De goesting is eveneens beurs.

    “Neem jij maandag 7 november verlof? Kunnen we samen naar de boekenbeurs,” verzocht ik moose.
De organisator die ik ben, had de agenda reeds ingevuld, uitgevogeld welk tijdstip we zouden vertrekken (na de files, aankomen rond half 11, dan is de rij aan de kassa al gehalveerd), als plots ergens op een onbetekenend moment tijdens de voorbije week de zin voor dit evenement mij volledig verlaat.
Aan de begeerte tot lezen zal het alvast niet liggen, hier wordt nog steeds verslonden, verorberd en tot ons genomen.

Wat me dan ineens tegensteekt :
– De rijen aan de vestaire
– De ambetante schoolkinderen die met hun schrijfbordje en ellebogen zich een weg banen tussen veel te smalle doorgangen.
– De hitte met de bijbehorende zweetoksels
– Die ene titel die je zoekt en niet recent is, die ze niet hebben
– Eén derde van de boeken die verkocht worden zijn kookboeken. Dit is niet mijn idee van een boekenbeurs, waar is de literatuur gebleven?
– De verleidingen en hun gevolg : aanschuiven aan de geldautomaat en in één trek een vierde maandpree in papier zien opgaan.
– Amper een parkeerplaats vinden.
– Merken dat in de betere boekhandel de prijs lager ligt dan op de boekenbeurs.
– Niet geïnteresseerd zijn in eventuele sprekers. Op maandag is het aanbod daarvan ook zeer pover.
– Gedwongen worden om de leerkrachtendag te nemen, als je met korting binnen wil, terwijl in het verlof dat het laatste is waar ik goesting in heb, samengeklit worden met een resem fanatiekelingen.
– Veel te dure, taaie en niks smaakopwekkende broodjes, als je er tenminste aangeraakt, want ik maakte al meermaals mee dat de eettent afgesloten was voor iedereen die geen trits schoolkinderen in zijn kielzog meesleurde.

Ik word oud. (en een zaag)
Ben ook al lang geen seksgodin meer.
Ooit misschien weer wel, maar niet in 2011.

22 Reacties to “De goesting is eveneens beurs.”

  1. Mme Zsazsa Says:

    Hey how, volgend jaar hé!
    Ge krijgt een vrijkaart!

  2. Menck Says:

    Dan ben ik toch een beetje content dat ik geen kaarten meer weg te geven heb.
    Geen seksgodin meer? Flietertrekker is anders ook geen onaardig predicaat.

  3. Veerle Says:

    Ben in mijn hele leven al twee keer naar de Boekenbeurs geweest, en dat was al meer dan voldoende. Dat zou bovendien zeer slecht aflopen want een eenvoudig bezoek aan de Fnac is al een aanslag op het maandbudget.

  4. ariadnesdraad Says:

    Je redenering houdt steek … Daarom ga ik dit jaar ook niet ….

  5. Christel Says:

    Blijft maar thuis, dan kunnen wij tenminste parkeren in onze straat met ons buurtbewonervignet. 🙂 Alhoewel, we er dit jaar nog maar enkel met de late avondopening last van hadden. Dat is zoals destijds dit http://just-us-antwerpen.blogspot.com/2010/09/millionaire-fair.html…; maar nu zijn de rode mannekes meer aanwezig en vinden menig auto een papierke onder de ruit.

  6. micheleeuw Says:

    Ik ben nog nooit geweest juist om de door jou opgesomde redenen. Tja, ik ben zo graag thuis.

  7. Marjelle Says:

    Je zaagt. 😉 Sommige Vlaamse woorden ken ik nog wel. Maar als ik het zo lees, dan zou ik een grote boog maken 7 nov. en met een boek in de fauteuil gaan zitten plus een knapperig broodje van de bakker om de hoek.

  8. Lalena Says:

    Kon je vandaag niet? Ik kom er van, er was geen kat, een babbeltje gedaan met bijna werkloze Lieve Blancquaert, rustig kunnen grasduinen tussen de rekken, iedereen vriendelijk want eindelijk een klant! (beste aankoop van de dag: ‘GAL, een halve eeuw op het scherp van de snee’), een groot Scrabblebord leidde me naar een workshop creatief schrijven van Yves Van Durme (eigenlijk wou ik naar die van de plantenfluisteraar, toepasselijk gegeven in de ‘groene’ zaal, maar ik koos de oranje – verveel ik je nog niet? – gratis chocolapudding bij ’t naar huis gaan…om maar te zeggen, ’t kan soms ook zonder zweetvijvers : )

  9. Lalena Says:

    daar zou je van verschieten hoeveel er dat doen, ik zag het gisteren weer gebeuren met haar fameus rode fotoboek (Lieve Blancquaert, fotograaf) dat zo’n twee kilo moet wegen (?), allez, toch minstens één, ik heb dat hier ook liggen -mooi!- maar geen haar op mijn hoofd dacht eraan om daar mee te gaan sleuren op de boekenbeurs, de nieuwe plastiek boekenbeurstas ( 1 euro) was dit jaar wat minder schreeuwlelijk

  10. Margogogo Says:

    Ben nog nooit naar de boekenbeurs geweest wegens een hekel aan zo’n massagedoe. Brrr.


Geef een reactie

