Neen hoor, het kan ook een collega zijn die neerwaarts dondert (2)

   Met de wetenschap in het achterhoofd dat het prachtige weer mijn tripje, mijn humeur en het landschap danig zou opleuken, nam ik donderdag het fototoestel mee naar school, voor onderweg, want enkele van mijn vertelsels konden dat streepje illustratieve ondersteuning gebruiken.

I’m so vain.
I probably think this blog is about me.

I’m so vaaaaain!
I’ll bet I think this blog is about me.
Don’t I? Don’t I?

Tjongetjonge. Mijn ego en ik neurieden een eind weg op die fiets. In de verte bemerkte ik drie collega’s -eveneens bezig aan hun ochtendgymnastiek-, maar ook een stront. Als je dan moet kiezen… Op die vakbroeders kon ik nog een hele dag kijken.

Met de camera in de aanslag naderde ik het paadje van het vorige blogstuk. Wat deden mijn confraters daar op mijn fotoplek? Die moesten al lang kopies nemen, hun dicteeschriften verbeteren, hun klas keren, bewaken op de kleine speelplaats en niet daar zomaar stilstaand de ruimte innemen alwaar ik mijn reportage moest schieten.

In eerste instantie dacht ik dat ze een hond hadden gevonden, er lag iets hompigs op de grond. Ik schoot toch mijn plaatje en poogde de figuren zo goed als mogelijk ver achter een paaltje te verstoppen. Bij nader inzien bleek de hond de turnjuf. Missen is menselijk. Op exact dezelfde plek waar het grietje de beek inkukelde, maakte zij een schuiver over het bermgras en buitelde zij goedgemikt de andere kant op tegen de paal die alle prikkeldraad van de wereld vasthoudt.

Turnjuf lag neder met haar hoofd op een rugzak. Tuimelen was niet genoeg, ze moest ook nog het begin van flauwvallen doormaken. Onze meester van het vierde en de juf van het tweede konden er nog mee lachen, zij wel. Geagiteerd haastte ik me dichterbij en ik kreette : “Hebben jullie geluk! Ik heb mijn fototoestel bij! Kunnen we overgaan tot een beeldverhaaltje.”

Voila, geluk is…
een schouderblad dat onzacht in aanraking kwam met de buitenwereld, maar omringd door liefdevolle teamleden die de sfeer er fluks inhouden : “De ziekenwagen kan dan niet tot hier geraken, maar de helikopter geraakt wel in zo’n wei.”
“En als we doodgaan, groeit er gras op onze buik… gras op onze buik… O kijk, het hangt er nu al.”

geluk is…
een gemene grijns vergeten af je gezicht te vegen. Lachen naar het vogeltje!

Omdat die twee wel erg veel lol stonden te verkopen, stuurde ik ze door naar school, de kindertjes rekenden op hen. Zelf zou ik rustig te voet turnjuffie naar ons werkhonk begeleiden. (Maar eerst die foto van de beek nog, schuif even op, allemaal.) Zo konden we ook eens bijbabbelen. Over welke dvd’s ze wilde kijken nu ze waarschijnlijk voor enkele weken buiten strijd lag. (Ik heb vijf versies van Pride and Prejudice in onze dvd mand liggen.) Waar de ballonnen lagen voor de verkeersouders die morgen de speelplaats gaan versieren ter ere van de fluoactie die van start gaat. Wie ze zou kunnen bereiken om met haar naar de ziekenboeg te rijden. Waarom de directeur achteruit rijdt met zijn kar en dan ineens terug in het parkeergat? (Om ons te zoeken, tiens, maar we waren er al.)

Geluk is…
onderweg nog een handige mitella in elkaar knutselen voor de gekwetste.

Geluk is…
een zorgende zapnimf met kodak op uw weg tegenkomen!

28 Reacties to “Neen hoor, het kan ook een collega zijn die neerwaarts dondert (2)”

  1. veerle Says:

    Geluk is… zulke brave collegaatjes hebben die hier zomaar voor aap willen staan.

    • zapnimf Says:

      Voor aap? Dan is dat verkeerd overgekomen want ik heb zeer veel respect voor mijn collega’s. Stuk voor stuk kanjers… die inderdaad braaf lachen als ik ze fotografeer terwijl ik roep : voor op mijn blog! voor op mijn blog!

  2. bentenge Says:

    Precisie vrouwonvriendelijk dat pad.

  3. stefdenflater Says:

    Hier in de Westvlaanders hadden de gemeente al lang een stuk land van de boeren gepikt en daar een deftig fietspad laten aanleggen. 😛

  4. Leen* Says:

    Geweldig! En ook: vijf versies van ‘pride & prejudice’, zwijmel!

  5. Jos Says:

    Te smal voor een standbeeld zeker, dat paadje?

  6. elke Says:

    VIJF versies van Pride and prejudice?! VIJF?! En ik heb er maar 3!

  7. elke Says:

    Of wacht, misschien heb ik er vier. Maar zeker geen vijf zeg. Vijf….

  8. chelone Says:

    Je wist begot gewoon dat dit zou gebeuren. Anders had je de camera wel thuisgelaten.
    Opgezet spel, zeg ik u!

    • zapnimf Says:

      Zegt gij maar! Maar lees eerst het begin nog eens (ja, gij ook, Margo).
      Het fototoestelletje was mee om de beek te trekken waar ik de zondag tevoren een griet uit de beek moest trekken en ik dacht dat dat verhaaltje wel opgefleurd kon worden met een foto. En het weer viel ook weer zo mee.

      Komt ooit nog (ook foto’s voor genomen) : Hoe zapnimf in een koe parkeerde.

      Zeg nog eens dat het leven saai is.

  9. Margogogo Says:

    Dees is volledig in scene gezet, Zap. Zoveel geluk kunt ge toch niet tegenkomen als ge uwe kodak meehebt?

  10. Christel Says:

    Dus de volgende foto wordt er nu eentje als jij je broek nog eens bevuilt!!! Deal? 🙂

  11. Menck Says:

    Gewillig poserende mensjes die ook nog eens toelaten dat ze daarna op het www belanden: zoveel overredingskracht heb ik – helaas – niet (zelfs niet bij collega’s).
    Foto 1 is zot: de lach tevergeefs trachten in te houden terwijl aan hun voeten een slachtoffer ligt te kermen.

  12. micheleeuw Says:

    En jij met 2 fietsen aan de hand en 1 gewonde verder op dat wegeltje ? Zal ook niet gemakkelijk geweest zijn. Maar daar mochten zeker geen foto’s van genomen worden ? 😉
    Je bent een échte lieverd !

  13. Net niet schielijk overleden, ondanks wratten, analfabeten en vermorzelaars « De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] voertuig- in het woensdagnamiddagverkeer om mijn gewonde collega een ziekenbezoekje te bezorgen. Melodramatisch ten gronde stuiken en mij daarmee een blogtitel aanleveren, verdiende op zijn minst een bloemetje. Wat volgde was een hele omweg rond een wirwar van […]


Geef een reactie

