Very good indeed am I with stupid stokskes die tag heten.

Oh God. ’t Is weer van datte.

‘You’re it!’ Tuurlijk am I it. I am altijd it. Its middlename is pineut.
Waarom? Waar-oem God? Wat heb ik u ooit misdaan?! (Behalve dan Hollandse Jaqueline in het vijfde studiejaar tijdens naaien met mijn naald in haar gat geprikt.) (Jaqueline was religieus.)
Nogmaals : Why? Because it is also nog in it Englisch too. Tag? Stupid seg.

Maar dan. Toch weeral een slimme die de vraag heeft uitgevonden :
Schrijf tien zaken op over uzelf. Al dan niet geweten.
Nou breekt mijn klomp! Wat is dit? Luiewijvenleesweek in tien puntjes?

Dan heb ik voor u een kleine verrassing, uitvinder van de imbéciliteit, ik heb namelijk 467 puntjes die iets over mijzelf vertellen en die heten : ‘De weergaloze fratsen van ene zapnimf’. Al geef ik toe dat dat ‘weergaloos’ in de mate dat de jaren verstrijken, een beetje tanende is. Wie die doorspit kent mij beter dan mijn eigen moeder. Alsof ik dit tegen haar zou durven vertellen.

Ysabje. Je zal het geweten hebben. Heb je een beetje vrije tijd dit weekend? Dank je wel hoor, meid. Ik hoop dat je gretig genoeg bent om heel mijn leven te lezen.

Omdat alles al eens geschreven is, voila, uw zapnimf in tien terugkerende puntjes.

1. Zeer behulpzaam, zelfs tegen mijn zin.
2. Wankele gezondheid, vooral ledematen en onderbroeken die zich niet gedragen zoals het hoort.
3. Onder invloed van hormonen wil er al eens een lelijke eigenschap komen bovendrijven.
4. Muziek – en mooselover. Allez, soms, als ’t uitkomt.
5. Lezer en dichter.
6. Natuurliefhebber.
7. Helpt de misdaad bestrijden.
8. Heeft heel haar hebben en houwen gerenoveerd sinds de vrijer introk.
9. Leuk beroep, vergt soms wat flexibiliteit.
10.Vier leuke kindertjes, altijd lachen met dat stel.
Puberzap (die ondertussen bijna het volwassendom intreedt)
Zoonzap (die zijn wilde haren is kwijtgespeeld)
Krulzap (met als motto : eerst doen dan puin ruimen)
Minizap (niet meer zo mini, kuren nog binnen de perken)

Oja. 11. Ik ben niet zo aan stokjes. Willen jullie dat onthouden?

16 Reacties to “Very good indeed am I with stupid stokskes die tag heten.”

  1. micheleeuw Says:

    En nu tien dingen dat we nog niet wisten ? 😉

  2. Marjelle Says:

    Lees je sinds kort, dus zo’n top-10 is wel handig. 😉

    • zapnimf Says:

      Weet je meteen alles, want dat komt iedere keer terug.
      Soms zie ik achter de schermen eens iemand die de fut heeft om een heel eind terug te gaan lezen. Een moedige.
      Ik had wel een meer sexy woord moeten kiezen voor ‘behulpzaam’, want dat stukje (eentje waar ik zelf nog altijd om moet lachen) wordt bijna niet aangeklikt.

      • D. Says:

        Kben ook nog eens gaan lezen… joenges…. wa hebben we toen toch gelachen he?? (vooral ik dan….) Ik was het eigenlijk al een beetje vergeten… bij nader inzien toch wel leuk zo een ‘stokje’…. :-p

  3. ariadnesdraad Says:

    Je bent echt goed met ‘it’. En ik, ik ben blij dat ik niet de enige ben die ‘it’ is. De pineut, bedoel ik dan …

  4. Mme Zsazsa Says:

    Ik heb nu ongeveer een derde gelezen, maar ik ga wachten met de rest, gelijk een lat chocolat, twee keer genieten.
    Of ook, teveel buikpijn, hier van het lachen.

  5. tijdtussendoor Says:

    Ik doe zoals Mme Zsazsa…in stukjes 😉
    Sommige stokjesonderdelen zijn wreed herkenbaar!

  6. zwartnochwit Says:

    Jij vindt stokjes misschien stom, maar ik vond die bloemlezing wel leuk! 🙂

  7. margogogo Says:

    Weet je waar ik een bloedhekel aan heb? Aan die veel-te-veel-dagen-challenge toestanden! Hate them!

  8. Magda vraagt, ik antwoord « Madrina* Says:

    […] en ik geef het niet aan zapnimf, want zij houdt niet van stokjes (sympathiek hé).   Share this:FacebookVind ik leuk:LikeWees de eerste om post te waarderen. […]


Geef een reactie

