Waar is de week ineens gebleven?

   Maandag zat ik in bad en las ik mijn boek uit. Plots was het late namiddag en het water koud. ’s Avonds ging ik zwemmen voor de eerste keer na de operatie. Mijn velkrimpplan : drie keer in de week een kilometer zwemmen.
Dinsdag had ik ineens door dat Kerstmis wel heel rap eraan komt. Kon die kerel niet een week wachten met geboren worden? Ik spast nog in die knutselkramp om mijn secret santa van iets zelfgefabriceerd te voorzien. Waarom wentelen ideeën in je kop steeds tegen lichtsnelheid en als je ze wil uitvoeren heb je een extra zee van tijd nodig. In die flow bedacht ik dan ook nog dat er weer kerstkaarten gemaakt moeten worden. Hellup! Ik ben al dagenlang aan het prutsen. Oja, ’s avonds personeelsvergadering.
Woensdag deed ik verder op datzelfde elan, moest ik Ava papier leegkopen en snollen in Lucas creativ (tekengerei), die toevallig naast een teakwinkel overstock staat en waar ik dan ook maar even een ommetje in maakte. O, oeps nog even de Colruyt binnenspringen voor vogelzaad en frietvet, want de schoolkerstmarkt komt eraan en ik moet nog 100 minivogeltaartjes in elkaar draaien. Dan ineens ook maar de Standaard binnen, de Aldi en de Action aandoen (boeken, eten, euh… vanalles) en -ik begrijp er niks van- toen was het zes uur, tijd om te gaan zwemmen. Geloof het of niet, wanneer ik mij later in de avond voor mijn pc kroop, bleek het internet het niet te doen tot slaaptijd. Het is mijn week niet. Heb ik wel het Groot Nederlands Dictee gemist natuurlijk, al was het maar om te schieten op die ouwe knullerd die nog nooit van articuleren en uitspraak heeft gehoord. Martine! Genees snel!
Vandaag -grrrr- eerste echte werkendag en mijn tandvlees ligt al uitgestald om op te lopen. Omwille van alle verplichtingen hierboven, natuurlijk niet door die lieve kindertjes, die vandaag toch weer veel meer snot produceerden dan in mijn herinnering van vijf weken geleden. Dat ze daar eens iets tegen uitvinden, een anti-snot-gen inplanten bij embryo’s bijvoorbeeld.
Dat het maar snel kerstvakantie wordt, zeg.

Iemand goesting om mijn kerstboom te komen optuigen? Want dat doe ik ook zo graag.

32 Reacties to “Waar is de week ineens gebleven?”

  1. Christel Says:

    We zetten er zelf geen, aangezien één poes toch meer erin zit en de boom dan ook meer dan me lief is tegen de grond ligt. Ik heb wel keidure maar mooie Bambi’s gekocht en mijn Kerstballen van Disney al uitgehaald en gezet. Nu nog de lichtjes en that’s it.

    Eén week gaat héél snel, wees daar maar zeker van. En nu ga ik mijn nagels lakken want morgen is het ook bij ons Kerstmarkt op school en dan wil ik wel eens nippen aan een Gluhwein. En het gaat vreit neig stormen dus het zal er meer als eentje worden. 🙂

    • zapnimf Says:

      Het toppunt van kitsch! Bambi’s en Walt Disney. En ik die dacht dat dat dat alleen mensen waren die daartoe gedwongen werden door een boze schoonmoeder ofzo. Je bent de kerstman op een koord aan de dakgoot/raam vergeten!
      In uw geval zou ik ook dagenlang gluhwein drinken. 😉

      • Christel Says:

        Ik zal een foto posten op mijn draaibalk.. het zijn niet zomaar bambi’s zunne.

        Aub, die Kerstboom aan een ladder aan mijn raam, dat is er nu net over, dat laat ik over aan onze buren 🙂

        En die Gluhwein is voor mijn koude voetekes…; tsssss 🙂

  2. Leen* Says:

    Euhm, de Lucas en de mottige teakwinkel ertegenover? Zijt gij ineens mijn bijna – buurvrouw geworden?

  3. ariadnesdraad Says:

    “Waarom wentelen ideeën in je kop steeds tegen lichtsnelheid en als je ze wil uitvoeren heb je een extra zee van tijd nodig?” Dat vraag ik me ook af… en niet voor het eerst 😉

  4. Margogogo Says:

    Wie tegen lichtsnelheid niets doet heeft zeeën van tijd te over.
    Toink, ik lijk Huisvrouw wel.

    • Bentenge Says:

      Dat klinkt fantastisch. Zal die filosofie van Huisvrouw eens moeten inpassen in mijn leven.

      • zapnimf Says:

        De laatste keer dat ik er was, moest ik wel over het glazen leeggoed en het oud papier kruipen in de gang. Dan zwijg ik nog over de petattenzak in de bloempot in de voorhof.
        Daar gaat de fantastisch-heid!

        Maar edoch, ze had veel tijd over voor mij! De lieverd.

        Haar kattenfilosofie is anders ook weergaloos! Maar mijn lippen zijn voor de rest verzegeld.

  5. micheleeuw Says:

    Time flies when you’re having fun !?! Omdat je alles zelf wil/moet doen.
    Ik heb zeeën van tijd en toch gaat het me te snel.

  6. Marjelle Says:

    3 keer per week 1 km zwemmen, goed plan! Ik heb het jarenlang volgehouden om 2 keer per week te gaan, maar daar is op een gegeven moment de klad ingekomen. Ik herinner me vooral ‘het erna’ als heel lekker. 🙂
    Qua kerst: lees vooral m’n volgende (is nog niet online) blog dan niet. 😉

  7. Sven Says:

    Eigenlijk hoop ik toch stiekem dat ook de komende week voorbijvliegt, en dat de tijd dan eventjes traag gaat (kerstvakantie!). Maar het zal wel weer andersom gaan zeker ?

  8. zeezicht Says:

    troost je, er komen nog meer weken dan maanden! 🙂

  9. sterreklimt Says:

    ik
    wil
    uw
    kerstboom
    komen
    optuigen

  10. Menck Says:

    Waar de week ineens gebleven is? Ik vraag mij dat al twee weken aan een stuk af, eigenlijk. Het leven lijkt wel in een ultiem hoge versnelling aan me voorbij te schieten.

  11. bentenge Says:

    En nu ik hier ben vraag ik mij gelijk ook af waar dat weekend gebleven is?


Geef een reactie

