Zwiep zwiep, kliefde ik mijn eerste maaltijd doormidden

Na vier dagen onvrijwillige geheelonthouding, doch zonder honger maar met een adem waarmee ik een varaan kon vellen door er met enige luchtverplaatsing ‘Aaaaghhhh’ tegen te blaffen, kreeg ik eindelijk mijn eerste maaltijd geserveerd : een lekje Fristie en een bodempje appelsap met zwarte koffie.

Dank je wel, lief keukenpersoneel om er een mes bij te geven.
Oeoeoeoe, wat heb ik mijn Fristie in kleine partikels gesneden, mijn appelsap doorkliefd. Zwiep zwiep.

Dit werd mijn middageten: wortelmix, aardappelpuree, soep en pudding. En nog steeds geen diëtiste in velden of wegen te bekennen. Gemakshalve veronderstelde ik dat dit mijn toekomstige porties zouden worden. Zeer erg fout gedacht. Ik at -behalve van de soep, die ging er helemaal in- van alles een kleine helft en wist meteen hoe maagoverlast voelde. Help, straks scheurde mijn nieuwbakken maagje!

“Achjaaaa, je moet het wel zelf voelen dus, wanneer je moet stoppen met schransen”, was het advies van de vermagerteef.

Verder schreef ze me één vitaminepil per dag voor, twee tot drie weken gemixt eten en beschuitachtigiets ipv brood en dus de raad van op tijd te stoppen met eten. Wat me tot hiertoe goed gelukt is. (Lees : -14 kg)
Uw zapnimf overleeft sindsdien op twee broodmaaltijden, één keer warm eten en drie tussendoortjes bestaande uit fruit, soep en melkprodukt.

39 Reacties to “Zwiep zwiep, kliefde ik mijn eerste maaltijd doormidden”

  1. bentenge Says:

    Een uitgebreid overlevingspakket heb ik de indruk. Robinson dinges @hetziekenhuis.

  2. Christel Says:

    Veel is het niet hetgeen je nog kan eten. Maar wat een resultaat al!

  3. Gudrun Says:

    Whoa. Snel. Ge moet maar op tijd roepen, ik heb hier nog wel extra kleren, en Veerle ook :-p

  4. Mevrouw Meisje Says:

    Min veertien al ! Waw, daar word ik toch even stil van ! Goed bezig !! Vergeet niet om zo wreed veel foto’s te trekken, in dezelfde positie, met dezelfde tenue, dan kun je die zo na elkaar monteren en een leuk ik-smelt-weg-filmpje maken ! Allé, ik geef het maar mee hé, kwestie van een ideetje. Of zoiets. Ge kunt ook u tijd steken in lekker shoppen, dat ook.

  5. micheleeuw Says:

    Zo vliegen de kilo’s er goed af, hé. Hoeveel nog te gaan ? Is dit een onbescheiden vraag ? Zoja, moet je niet antwoorden, hoor.
    Wel vreemd dat je direct al zwarte koffie mocht drinken.

  6. Menck Says:

    Zapnimf zowaar als voorbeeldige – weliswaar lichtelijk gedwongen – gezondheidsgoeroe: een nieuwe wereld gaat open voor je lezers. 😉

  7. zeezicht Says:

    ik denk dat je mettertijd wel zal ondervinden wat het beste eten voor je is!
    vandaag op tv gezien: dat stuk maag wat dicht is of whatever, daar zit het hormoon dat honger geeft!

  8. Leen* Says:

    Min 14! Ja lap, seg, en ik dit weekend maar pizza schransen en rode wijn zuipen….

  9. bart Says:

    Duvels, wijn en irish coffee. Daar hebt ge ook geen mes voor nodig.

  10. Mme Zsazsa Says:

    Mo how seg, min 14 jong, dat moet plezant zijn als dat zonder honger kan!!!

  11. tijdtussendoor Says:

    Dat gaat hier vooruit zeg 😉
    Moet een ongelofelijke motivatie zijn om vol te houden, goeie moed!

  12. ariadnesdraad Says:

    verbazend goed zelfs! Proficiat! Wat dat klieven van die eerste maaltijd betreft: kan mij voorstellen dat da ni makkelijk was, omdat er bijna niks op je bord lag.Euh, hoe is de portion-size nu dan… al wat minder minuscuul?

  13. Margogogo Says:

    *overweeg elke dag een beetje meer om te beginnen vreten tot mijnen BMI er ongemakkelijk van wordt* 🙂

  14. Marjelle Says:

    Wat goed en snel al min 14 kilo! 🙂
    Zo’n plens zwarte koffie op je nuchtere kleine maagje lijkt me ook niet echt gezond idd.

  15. Tamara Says:

    Een tijdje Google Reader niet kunnen lezen en olalala, ik mis hier vanalles!

    Goeie en moedige beslissing, denk ik.
    En – 14 kilo, wauw! Goed bezig.

    Maar wat ik me afvraag. Ik heb vaak zin in eten en snoepen, ook al heb ik eigenlijk genoeg gegeten en zit mijn maag vol… Is dat met zo’n maagverkleining dan ook minder, die zin in snoepen en eten?


Geef een reactie

