mijn laatste zwangerschap het woord fibroom ( wat veel minder cool is dan ‘vleesboom’).
        Dat begint hier wat freaky te worden… Is Moose misschien dokter Van Ballaer? En zoudt ge hem dan willen zeggen dat ik wél terug op mijn gewicht ben geraakt in minder dan een jaar tijd? Danku!
        Voorts: ‘boemelen’, dat wijst op een sociaal leven en dat heb ik momenteel niet, maar in oktober: direct!

      • zapnimf Says:

        Ik maakte maar wat conversatie. Een toevallige precies.

  5. Margogogo Says:

    Uwen familiedoktoor heeft die 3 euro toch laten vallen, zekerst?
    Ik neem de foon voor mijn voorschriftjes en mijnen zjiepie legt die dan klaar aan de balie. Moet die enkel afhalen et voila. En als ik met mijn kroost van 1 smurf naar de dokter ga rekent die maar 1 consult aan, ook al vraag ik hem voor de fun altijd om mijnen bloeddruk nekeer te meten.

  6. veerle Says:

    Ik ben ooit al meer tekort gekomen, hoor. En daar bloos ik niet voor, ze. Er bestaat altijd nog zoiets als een overschrijvingsformulier.

  7. pacopainter Says:

    Daar hebben dokters begrip voor. Die zeggen dan;laat maar zitten mevrouwtje

  8. Christel Says:

    Ik ga straks met Mijnheertje Koekepeertje naar mijnheer docteur en dan vraag ik ineens een voorschriftje voor mij.. gratis en voor niets is dat bij ons. Maar rijk zal die mens sowieso aan ons al niet worden.

  9. micheleeuw Says:

    Aangezien ik een heilige schrik heb om geen geld genoeg bij me te hebben (en ik nooit kan onthouden hoeveel het zou zijn), betaal ik altijd met een (vers) briefje van 50. 🙂


Geef een reactie

