#wijvenweek : Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten. I wish. Wish I?

   Hoezo diep?
Het wezen beautyqueen slash zapnimf bevindt zich vooral in de lagen van oppervlakkigheid der gedachten.
Zo ondiep dat mijn persoonlijke opmaakhygiëne door die al die luchtigheid wel eens ontsnapt. Aan de aandacht bijvoorbeeld. Vorige week nog, toen er een miniteam inspecteurs
-twee om precies te zijn-
-waarvan er ene echt leek op de jonge Panamarenko-
-maar dit allemaal terzijde-
in onze school naar hiaten groeven in ieders onderwijssysteem.
Uitgerekend die dag waaide ik de schoolpoort binnen, ongeschminkt, ongedeood en ongeparfumeerd. Wat pas doordrong toen ik mijn oksel bij het wuiven per ongeluk rook. Eey, een mens heeft wel wat meer aan zijn hoofd dan oogschaduw of mascara. Ongeleid haar in mijn geval. Dat werd dus schooien bij een mannelijke collega waarvan ik weet dat hij zijn artificiële luchtjes in een schuifje van zijn bureau bewaart. Gezien ik Panamarenko en zijn collega kon ontwijken die dag, werd er niemand van buitenaf bedwelmd of onwel. Waarmee ik weeral heb geholpen aan het positief opvolgverslag aan het eind van de dag.

De enkele keer dat ik wel gemaquilleerd op de aardkorst trippel, vergeet ik dan weer dat ik zwemmen moet. Of het regent. Of ik lijd aan een huildag. In het diepst van mijn gedachten ben ik dan een ordinaire pandabeer.

Komkom. Weinig ijdelheden uit een potje gesmeerd alhier.
Volgend onderwerp.

14 Reacties to “#wijvenweek : Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten. I wish. Wish I?”

  1. lies Says:

    maar dat heb ik nu ook zie, als ge dan eens moeite doet blijkt ge het niet nodig te hebben of loopt den boel toch maar uit en als ge denkt foert … dan denk je … dju… had ik nu vanochtend maar !

  2. sterreklimt Says:

    Wij behoren tot de ochtenslapenden, vermoed ik. Ook bij mij: niet gezien. Het heeft ook geen nut. Wij stralen zonder ook altijd (na de middag pas, maar een zaag die daarover iets zegt). Juust, hé?

  3. deijsprinses Says:

    Ik durf zonder niet buiten komen, ja ik ben een schijterd 😉

  4. margogogo Says:

    Meiden, ik ben verrezen, halleloeja.
    En ik doe zelfs mee aan de wijvenweek, wapeisdedaaraf?
    (mijne pc is thuis kapot, ik moet het van op twerk doen onder de middagpauze, ’t wilt weer lukken)

  5. Menck Says:

    Vrouwen – of moet ik heden ‘wijven’ zeggen? – met een dikke laag schmink hebben veel te verbergen, moet je maar denken.

  6. micheleeuw Says:

    Wanneer ik geen lijn(tje) rond mijn ogen trek, denkt iedereen dat ik ziek ben. Tegen het einde van de dag ben ik ook ‘panda’. 🙂

  7. toomawashi Says:

    ik heb eens een pandabeer gezien in de zoo van Berlijn. Man, die hebben grote testikels. Just sayin’ 😉

  8. Affodil Says:

    Ik heb vanmorgen -zoals nogal eens meer het geval is- ook mijn voorgevel niet geplamuurd en geschilderd. Ze mogen al content zijn dat ik überhaupt ben komen opdagen. Ik zie er nu uit zoals ik me voel. Dat heeft als voordeel (hoop ik) dat ze me nog een paar dagen gerust laten…


Geef een reactie

