Licensed to Ill

    “Hypochonder, hypochonder!”
“Dit verdient een publieke verontschuldiging op het internet!”

Mja, voor ik dat doe, heb ik een vraagje.
Is er een geneeskundige lezer die mij kan vertellen of de incubatietijd van een snotvalling met wat keelpijn vier dagen duurt?
En nog eentje :
Waarom hebben mannen zo weinig weerstand tegen snot?

Allez dan… sorry schat dat ik durfde twijfelen aan je twee eenzame niesjes van woensdag. Natuurlijk ga je bijna dood van de vreselijke pijnen die je neus-, keel- en oorzone teisteren. Vergeet je zakdoek niet, morgen.

24 Reacties to “Licensed to Ill”

  1. Eilish Says:

    Kruip gewoon eens dicht tegen hem aan, misschien krijg je dan zijn ‘vlooien’ over. Dan pas zal je objectief kunnen oordelen. Veel snottergenot !

  2. veerle Says:

    Verwen hem nu maar met een lekker warm theeke of iets straffer om het goed te maken.

  3. bart Says:

    ’t zal UW schuld zijn als het een longontsteking blijkt te zijn!

    • zapnimf Says:

      Alsof ik daar ondersteboven van ga zijn, alles hier in huis is immers mijn schuld. Als iemand iets niet kan vinden, als ze buikpijn hebben, als het kaske van de tv kwijt is, als de achterlichten niet meer werken, als de schort van ’t school nog niet gewassen is… dan kan zo’n longontsteking daar ook nog wel bij. Pfft.

  4. Menck Says:

    De incubatietijd van een verkoudheid – want ik veronderstel dat het dat toch maar is – is twee tot vijf dagen. Weet ik van dokter Wikipedia.
    De hersteltijd is hooguit drie dagen (bij vrouwen) en minstens één tot anderhalve week (bij mannen). Weet ik uit ervaring.
    Verder wil ik daar uiteraard niks mee zeggen.

  5. ariadnesdraad Says:

    Nobel van je, dat je je publiekelijk verontschuldigt! Dat wordt nu natuurlijk wel zeulen met theekes, warme melk, koekskes en alles wat ook maar enigszins de ‘moral’ van de ziekeling opkrikt …

  6. elke Says:

    Ik liep meer dan twee weken met keelpijn, te weinig adem en kriebelhoest. Ondertussen heb ik zo’n blafhoestje waar menig hond jaloers op zou zijn. En ik ben geen man…

  7. margogogo Says:

    Oei, Moose is ook ziek? Ik heb hem nochtans niet gekust tijdens mijn incubatietijd.

  8. micheleeuw Says:

    Wanneer mijn schat ziek is moet ik hem met rust laten. Ik mag zelfs niet elk half uur vragen of het gaat en of hij niets nodig heeft. 😉
    Veel ‘plezier’ met jouw zieke en vertroetelt hem dan wanneer hij weer thuis is, hé, zeg ! 🙂

  9. chelone Says:

    Mannen met snotvallingen gaan meestal bijna dood. Wij vrouwen zijn slim genoeg en na heel veel ervaringsjaren op dit gebied weten we dat ze zullen bljven leven. Gelukkig!


Geef een reactie

