Pist ‘m vol, zap

Die denken dat ik een paard ben ofzo?
Het bekertje om gedurende 12u de urine in te collecteren.

 

(gastric bypass / maagverkleining 8)

41 Reacties to “Pist ‘m vol, zap”

  1. breeg Says:

    Als ge dat potteke vol krijgt binnen de termijn van 12u dan zijt ge nog straffer dan ik al dacht 🙂

  2. Joke Says:

    Al zappend (via Eilish) ben ik hier beland en het probleem is dat ik niet meer weggeraak (zo geraakt mijne strijk evenmin in de kast, anders ook niet, maar toch…). Gelukkig is er geen oorzakelijk verband tussen het verdwijnen van je overtollige kilo’s, heel binnenkort, en je immense schrijftalent. Mocht dat wel zo zijn, ik zou me onmiddellijk begin vol te proppen. Zapnimf, je hebt er een trouwe lezeres bij!!

  3. Eilish Says:

    Jakkes, moeten we ons nu voorstellen dat je eerst dat glas gevuld hebt, en daarna de fles ? Amaai de mensen die achteraf bij jou nog een waterke komen drinken …
    In elk geval, als je zo een fles volkrijgt, zal dat toch ook al gauw een paar kilo schelen in gewicht !
    @ Joke, bloggenafvalligen kunnen je op rare paden brengen niet ?

  4. Menck Says:

    Aanlengen met water, zeg ik u!

  5. Marleen Says:

    Ik had nog niet de helft van jouw fles,(als die al even groot was)!

  6. Menck Says:

    Schoon woord voor scrabble trouwens: urinecollectiepot.

  7. Madam Frutsel Says:

    Maar nu vraagekik mij af waarom je dat precies moet doen ? Of ben ik de enige ? 🙂
    Medische kwesties interesseren mij altijd, dat komt ervan als ge ooit eens getrouwd waart met nen dokteur, dat blijft plakken 😉

    • zapnimf Says:

      Dit is nog een urinetest vooraf, gewoon om dezelfde reden waarom iemand zijn ochtendplasje moet meebrengen naar nen dokteur. Heb je dat toen nooit gevraagd?

      Wiki zegt dit :
      als screening op urineweginfecties, bloed in de urine of glucose en/of ketonen in urine. Daarnaast kan er microscopisch onderzoek gedaan worden in urine. Dit wordt veelal gedaan om te kijken of iemand bepaalde type cellen of cilinders in de urine heeft, wat kan wijzen op een nieraandoening. Ook kan er een kweek uitgevoerd worden in urine om te achterhalen welke bacteriën verantwoordelijk zijn voor een urineweginfectie. Dan zijn er nog tal van kwantitatieve bepalingen die in urine gedaan kunnen worden. Bijvoorbeeld bij patiënten met diabetes mellitus wordt regelmatig de concentratie albumine (microalbumine) bepaald in urine. Andere veel voorkomende bepalingen in urine zijn die van de concentratie kreatinine, natrium, kalium en andere elektrolyten. Ten slotte wordt er ook urine-onderzoek gedaan bij verdenking op een erfelijke metabole stofwisselingsziekte. In een zogeheten crisis-urine worden dan allerlei bepalingen gedaan zoals organische zuren en aminozuren.

  8. zeezicht Says:

    Ja dat ken ik, is om de nieren te controleren.
    Heb die test ooit moeten doen, maar eerst moest ik een hele fles water uitdrinken vooraleer ik de eerste plas mocht lossen! 🙂
    @Menck: ik vrees dat het woord wat te lang is voor de scrabble, de computer gaat dat afkeuren!

  9. zapnimf Says:

    @zeezicht : misschien zijn die testen uitgevonden om alle hypochonders eruit te filteren, die halen nooit het einde.

  10. Margogogo Says:

    In vogelperspectief ziet alles er veel groter uit. Trek een foto van mij in vogelperspectief en ik ben 2.05m
    Dat glaasje is een jeneverglaasje, niet?
    🙂

  11. tricky Says:

    hihi! ik krijg er maandelijks zo 2 mee naar huis om te vullen: 24-uurs urine verzamelen noemen ze dat dan… enne, met mijn nierproblemen plas ik niet veel, en krijg dus nog niet eens één fles vol…
    kwam hier nog es bijlezen… ben benieuwd naar het vervolg…

    • zapnimf Says:

      Wat voor mij de gebeurtenis van het jaar is, is voor jou iets van regelmatige aard. Het vervolg gaat eigelijk terug in de tijd : 10 november. Maar ook wel weer later, als mijn testenreeksen helemaal neergeschreven zijn.

      In vergelijking met wat jij doktoort, is dit maar een lachertje natuurlijk, maar -al was het maar voor mezelf- vind ik de volgorde toch interessant, al was het maar om het later nog te herinneren.

  12. Suzette Says:

    Toch beter, zo’n officiële fles. Mijn vader bracht zijn plas eens in een jampot weg: meteen groot alarm ivm ernstige schimmelinfectie…bleek later dat er gewoon nog beschimmelde jam in het potje had gezeten.

  13. HansDeZwans Says:

    Ik ben iemand die heel weinig naar de wc gaat. Dus na een avondje stappen kan ik die rechtse fles wel vol krijgen. Dat glaasje kun je dan gebruiken om ervan te drinken, want het is puur alcohol wat er dan in zit.


Geef een reactie

