Een huishouden vol paranormaal begrijpenden

   “Pfoe pfoe”, pfoepfoede ik vrijdagavond achter een copieus maal, gebakken door de frietzak.
“Pfoe pfoe, een heel leeg weekend voor ons en we kunnen niet naar de bib.”

Strikt theoretisch gezien zouden wij best naar de bibliotheek kunnen, want de vriendelijke juffrouwtjes achter de balie staan tot onzer beschikking tot het middaguur. In de praktijk openden wij pas onze oogleden omstreeks zaterdagnoen half één. In werkelijkheid kunnen wij dus de toekomst van zaterdagvoormiddag voorspellen en weten wij dat een uitje naar de bib onhaalbaar blijkt. Ik voel mij zowaar Gili van ‘Iedereen paranormaal’. Verplichte lectuur voor zweefteven en hun entourage om ze terug ter aarde te zuigen. Als je de kans krijgt om naar zijn show te gaan. Doen! Het beste wat ik vorig jaar zag.

Dus ik zei (man, soms word ik moe van mijn eigen) : “Pfoe pfoe, geen boeken voor ons om te lenen.”
Waarop de huisband recht sprong en mij met mijn frieten alleen liet om terug in zijn auto te duiken.

Mijn man begrijpt mij preventief.
(Eigenlijk is het een cadeau aan zichzelf, aan mij gegeven, maar daar gaan we niet over meuzzen, gezien ik ook een Dimitrilover ben. Beter dan die keer toen ik een neushaarverwijderaar kreeg.)

En toen zijn we dat weekend wezen fietsen in plaats van lezen.
Ver weg en met zichten beneden de verwachtingen. Hier staan we pal onder de E19. Toftof.

18 Reacties to “Een huishouden vol paranormaal begrijpenden”

  1. ariadnesdraad Says:

    Nou, dat is de moeite om pfoe pfoe voor te zeggen….

  2. bentenge Says:

    Zijde naar Brussel gereden voor de blijde intrede ?

  3. micheleeuw Says:

    Heel leuk dat hij je zo goed kent. En dan toch die frieten er terug af gaan fietsen ? Sportief van je !

  4. sterreklimt Says:

    Ik ga mij toch nog eens moeten wagen aan Dimitri, ondanks het maar half gelezen boek over de helaasheid der dingen. Als het dan nog niet lukt tussen de Dimi en mijzelf, dan geef ik het op.
    Leuke foto trouwens.

  5. Leen* Says:

    Ah, een boek lezen, in’t verlof ga ik mijzelve daar vollenbak op smijten, want dat is al veel te lang geleden (3 jaar en 2 maanden om precies te zijn, toevallig nét de leeftijd van de oudste zoon).
    Als ge nog goede tips hebt: mail maar door!

  6. ysabje Says:

    da bruggetje onder de E19 waar is dat? ik vind dat wel een interessante fotoplek precies…

    • zapnimf Says:

      Dat bruggetje IS de E19, Ysabje.
      Zoek de E10 plas. Langs het indrustrieterrein van Sint-Job kan je vrij dicht met de auto erbij (gewoon de enige lange weg volgen) en je geraakt er ook via Brasschaat langs de Mikse Baan, maar dat moet dan per fiets of te voet.

  7. Mme Zsazsa Says:

    Oh gij hebt toch ne fijne man gevonden seg!

  8. volgmijndieet Says:

    Dan vliegt haar man voor haar om boeken om te kunnen lezen, gaat ze wat onder een brug gaan staan. Tsss, raar mens.


Geef een reactie

