Groepsbouwbimbo met haar huisdierspinnen op weg naar Parijs

   Binnenkort is het nog eens tijd voor zapmooses verschrikkelijke wandelzoektocht. U weet niet waarover ik het heb? Klik hier voor het natuurschoon. Na de bloggers, de neven en de nichten, is hij gisteren aangepast voor de collega’s. Ondergetekende vond dat ze nog niet genoeg werk had en drong aan op nog een werkgroepje tijdens de personeelsvergadering : naast de sintbezen, de eucharistietrezen, de vasten- en de adventtrienen, de groepsbouwbimbo’s! Dat zootje ongeregeld, waaronder ikzelf, zou de komende schooljaren eens enkele leukigheden op poten zetten met de vingers in de neus.

Uw zapnimf trok er woensdagnamiddag op uit vervolledigd met fototoestel, bundel en een potloodje ter aanpassing. Wat de natuur en ook de ingrijpende mens op zo’n twee jaar allemaal van verandering kan voortbrengen. Onvoorstelbaar. De infoborden met kogelgaten waren vervangen (wel jammer, want dat jaagt lekker stuipen op het lijf), de bomenkerkhoven foetsie, de heidevlakte gegrasmaaid (?!), huizen gebouwd waar onze route kruiste en de nog jonge wandelknooppunten verminkten zowat iedere boom aan de rand van een pad.

Voor de idyllische plaatjes verwijs ik u graag naar bovenstaande linken? Wat ik vandaag te zien kreeg was modder! Veel modder. “Haha”, dacht ik intelligent, “ik neem het droge bos ernaast wel,” en meteen hinkelkrijste ik doorheen vijf spinnenwebben van behoorlijk formaat. Zij verbroederen momenteel ergens op mijn kruin.

Voorts bemerkte ik drie prachtige reigers… die helaas net mijn fotokader uitvlogen.

En eikels, veel eikels… op de grond.

En eikels over de grond, maar hun doortocht behoorde reeds tot het verleden. Wij hebben wel een PMD-zak en hun afval zit er nu in. (Ja! Applaus!)

Mijn vieruurtje smaakte nog zuur.

Plots zat ik halverwege Parijs, dus ben ik maar weergekeerd.

Na die stevige tocht, ging ik zwemmen. Tjonge, wat ben ik een übermensch.

16 Reacties to “Groepsbouwbimbo met haar huisdierspinnen op weg naar Parijs”

  1. micheleeuw Says:

    Liever jij dan ik ! Maar ja, ik ben dan ook geen übermensch. Neen, eerder lui. 😉
    Veel plezier !

  2. stefdenflater Says:

    Ik zeg zelden nee tegen wandelen maar die eerste foto zou me toch doen twijfelen.
    Je hebt die eekhoorn vergeten te melden die net buiten beeld sprong op foto 3, net als die boomkikker op foto 4, de felgekleurde rupsen van foto 5 en de bonte specht van foto 6. Die gecamfoufleerde soldaat op de laatste foto staat wel op maar dan net achter die boom dus is die moeilijk te herkennen.

  3. bart Says:

    Volgens mij weet de gemiddelde übermensch toch wel dat braambeziën zwart verkleuren als ze rijp zijn, en rode derhalve nog een poos moeten blijven hangen. De gemiddelde übermensch weet bovendien ook dat je braambeziën die niet hoger dan kniehoogte hangen best niet consumeert, wegens potentieel besmettingsgevaar met vosselintworm en al. Ge moet eens een wandeling met een übernatuurgids boeken me dunkt. 🙂

    • zapnimf Says:

      Pssst, ik ga nu aan de übernatuurgids iets verklappen : ge moet met uw muis eens op de foto’s blijven stilstaan, dan krijg je min of meer een alternatief blogstuk en merk je dat ik wél van de zwarte weet. (ja, dat van die kniehoogte was ik dan wel weer eventjes vergeten, ik wist niet meer waarom)

      Dus… nu allemaal terug tot half augustus uw muisjes op de foto’s houden om mijn stiekeme tekstjes achter de schermen te gaan ontdekken. Eigenlijk dacht ik dat alle-man dat al wel had opgemerkt.

      Bij deze nodig ik Bart uit om ons eens uit te nodigen voor een nuttig natuurwandelinkje onderstreept met zijn uitleg.

  4. Mme Zsazsa Says:

    Met joengelen is dat niet te doen zeker?

    • zapnimf Says:

      Als joengelen uw kinderen zijn, euh, dan is dat nogal moeilijk voor de jongste.
      Als joengelen uit volle borst klaagliederen zingen is, welja, dan kan dat wel.
      Als joengelen nog iets anders betekent, dan mag je zelf kiezen of het te doen is.

  5. margogogo Says:

    Tiens, ik krijg hier plotsklaps nen deezjavuu bij die link naar ‘onze’ fotowandelzoektocht van indertijd.
    Dat was tof. Ik was daar graag bij.

  6. zeezicht Says:

    de foto’s vind ik ook mooi, de modder iets minder!


Geef een reactie

