Inflatie van de SUPER-markt, herwaardering van de kei

   De kok kookt superlekker,
het interieur oogt superstrak,
de slaper heeft een superwekker,
ik vind die woordkeus superzwak.

Dé hype van deze tijdgeest.
Ik moet ‘m echter niet.
Daarom ijver ik het meest
voor een globaal super-failliet.

Zeg mij, wat is er mis met kei?
Ik wil die herintrede superviseren.
Keineige, keicoole en keifakke dikdoenerij,
superieur de toorn van de ‘supers’ riskeren.

16 Reacties to “Inflatie van de SUPER-markt, herwaardering van de kei”

  1. Christel Says:

    Megakeineigsuperfantastische keifakke gedachtengang..

  2. Doran Says:

    Een goeie; heb je’r nog niet genoeg voor een bundel?

  3. zeezicht Says:

    hier is het: miiihh!! en shtijl!!!

  4. tricky Says:

    zo leuk geschreven… idd goed voor een bundel!!!
    een super-bundel! kei-bundel zeg je dan toch wel weer niet hé…;-)
    hier in vlaams-brabant wordt nog een ander woord gebruikt tegenwoordig, maar ben het even vergeten (hmhm!)

    enne, ik werk in een groepspraktijk als (kinder)psychologe/therapeute… momenteel heeeel erg beperkt dus, maar doe het wel héééél graag… en aangezien ik ‘maar’ voor 3/4 in het onderwijs werkte (en benoemd ben) mag ik dat ook ‘officieel’ een klein beetje blijven doen…. daar maken ze dan wel weer geen probleem van… mocht ik terug gaan werken op school, en dan voor minder dan 12/20, dan doen ze wel moeilijk, want dan wordt mijn bijberoep (praktijk) hoofdberoep, en is het helemaal een financiele aderlating… begrijpe wie het begrijpe kan…
    vrijwillig werken op mijn school is geen optie, want school ligt in antwerpen, en is dus wat te ver voor de paar uurtjes die ik zou kunnen doen (ben nog niet toe aan een hele dag werken! plus de rit!), vandaar dat ik dichter bij huis aan het zoeken was… maar 4uur (eigenlijk dus 8 in het onderwijs hé) is dus te weinig, ik moet dan voor mijn andere uren ‘tijdelijk verlof’ nemen (en kan mijn benoeming dan ook verliezen na 5 jaar), en zou dan zo weinig verdienen… pffff, ze maken het toch moeilijk hoor! dus werk ik maar een paar uurtjes in de praktijk hé… op woensdag, zie seffens 2 mensen (kinderen), dan slaap ik een paar uur, en dan zie ik nog es 2 mensen (volwassenen) en dan is mijn kaarsje weer uit voor vandaag… op zaterdagvoormiddag zie ik soms ook nog paar mensen, hangt wat van mijn toestand af na de erbitux (dond) en de dialyse (vrijdag)
    was vergeten dat jij ook in het onderwijs staat… wat doe jij weer precies?!
    en amai, ook wel erg verhaal van je collega… sjiek dat ze vrijwillig komt werken…

    • zapnimf Says:

      (Voor wie denkt : ey, die griet komt hier heel haar leven vertellen, ik had dat gevraagd ergens, dus dankuwel Tricky)

      Denk niet dat mensen die er iets vanaf weten dat een superbundel zouden durven noemen.

      Ah! Dat doe jij dus tussendoor. Ik vind dat nog moedig, tussen de vlagen mensen ontvangen.

      Ik ben zorgbegeleider voor de tweede graag lagere school. (Lees : manus van alles : testen afnemen, eerstelijnszorg bieden, anderstaligen werkwoorden inprenten (en andere woordenschat), helpen bij het grootoudersfeest, want daar zijn altijd handen tekort, zieke leerlingen bijwerken, klassen vervangen als die gon-bespreking hebben, klasondersteuning bieden, materiaal aanmaken, gedichtendag, voorleesweek, en dergelijke een structuur geven binnen het schoolgebeuren, kloklezen in drie en vier geven, muzische in 4 als de meester vrijgemaakt wordt als veiligheidspreventieadviseur.

      (en voor wie nu denkt : eey, die griet zit ook heel haar leven te vertellen. Awel ja, dat is hier mijnen blog.)

  5. micheleeuw Says:

    Ik vind zo’n bundel ook een schitterend idee. Ik heb er al vaak mee moetn lachen … eigelijk altijd.
    You brighten my day !


Geef een reactie

