Brrrrrreudski

   Wij combineerden gisteren het nuttige aan het aangename.
Tenminste, dat was de vooropstelde strategie : eerst een badpak kopen in de Decathlon, wat heel erg nodig is, daar mijn huidig zwemkostuum hier en daar doorzichtig wordt, waar het eigenlijk zwart hoort te zijn. Het is nog slechts een kwestie van weken voor mijn bilspleet zich reveleert aan het waterminnend deel van onze parochie.
Maar zoals in die poel die hier huishouden heet wel eens meer voorkomt, bleek de beschikbare tijd ontoereikend en hupten we meteen naar het aangename : de cinema.

Dan heb ik hier plaats om te schrijven hoezeer ik heb gelachen met ‘Les intouchables’ en om te zeggen dat je me allemaal moet volgen daarin, maar ik was nog slechtgezind door het missen van mijn sporttenue. Eigenlijk weet ik dus niet of ik die film zo uit volle borst moet aanbevelen. Ik ben in dubio.

Vandaag is het dan toch gelukt om net voor sluitingstijd nog aan schoolslagkledij te geraken.
Misschien had ik nog eens in de filmzaal moeten gaan zitten om te ervaren of mijn verbeterd humeur de prent beter pruimde?

Dat had ik kunnen doen. Moest ik niet mijn wagen terug gaan halen bij de kerel die hem jaarlijks onderhoudt. Terwijl ik dacht dat er in die luttele 5000 km die ik ermee reed in 2011 niks naar de knoppen was gegaan, redeneerde ik zo fout als een rood trouwkostuum. 180 euro voor euh… rondellen, lampjes en nog wat, met de belofte dat het van de goodwill afhangt van de mannen van de autocontrole of ze mijn gekrakeleerde stofkapjes aan de cardanas wel of niet zullen bestraffen met een rode kaart. Ik heb namelijk een afspraak op 30 januari, je weet wel, de dag dat er wel eens een mechanieker zou kunnen staken…

Dat komt minstens tot dinsdag niet meer goed met mijn gemoedsgesteldheid.
En met mijn kunde om titels te verzinnen ook niet.

14 Reacties to “Brrrrrreudski”

  1. Patrick Says:

    Zucht – ik herken het gevoel!
    Je gevoelens over en weer gespeeld als een kleine simpele pingpong bal!
    Wat mij zeer behaagt in je betoog (niet lachen) is het pure en onvervalste gebruikt van de auto mechanica termen: rondellen (door de Hollanders omgedoopt tot gaatjesplaatje), cardanas (ik hoor mij vader (zaliger) praten en neem het van me aan, dit is pure nostalgie). Je bent een Blogger, ‘Pure Sang’.
    Wat me vooral aantrekt in je blog is het uitzonderlijke, de ‘out-of-the-box-thinking’, neem nu je categorie: ‘Leven is meervoud van Lef!’ – doesn’t it say it all

    BTW (By The Way): waar staat die ‘Brrrrrreudski’ voor?

  2. ariadnesdraad Says:

    Ik moet, in mijn heel eigen stijl, (bedankt voor het compliment trouwens :P) bekennen dat ik je omschrijvingen weergaloos vind. Neem nu deze : “redeneerde ik zo fout als een rood trouwkostuum … ” Je moet er maar opkomen! Hihi…
    Die keuring valt vast mee – net als je titels. Succes in elk geval!

  3. HansDeZwans Says:

    Had je gedacht dat je er vanaf zou komen met een factuur onder de 100 euro als je naar een garage gaat???
    Dan ben je zo fout als een rups die ondersteboven aan het jojoën is.

  4. micheleeuw Says:

    Ja, die keuring is altijd een beetje afwachten maar ik heb vertrouwen in mijn garagist/neefke. Door hem vallen die onderhoudskosten ook altijd goed mee. 😉

  5. zeezicht Says:

    je titels zijn gewoon zo origineel dat je van ver herkenbaar bent! 🙂

  6. deijsprinses Says:

    Multitasking als vrouw is een oneindige strijd tussen jezelf en een berg huishoudzaken!

  7. Margogogo Says:

    Jamaar, is diene film nu de moeite of niet?


Geef een reactie

