De tjingeltjangel van de gierende wind in de voorhoofdsholten

   “Pfoe pfoe,” blies ik vanmorgen wolkjes in mijn sjaal die om mijn kinnebakkes gebonden was, “wat een mietjes, diegenen die vandaag de auto nemen in plaats van de (gewoonlijke) fiets.”

Met een thermische kousenbroek, mijn gewone broek en daarboven een zeer grote joggingbroek (om weer uit te trekken op plaats van bestemming) snelde ik als een raket-trap-vrouw door bos en wei, over fietspad en euh… straat zonder fietspad. Twee paar sokken, twee paar handschoenen en een onverschrokken hoeveelheid lippenbalsem uitgesmeerd over de onderste helft van het gezicht. De bovenkant verstopt onder een muts met oorflapjes.

Gezwind triomfeerde ik door de schoolpoort omstreeks half negen : “Regelrechte lulletjes rozenwater/ijsjes, zij die zich laten tegenhouden door de kou, yeah yeah!”

O man. Wat huilde ik het smeersel uit mijn ketting op de terugweg. Tien kilometer tegenwind van jewelste. Even verkeerd ingecalculeerd. Snot! Afgestorven vingertoppen! Een voorhoofd waar de wind de sinussen deed sidderen in een samenzang van pijn.

Ik geloof dat de auto dringend nog eens warm moet draaien. Straks platte batterij. Morgen. Werk.

22 Reacties to “De tjingeltjangel van de gierende wind in de voorhoofdsholten”

  1. breeg Says:

    Zo’n beetje kou en je geeft het al op? Poeh, ik heb vanmorgen om 6u mijn 10km met strakke tegenwind naar het werk rustig gefietst hoor. Met alleen een jeans, 1 paar sokken, 1 paar handschoenen, wel 2 sjaals maar zonder muts want ik kan niks op mijn hoofd verdragen.
    Blijven doorbijten, je went er wel aan! 🙂

    • zapnimf Says:

      Jamaar, ik ben wel een echte wussie hè!

      • stefdenflater Says:

        Een wussie: dat ben ik dan ook want donderdag de bus genomen naar het station ipv met de fiets daar naar toe. s’ Morgens wind mee maar ’s avond verschrikkelijk kou gehad met die wind tegen die de adem afsneed. Ik was niet zo dik gekleed en had ook niets op mijn lippen gesmeerd. Niet helemaal zoals Breeg want wel een muts aan. Gisteren thuis gebleven maar dat was dan meer uit voorzorg omdat ik weer eens problemen verwachte bij het spoor.

  2. Eilish Says:

    mietje ! (zegt diegene die constant in de wagen zit :-))

  3. veerle Says:

    Je zou die wagen voor minder eens laten draaien.

  4. Mammalien Says:

    Ik vind fietsrs heel dapper, maar ik neem de auto! Zelfs naar de buren.

  5. tweiclub Says:

    Awel, we zijn toch wel trots op u! Mij krijgt ge zo zot niet :-p

  6. Gudrun Says:

    En dat laatste was ekik dus :-p

  7. micheleeuw Says:

    Heel straf van je maar om een verkoudheid (of erger) te riskeren, pas ik. Ook omdat ik niet graag fiets, te lui ben, met mijn auto ga plassen, … Je mag zelf kiezen. 😉

  8. Menck Says:

    Op dit moment staat er wegens de sneeuw meer dan duizend kilometer file. Laat die auto maar thuis, Zappie.

    • zapnimf Says:

      Ik heb drie kwartier gedaan over 10 km. Ben rechtstreeks van school naar het zwembad gereden en daarna nog 3 km naar huis. Het viel al bij al nogal mee, er zit geen autosnelweg bij. (Gelukkig want ik hoorde op de radio dat er in mijn werkdorp een spookrijder werd gesignaleerd.)
      Terwijl ik vrijdagmorgen nog mezelf zwak vond dat ik toch niet per fiets kwam, want ik toch wel blij van mijn besluit toen ik de laag sneeuw zag bij het gaan van de schoolbel.

      Eey en in het zwembad zat geen mens wegens dat weer!

  9. ariadnesdraad Says:

    Een vrouw van staal of, nee, antivries *fluit bewonderend* Ik, ik bibber nu zelfs in de auto, met de hele kleerkast aan en de verwarming op max!

  10. Margogogo Says:

    Moest ik nu niet 12 kilometer over de autostrade moeten om op ’t werk te geraken, en eerst nog eens 10 kilometer moeten omrijden om smurf op school af te zetten, ik zou ook de velo pakken.
    Moest ik nu niet ziek zijn met ‘kesseren’ en al, ik zou nu een heerlijke gezonde sneeuwwandeling gaan maken.
    Moest ik niet, ik zou.

  11. zeezicht Says:

    straffe madam! (of heb je weer een beetje overdreven?)

  12. sneeuwkoningin Says:

    Hahahahaha!
    Was mijn eerste vriezende werkdag ook zo,ware het wel dat ik pas rondliep met de gerevalideerde knie en besef wat het is om met een ingebouwd weerstation rond te lopen.De weg naar het werk was prachtig, de ondergesneeuwde weg terug was echter een serieus toontje lager 🙂


Geef een reactie

