Uit de blogroll : niet zo slimme bloggers met geheugenverlies en vorte kiekens

   Zei ik voorheen iets zinnigs over zennigheid?

Nuja, de relax was alras gaan vliegen, nadat we doorkregen dat ik wat te lang bij dit scherm was blijven kleven, er nog een inpakpapier moest gevonden worden, een verjaardagskaart vergaard, het cadeau voor vijf volle minuten onvindbaar bleek, nog iemand raprap een grote boodschap kwijt moest en we aan de hoek van de straat terugkeerden voor de zonnebril op tafel.
Beetje verhaal van al mijn afspraken. En dan maar sms’en : sorry, kwartier vertraging (die dekselse Antwerpse ring toch!).

Elke (de voormalige bloggerin van vrolijkheid) loodste ons van de Park en Ride onder die brug in Gentbrugge naar hartje stad. Zij deed dat concies :”altijd rechtdoor en hierin”. Het parkeergat van zap incasseerde nog wat uitlacherij van de dames, maar weet dat dat geheel lag aan al die afleiding op mijn achterbank : de giechelpoedels Elke en Margo die door zappelmoose zo vriendelijk van hun auto in de onze overgeheveld waren.

Gent zag eruit als geplukt uit een toeristengids : warm, vol en zinderend. Er kwam wat creativiteit van onzentwege aan te pas om een terrastafeltje te veroveren, maar eens die strijd gestreden was, bleven we daar vocht consumeren en over drie provinciegrenzende verstaanbare tonggymnastiek beoefenen. Meer beweegbare lichaamsverplaatsing zouden we voor een volgende keer houden. Cultuur past ook als het regent.
Er voegde zich nog een Sven bij het gezelschap en euh… toen herhaalden we bovenstaande op een andere locatie.

Al die nazomerimpulsen vertroebelden het plenaire geheugen : was het 19u of half acht dat we zouden verjaardagvieren? Met eten of zonder? Gelukkig had één bijdepinkje het feestadres thuis nog op de achterkant van een rekening geklad. (Wijs onbescheiden naar mezelf!). We plaatsten onzelf in de net uitgevonden blogrolls : bloggers met geheugenverlies, niet zo slimme bloggers, vorte kiekens, zatte nonkels, bloggers die denken dat ze grappig zijn en bloggers die bescheidenheid hoog in het vaandel dragen.

Het werd kwart over 7 en daar botsten we pardoes op het feestvarken en haar wederhelft op een zebrapad (wij te voet, zij per auto) en het verrassingsfeestje was niet eens begonnen.
zij : “Eeey, wat doen jullie hier?”
wij : “Euh… wij hebben hier samen afgesproken.” Wijds armgebaar dat de hele bende moest omvatten.
zij : “Mijn man neemt mij mee uit eten.”
wij : “Wij weten het eigenlijk nog niet of wij nog zullen eten.”
Iedereen : “Doei doei!”

Om te bewijzen dat de benenwagen in Gent even snel gaat als de Volkswagen, kwamen we samen aan de poort van het begeerde adres aan.
Als iemand nog dacht dat volgende scènes enkel draaien in b-films… wij ontkennen dat cliché met klem.
(Spannend muziekje)
De ingang komt in beeld.
Het groepje sympathieke bloggers uit de roll : bloggende sympa’s, klepperen over de kasseien naar het adres.
Plots hoort de eerste een auto ronken in het zijstraatje vlak voor de poort en herkent de bumper en motorkap van V en E…
Overleg van éénderde seconde : wel of niet hier gezien worden? Weet niet weet niet weet niet.
Vlug mekaar duwen vanwaar we vandaan komen, achter het hoekje.
Met rug tegen gekalkte muur staan uithijgen en lacherig doen om zoveel aanstellerij (bij :bloggers die zich graag aanstellen).

Het werd een hartelijk weerzien bij het aantreden van de zaal. Een beetje hetzelfde als op het zebrapad, maar dan nu met uitgestalde voorkennis. (Bloggers die zich een beetje belachelijk voelen)
D’r was sfeer, vier zich uit de naad oberende kinderen, een Witch, een hoop andere leuke mensen (gok ik dan, want veel heb ik er eigenlijk niet mee gepraat).
Voor wie zich nog afvroeg of er eten aanwezig was…
Een Hollandse mevrouw begon aan het eind van de avond tegen haar volle maag te kwebbelen : “Jaaa, zo meteen gaan we een beetje wandelen, nog effe volhouden…”
Mij hebben ze buiten mogen rollen. Ik heb daar de lekkerste taart ooit gegeten. Artisanaal door een bakker in elkaar geflanst : kaastaart, rabarbertaart, iets met citroentaart, chocoladetaart, en ik ben ze reeds vergeten taart. (Iemand van Gent, noteer de naam van die bakker eens bij de reacties.) (Iedereen uit Gent die ooit naar hier komt : vergeet de bloemen, ik wil zo’n taart van daar.)

Elke stapte in de loop van de avond bij Sven in de auto en dat duo liet ons achter. Wij vonden dat pas erg toen wij de weg terug naar de brug moesten vinden.
Hoe moeilijk kan dat zijn : ‘altijd rechtdoor en dan hierin’, maar dan omgekeerd? Toch toch… ergens ergens moeten we een straatje aan een rondpunt gemist hebben dat ook op rechtdoor geleek. Het duurde eventjes voor we de herkenningspunten misten. Ja zeg, deze rechtdoor en daarna dan terug een beetje naar rechts? Of niet? Er doemde havengebied op. Enkelrichtingsstraten die onze intuïtie niet wilden volgen. (Bloggers die denken dat ze het zelf weer beter weten)
De gps werd onder het stof gehaald en getikt naar Gentbrugge, brug… Brugstraat! Jaaah! Op slechts vier en halve kilometer en heel erg straat, maar de brug was er niet te vinden. Met drie in een auto is dat best lollig, maar ooit moet je toch eens thuisgeraken natuurlijk. De volgend poging uit het arsenaal te kiezen bestemmingen in Gentbrugge werd dan maar E17. Hoe hij het presteerde, die getrouwe gps van ons, het blijft een raadsel, maar het was NIET de gewenste oprit. Achja, vanaf de snelweg wist het triumviraat margozappelmoose wél waar de afslag Gentbrugge zich bevond. Daar staat tenminste een bord met een pijl.

Slechts een dik half uur te laat zat iedereen in zijn eigen kar op weg naar huis de dag te overpeinzen.
(Bloggers met stoornissen)

42 Reacties to “Uit de blogroll : niet zo slimme bloggers met geheugenverlies en vorte kiekens”

  1. tijdtussendoor Says:

    Ik krijg hier op slag een heimweegevoel ;))

  2. Veerle Says:

    Zo’n heerlijk verslag!
    En dan nu de taarten: er was zachte chocoladetaart, apple crumble, citroenmerengue, kaastaart met speculaas en rabarbercrumble. Allemaal te verkrijgen bij Tartes Françoise (ik kende dat vroeger ook niet, maar nu wel dankzij de vrienden van gentblogt en ben helemaaaal verkocht)

  3. Margogogo Says:

    Waarheidsgetrouw uit de doeken gedaan, uwe Gezapte Nimfigheid. Ik heb daar weinig aan toe te voegen.
    Het was een gezapige toffe namiddagdag in Gent en de avondlijke feestdis ter gelegenheid van het verjaaringsgebeuren was van hoogstaande kwaliteit, laat mij dat bij zekerheid beamen.

  4. Michel Vuijlsteke Says:

    Moh kijk nu. En ik heb niet durven vragen wie wie was.

  5. Gudrun Says:

    Het was inderdaad dik in orde (pun not intended, of toch maar een klein beetje). En fijn om eindelijk een gezicht te kunnen plakken bij het gezapte.

  6. bentenge Says:

    vorte kiekens? Al een sjans dat het taart was om te eten…

  7. elke Says:

    Ik vroeg mij al af wat er na mijn vertrek gebeurd was. En welja, now I know. Hoe is dat nu toch mogelijk… *roloog*
    De taarten van Françoise zijn heerlijk trouwens. Ik vrees alleen dat ze de prikkeldraad in mijn keel niet meer konden passeren. Maar ’t is alsof ik het gehad heb, Veerle.
    Meneer Vuylsteke, u lijkt niet op uw foto trouwens. Nuja, ik gelukkig ook niet op de mijne.

  8. toomawashi Says:

    ik zal voor mezelf de categorie “bloggers die bescheidenheid hoog in het vaandel dragen” kiezen 😉

  9. micheleeuw Says:

    Jullie hebben zich weer goed geamuseerd, zo te lezen. Jullie kunnen ook bij de categorie: giechelende bloggers. 🙂

  10. Oon Says:

    Klonk als een fijn feestje. En de brug van Gentbrugge, vlakbij dus. En ik heb u gemist. Dju, zeg.

  11. Sarah? « Casa Murphy Says:

    […] heb de organisatie wel aan hen overgelaten) en een aantal vrienden uitgenodigd – u leest er hier trouwens alles over. Een supergezellige avond, met ook de aanwezigheid van wederhelft en voltallig […]


Geef een reactie

