Rolluik, het woord met de meeste synoniemen en mijn douchecabine

   Eerder, tijdens een drieste dag, begaf mijn doucheuitmonstering en de koelkastcamouflage het. Plop kapot.

Daar kwam ergens in de loop van vorige week mijn pappie aangehopt met onder zijn arm een lat van een rolluik.
“Ja, dat is van een winkeltje in het dorp dat er mee stopte en aangezien we hagelinslag hadden na die vorige storm in onze blaffeturen, kocht ik er een aantal met een fikse korting.”

Dat is allemaal heel fijn, pa, maar ging jij niet onze douche komen herstellen? Wij hebben geen zonneblinden.

Hij zaagde zijn plastieken lat.
Hij haalde de siliconen boven.
Wat hij dan deed, weet ik niet, want moose deed aan thuiswerken en ik deed aan alsof thuiswerken en blogde een beetje en passant, maar het resultaat was beter dan tevoren.

Tataaaa, mes dames et monsieurs…
Onze ouwe douche gerecupereerd door de handige hand van den bompa, met een persienne.

Voor het paneel van de ijskast wacht ik gewoon tot het dak van zijn tuinhuis het begeeft ofzo.

16 Reacties to “Rolluik, het woord met de meeste synoniemen en mijn douchecabine”

  1. Eilish Says:

    Toen je 16 was zei je dat misschien niet, maar wat zijn vaders toch fantastisch hé ! Leen je die soms ook eens uit ?

  2. micheleeuw Says:

    Hij mag ook eens naar hier komen want er is hier ook nog een en ander die mag hersteld worden. Of kan ik hem komen halen ? We zullen hem voederen en laven en desnoods een cent toewerpen. 😉

  3. stefdenflater Says:

    Geen evidente combinatie: douche en rolluik. Wel straffe toebak. Je hebt hem toch achteraf eens goed gesoigneerd?
    Op de bovenste foto merk ik wel dat jullie er toch niet echt een reden was om er vuil bij lopen. 😛

  4. Menck Says:

    Inventieve doe-het-zelvers: gotta love them!

  5. ariadnesdraad Says:

    Komkom, alles ineens is wat veel gevraagd…maar wat je toch al niet met een blaffetuurlatteke kunt hé? Bravo!

  6. ysabje Says:

    ik vind vooral de techniek om uw douchegordijn uit de weg te knopen zeer elegant. 🙂

  7. Nina Says:

    Na het tetteke ruis: aaahhh is dat zo dat ge dat schrijft, persienne?? En ook: eindelijk heb ik iemand anders gevonden die dat woord ook kent, hoera!

  8. Nina Says:

    Driewerf hoera dan, als het ware!


Geef een reactie

