Voer voor een opwindend blogstuk in dit volzet bestaan!

    Alsof het leven nog niet volzet genoeg is, moest er gisterenavond ook nog een personeelsvergadering bij.
Omdat ik op dinsdagen mij meestal onttrek van beroepsbezigheden, haalde ik speciaal de fiets van stal en trapte ik mijn lichaamsbeweging voor die dag bij elkaar richting school. Ergens te midden een eenzaam straatje flikkerde de kaatsende straal van een verloren sis-kaart in mijn vizier.
Elke gelegenheid te baat nemen om weergaloze fratsen te beleven, uh uh, zo is een zapnimf, raapte ik dat sociale kleinood op. De eigenares, zo rekende ik, was een vrouwtje van 74. Rijksregisternummers lezen is een van mijn favoriete bezigheden, er moet geen gegraveerde velo mij inhalen, of ik ontcijfer de geboortedatum.

Also fantaseerde ik voor mezelf een spannend toekomstig bloglogje bij elkaar waar ik de kaart bij een van blijdschap huilende minder valide ging terugbrengen en die me persé wilde bedanken met een appelsien ofzo. Of een venijnige feeks op leeftijd die mij met haar sacoche sloeg omdat ze dacht dat ik diegene was die -euh- een andere tas van haar had gestolen. Voor zulke avonturen had ik natuurlijk wel haar apotheker nodig of de plaatselijke ordehandhaver met computer om haar adres op te snorren, maar dat zou geen enkel probleem vormen, gezien ik die fijne burger ben die niet verzaakt aan zijn maatschappelijke plichten. Ineens zou ik de vriend van de politie worden in plaats van andersom. Ergens in een naslagwerkje over de werking van de gemeente zou ik een kleine edoch eervolle vermelding krijgen als zij die zich inzet voor het volk. Wie weet zou Josephine (José voor mij waarschijnlijk), zo heette het besje, in mij haar reddingboei zien in dit verderfelijke leven. En bij gebrek aan erfgenamen mij tot haar beste vriendin benoemen en dat schriftelijk bevestigen in een testament. Ze zou…

De politie zei : “Danku, we zullen het bezorgen aan haar.”
“Uw gegevens zijn…?”

Owkee, daar vloog mijn kiekevleesbezorgend blogstuk een roemloos einde tegen een nors bakkes tegemoet.
Nuja, ik heb toch weinig tijd, met al die vergaderingen (bijscholingen, opvolging inspectie, pestlessen,…)
(Ook u zal ik met vertraging lezen, vergeef het José en mij.)

25 Reacties to “Voer voor een opwindend blogstuk in dit volzet bestaan!”

  1. Christel Says:

    Geen kroontje, geen lintje om je schouder en geen bos bloemen voor je heldendaad.

  2. deijsprinses Says:

    Typisch. De politie wil graag zelf met de pluimen gaan lopen. Foei!

  3. Menck Says:

    De flik zei toch ‘dank u’. Alleen dat al vind ik straf.

  4. micheleeuw Says:

    Aangezien de politie jouw gegevens opschreef komt het er misschien toch nog van ? Laat je ons weten hoeveel je geërfd hebt en ook foto’s van de plechtigheid (medaille) en filmke van je heiligverklaring, graag. 😉

  5. bentenge Says:

    Sorry, heb de blog met plezier gelezen, maar voor een deftig uitgedacht commentaartje heb ik net te weinig tijd.

  6. Nachtbraker Says:

    En zat er verder nog veel waardevols in de sacoche?

  7. middernachtsdromer Says:

    Er zijn nog barmhartige Samaritanen op de wereld! 🙂

  8. veerle Says:

    Niet alleen voer voor een blogstuk gemist, maar ook haar eeuwige dankbaarheid en lekkere koffie en heerlijke koekjes en gezellige (haast de hele namiddag durende) babbel, maar ja, je hebt toch geen tijd ,he.

  9. zeezicht Says:

    Misschien leefde die sis-kaart-tante al niet meer?

  10. cornutus Says:

    Mooi verhaal 😉
    Gerard Reve zei eens dat als hij rijk zou zijn hij in stilte veel goeds wilde doen. Onlangs werden er in Nederland door een reporter van er televisieprogramma op verschillende politiebureaus een portemonnees afgeleverd, gevonden zogenaamd. Enige tijd later gingen zij weer langs om te vragen hoe het met die portemonnees was vergaan, en toen bleken er een paar gewoon verdwenen te zijn, niet geregistreerd en achterover gedrukt. Allemaal op film hezet.

  11. chelone Says:

    Een uitnodiging voor een theekransje zit er nog altijd in, samen met haar beste vriendinnen.


Geef een reactie

