Naast hebberig toch ook een beetje geverig

Dat kerstcadeau verzinnen voor een medeblogger is niet zo simpel als het lijkt. Niet iedereen gooit zijn privé, interieur, tuin, diepe roerselen van de ziel, zijn belachelijke missers op het net, zo blijkt.
Het moodboard waarop ik mij mocht baseren gaf gerbera’s en schriften en films en muziek en een kleurenpalet. Dat is natuurlijk allemaal heel aardig, maar uiteindelijk kan ik toch niet meer doen dan weeral mijn eigen ding. De vergaring van de bloemen gaven bij de gemaal enige frustratie, maar hey, ik mocht mijn onmogelijke ideeën wel in werkelijkheid omzetten, hij diende enkel met een winkelkar door Ikea te denderen.

Graag gegund aan Bieke :

Een nieuwjaarskaart

Eén cadeaudoos. Oftewel een schoendoos beplakt met de onderleggers van een etentje met de collega’s die allemaal braaf hun eetpapier afgaven. “Hier pak aan, ik heb er nog niet op gesmost.” Voltooid met een strik.

Ik hoop dat je alcohol lust, Bieke. Nog meer hoop ik dat de rosé te degusteren valt, gezien de fles louter is gekozen vanwege de purperen hals.

Een zelfgevouwen doosje met magneten. Omdat ik alleen maar doosjes met magneten kan frutselen.

Een cd -oeoeoe risico- met een handvol ‘word-vrolijk-deuntjes’ erop gebrand. Weeral een excuus om het doosje op te luisteren met papier van eigen makelij.

Omdat ze qua kleurentint in het concept passen. Omdat ik ze voor een appel en een ei op de kop kon tikken. Omdat de doos ook wat cachet van een ander met metier moet bezitten.

Een gepimpt schriftje. Met verdomse namaakbloem. Daar zat oorspronkelijk wel een steel aan dus. Ge-zweet!

En toen durfde ik dat kleingoed niet naar de post te brengen. Jullie willen niet weten wat voor een simpel gedrocht er onze balie bevolkt. Die fles had niet eens de weegschaal gehaald, daar ben ik zeker van, laat staan het sorteercentrum. Er zat dus niks anders op dan zelf naar de andere kant van het land te rijden en erop vertrouwen dat ik mijn doos aan een voordeur zou kunnen installeren. Wat ben ik toch een gemeenzaam gokkertje. Vriendelijke buren hebben die taak op zich genomen en met verve, want ’s avonds vond ik een dankmailtje in de virtuele schuif.

Eer je me krankjorum verklaart, toevallig sprak ik die dag af met een medeblogster (de wereld loopt er over van!) die ook in diezelfde andere kant van het land woonde. Dat heet : twee vliegen in één klap.

Door een andere hand vastgelegd, mijn knutsels in mooiere kleuren ook bij Bieke te bezichtigen.

21 Reacties to “Naast hebberig toch ook een beetje geverig”

  1. sterreklimt Says:

    Wat een werk allemaal en wat mooi! Wie zou daar niet blij mee zijn!

  2. Christel Says:

    Amaai, wat leuke geschenkjes dat jij hebt gemaakt! Knap. Heel leuk gedaan! Chapeau!

  3. zeezicht Says:

    Mooi gedaan en zo echt jou!
    Ik mocht vroeger al kennismaken met je originele ideeën .:-)

  4. micheleeuw Says:

    Als ik ooit eens originele ideêën krijg zal de wereld vergaan, vrees ik. Prachtig dat jij dat allemaal kan ! Proficiat !

  5. deijsprinses Says:

    Ik word er spontaan vrolijk van. Zo een pakketje wil ik ook altijd eens toegestuurd krijgen 🙂

  6. bentenge Says:

    Heel mooi zap(pie). Daar kan Bieke alleen maar blij mee zijn.

  7. ariadnesdraad Says:

    Ooooo… wat magnifiek, die gestrikte doos en dat schrift !

  8. madrina Says:

    Sjieke dinges. Goed gedaan, zapnimf. Met zo’n pakket zou ik content zijn 🙂

  9. Menck Says:

    Knap. Ik ben vooral benieuwd naar wat je op die cd hebt gepleurd.

  10. moeferkoe Says:

    Amai zeg! Wat een mooi handschrift. Wat moet het leuk zijn om jouw vriendin te zijn 🙂

  11. Margogogo Says:

    Hé-le-maal YOU!
    (en dank voor de magnetische verrassing in mijn niet-virtuele schuif!)

  12. Margo Says:

    Schoon! Neem je ook bestellingen aan?

  13. lees me Says:

    van dit te lezen/zien word ik vooral hebberig en minder geverig. dat laatste puur uit faalangst. prachtig gedaan allemaal. de secret santa is een tof concept. volgend jaar doe ik mee (als ik durf), (neen, als ik eraan denk en als ik durf)

  14. cornutus Says:

    Jeetje, al dat werk en dan ook allemaal zo mooi gemaakt! Als de gever moeite doet, dan maakt het helemaal niet uit wat je krijgt. Tenminste, zo werkt het bij mij. Erkend worden, het dat geloof ik.
    Inderdaad, wat Sterre al zei: Wie zou daar niet blij mee zijn!

  15. zapnimf Says:

    Allemaal merci.
    *voelt eens aan haar dikke Antwerpse nek*

  16. Mevrouw Meisje Says:

    Schoon, serieus !!
    Ik bestelde ooit de wijnetiketten bij jou (voor die arme weeskindertjes ten tijde daar – MFL) en ik heb daar al serieus mee gescoord ! Je kunt dus nog veel meer van dat en zelfs op bestelling, ik zal het onthouden !! 🙂


Geef een reactie

