Zwierig zwemmend zoals zapnimf… achterstevoren

   Ergens lang geleden besteedde ik er al één lijntje aan : zapnimf gaat zwemmen. Het hoeft niet altijd Tiny te zijn.
Ondertussen herhaal ik dat gedoe met droge en natte kleren al ettelijke weken. Nog steeds wacht ik op de eerste spraakmakende botsing tussen bierbuiken, een zwembroek met stukspringende elastiek (van iemand anders welteverstaan) of een bijna-verdrinkinkje waarbij een redder ook eens zijn deskundigheid mag tonen. (Dit moet toch met stip de meest saaie job ter wereld zijn, niet? Je mag wel altijd in short rondlopen natuurlijk, maar ik ben er nog niet uit of dat nu een pluspunt is of niet.)
Afijn, ook in het bassin is het van geeuw, monotoon en zerp zwemmend. (Eén, één, één, één, één, … twee, twee, twee, twee, enz.) Tot nader order kan ik daar niks onderhoudends over kwijt. Maar ik geef de moed niet op. Eergisteren gaf ik iemand per ongeluk een schoolslagstamp. Ze werd niet eens kwaad. Pfft.

Secuur speurde ik experimenteel naar het beste tijdstip om zo weinig mogelijk medezwemmers in mijn vaarwater te krijgen, je bent egoïst of je bent het niet. Etenstijd (6u) maandagavond blijkt een prima uur om mezelf te water te laten.
De snoes (de volwassen versie) hier in huis die na zijn professionaliteiten altijd even belt om zijn komst aan te kondigen zodat ik ongeveer weet wanneer ik de ‘petatten op kan zetten’, belde maandag net toen ik wurmige dingen met kleren deed in een kleedhokje. Omdat ik later dan anders was, besloot ik best kon multitasken.

“Zappie, ’t zit erop, ik kom naar huis.”
“Kreunkreun, goed hoor, ik ga meteen zwemmen, sta al in het paskot.” (Stroop broek af)
“Ik zat vast in een vergadering, vandaar dat ik zo laat ben.”
“Kronkel, zwier, klets klets (badpak uit de knoop), ja, ik merk het, doe rustig, waarschijnlijk ben ik toch nog voor jou thuis.” (probeer met één hand bruikbaar in badpak te stappen)
“Vanmorgen had ik file, van thuis tot aan Borgerhout was mijn gemiddelde snelheid 3 km per uur. Tegen half tien kwam ik op ’t werk aan.”
“Amaai, pokke. -ademhap- Het eten staat op het aanrecht, moest je toch voor mij thuiskomen.” (arm door bretel één forceren en arm door bretel twee krasselen)
“Goed, ik zie je strakjes dan, lekker zwe…”
“Aaaah aaaaah! Ik heb een te klein zwemkostuum meegegritst, eentje van de kinderen ofzo. Verdoeme! Hoe is dat toch mogelijk? Mijn borsten vallen eruit!” (Vloek nog wat lelijk in het ijle).
“Oei? Wat nu?”
“Wat nu?! Wat nu?! Gewoon terug naar huis hè? Al die moeite voor niks. O? Wacht eens. ’t Is nikske, ik heb het gewoon achterstevoren aangetrokken. Dag schatje! Tot strakjes. Om ter eerst thuis? Kuskuskus.”

22 Reacties to “Zwierig zwemmend zoals zapnimf… achterstevoren”

  1. Christel Says:

    Awel, als ik G. naar Fun4kids breng fiets ik altijd langs het zwembad en dan zitten ze daar. In hun gele shirt.. en sleffen ze wat rond. Niets voor mij, ik zou gewoon uit verveling wat gaan zwemmen.

    Ge zijt toch een model zunne.. met uw badpak…

  2. ariadnesdraad Says:

    Ik zie het voor me! Ook het hartinfarct aan de andere kant van de lijn na dat Aaaaah, aaaaaaaaah … 😛

  3. moeferkoe Says:

    Dat is nu echt iets dat ik ook zou tegenkomen. Toen ik zwanger was van de kleinsten heb ik mij eens gewaagd aan gaan zwemmen met de oudste. Een veel te duur zwangerschapsbadpak dat verschrikkelijk slecht zat tussen de benen. Ben er maar achter gekomen toen ik het uit de droogkast haalde dat dat plastieken ding er nog aan hing…

  4. Menck Says:

    Gewoon achterstevoren aanhouden. Fun verzekerd in het zwembad.

  5. ysabje Says:

    eruitvallende borsten. mja. ik zie het voor me.

  6. micheleeuw Says:

    Ik zwem ook graag, zelfs gewoon baantjes trekken, maar niet alleen. Het is zoooooo vervelend om nooit eens een halve zin tegen iemand te kunnen zeggen. Daarom, lui in de zetel is mijn deel. 😉

    • zapnimf Says:

      Eerlijk gezegd kan ik niet zo heel goed babbelen met mijn kop de helft van de tijd onder water. Dus ik ga het liefst alleen. In de week dat de kinderen hier zijn, komt minizap wel eens mee. Maar die geeft op na 30 banen.

  7. stefdenflater Says:

    De persoon die in het verkleedhokje naast je zich aan het verkleden was, zal zich wel afgevraagd hebben wat daar allemaal gaande was. Tenzij die persoon jouw kende natuurlijk. 😉

    • zapnimf Says:

      Ik pak altijd de laatste gang met hokjes waar geen kat komt. En daarbij, omdat ik tien minuten later was, waren alle 6 uur zwemmers al in het zwembad en de volgende lichting komt pas rond half zeven. Ik had er evengoed een aria kunnen zingen. Of alle kastjes kunnen controleren of niemand zijn euro vergeten was. Of een paar puisten uitknijpen voor de gemeenschappelijke spiegel, maar ik deed niks van dat alles. Bovendien ben ik daar incognito.

  8. sterreklimt Says:

    Is er niemand die zich afvraagt waarom je in godsnaam gaat zwemmen? Dat is koud. En nat. En ambetant.

  9. Marjelle Says:

    Vond het altijd vreselijk dat geworstel in te krappe kleedhokjes, je beschrijft het beeldend, en dan na het zwemmen met natte slierten op de fiets de vrieskou in (ik neem alvast een voorproefje op de winter). 😉 Maar knap dat je het doet, ik ging zelf in m’n ‘sportieve periode’ jarenlang twee keer week zwemmen met ex-liefste vriend.

  10. zapnimf Says:

    Ja, knap, toch al 4 keer 😉
    Oeoeoe, met natte slierten de vrieskou, tegen dan heb ik misschien al opgegeven. Of las ik een winterstopje in.

  11. Patrick Says:

    zalig! Zwemmen!
    Ok! Baantjes tellen gaat snel vervelen! en zwemmen is ééntonig en bla bla bla …
    … als ik zwem, dan verandert mijn wereld – het is alsof ik in de stroming wordt opgenomen …
    … alles om me heen verdwijnt …
    … man gedachten gaan de vrije loop, het is net als meditatie ….
    …. geen stress, enkel … ZWEMMEN! ….
    Maar je kleedhokverhaal spreekt tot de verbeelding!


Geef een reactie

