#wijvenweek : Guilty pleasures en kleine kantjes, XXL Amerikaans kleine kantjes

    Wie meer dan twee minuten gelezen heeft in deze wereld-wijde-web-etalage die ‘de weergaloze fratsen van ene zapnimf’ heet, weet dat ‘weergaloos’ hier synoniem staat voor op een verfijnde wijze op je bek gaan. En soms ook op meer brute manieren. Maar de blunderberg en de karakterstoornissenhoop blijft uitdijen, zwellen, vermeerderen, groeien, expanderen… enfin een samenraapsel van kleine kantjes, deze blog.
Gelukkig voor mezelf -ik zou anders wat af janken* seg- ben ik sterk in zelfrelativeren.
Achteraf.
Als het leed geleden is.
Ik nog leef.
Mijn onuitstaanbare trekjes mij de das niet hebben omgedaan.

Af en toe passeert er zo’n akkefiet die ik niet durf toevertrouwen aan mijn dierbare pc, omdat zelfs die nuk het schaamrood tot de haarwortels doet stijgen. Tot je een schop onder je kont krijgt van een bussel wijven die je opdragen om vandaag iets toe te vertrouwen dat niemand weet.

We zeggen en spreken 2009 en ik was ook nog eens jarig. Dat was al lang geleden. Vandaar ik mij verheugde op die 41ste keer. Moose en ik waaiden voor de gelegenheid een paar dagen uit aan de kust. Die lieve (ver weg zijn nakomelingen altijd lief) kindertjes sms’ten mij die dag en vroegen tegelijk of ik mijn cadeau al gekregen had van moose, want, hohoho, ‘dat zou de max worden’. Dat ik op dat eigenste moment geen nattigheid voelde, ik ben daardoor nog steeds met stomheid geslagen. Dat doet iets minder pijn dan met een boksbeugel, maar toch, ik kan reeds verklappen dat u niet meteen op een goeie afloop van de dag moet hopen.

Aldus : moose maande me rond de middag aan tot vertrek naar iets verrassends. Of ik al een tip wilde? Ik weet niet wat gij, maar ik schud dan volhoofdig van nee. Laat maar ongerept komen, die surprise! Yeah yeah! De komkommer bleef bijgevolg werkloos liggen in de aanwijzingendoos. Dat moose in de weer was met gerief van veel volume kon ook alleen de pret maar opdrijven. We reden naar Oostende, verheug verheug, draaiden een wijk in, joepie, stopten aan de voorkant van een complex. ‘Sauna-Wellness’ plakte er ergens op de gevel.

Mijn mondhoeken zakten terstond naar beneden.
“Wij hebben een afspraak om half twee voor een massage en je mag kiezen uit…”
Vlak daarop gingen mijn lippen trillen.
“Daarna mogen we in alle sauna’s, speciale baden en douches…”
Toen ontglipte er iets mijn mond dat op ‘boehoehoehoewaaaaaahwaaaaa’ geleek. Voor de slechte verstaander : ik schoot in een bleitkramp.
“Krijgen we een cocktail van het… wat krijg jij nu?”
“Ik haat sauna!”
“Hoezo? In Aken vond je dat toch leuk?”
“Toen zaten we helemaal alleen in die ruimte, hier loopt duizend snif man snif binnen snif en buiten.”
“De kinderen dachten dat je een massage reuze zou vinden.”
“Nee, woehoeaaaah, als ik dertig kilo minder zou wegen misschien ja! Sinds wanneer geloof jij die koters?”
“Zullen we toch naar binnen gaan? De afspraak is gemaakt.”
“Met uwe stoeme rotcadeau!” krijssnothikverslik “Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daar te gaan zweten. Jij kent mij nu al jaaaaren, waarom weet jij dat niet? Dat had je nu toch kunnen voorzien hè hè hè? En breng mij nu maar terug naar huis.”

De schaamte voor het lijf -het lijf zonder kleren, met heb ik er weinig tot geen last van- verbrodde alvast de rest van de dag. ’t Is daar dat ik ontdekt heb dat ik urenlang onafgebroken kan snotteren. Als ik eraan terugdenk, bloos ik alweer om de botte afwijzing die ik die goedbedoelende moose toegeslingerd heb. Die tegoedbon is door omstandigheden ook nooit tot bij iemand anders geraakt. Iemand die wel wat gekneed in het lichaam door wildvreemden kan velen. Jammer.

’s Avonds kwam er weer een telefonisch bericht van mijn rotjochies : “En mamaake? Dat heeft deugd gedaan zeker?”

Van mij mogen ze een mobiel met een rood knopje uitvinden waarmee je op afstand een klets rond de oren kan activeren.

 

 

*Eigenlijk feitelijk jank ik wel degelijk wat af in het echte leven. Em-mers!

26 Reacties to “#wijvenweek : Guilty pleasures en kleine kantjes, XXL Amerikaans kleine kantjes”

  1. peperkoek Says:

    Hahahaha zoiets was mij ook eens bijna gebeurd, met een kersvers nieuw vriendje die me wilde verrassen met een dagje sauna. Euh dat is niets voor mij op een 4e date hoor. gelukkig had ik vooraf de hints alwel een beetje door en heb ik voorzichtig aangegeven dat als het zoiets zou zijn ik liever wilde passen. Heel teleurgesteld heeft meneer alles afgezegd toen 🙂

  2. sterreklimt Says:

    ok, deze is erg, maar die van je laatste verjaardag, die is erger 😉

  3. micheleeuw Says:

    Ik kan je maar gelijk geven want dat zou ik ook vlak-af weigeren ! Gelukkig weten ze dat hier al.

  4. Gamine Says:

    je bent verwend – dat was voor ene keer misschien niet ’t geschikste cadeau toèn – maar wat heb jij van je toekomstige al niet mogen ontvangen? veuls te veul
    et moi, je ne pleure pas

    • zapnimf Says:

      Ik ben verwend en ik ben niet zo’n vrijgevochten hippie als gij.
      Wie zei ook alweer : “Laat ons naakt in het zwembad springen!” toen ik er preuts naast stond met een badpak met een rolkraag en mouwen.
      Gij!

  5. lies Says:

    aré gauw, zo ziet ge dat ge over elkaar na al die jaren toch nog wat bij kunt leren zeker? ’t Zal u vast gene tweede keer overkomen, de boodschap zal wel overgekomen zijn.

  6. Oon Says:

    Haha, mijn lief heeft me dat ook ooit eens gelapt. In 15 jaar samen nog nooit een sauna/massagedink gedaan en plots krijg ik zo’n bon cadeau. Na een jaar lag die nog in de lade en heb ik die stilletjes nog wat verder uit het zicht geschoven…

  7. Joke Says:

    stuur al die bonnen maar naar mij. ik heb alle schaamte overboord gegooid.

  8. veerle Says:

    Ondertussen durf je het dus wel?

  9. Leen* Says:

    Maar nee gij! Het eerste wat ik dit jaar gedaan heb nadat de Gilbert mijn verjaardagscadeau gaf, is mijn beklag doen bij de collega’s. Er achteraan jammerend: “ik ben zo ondankbaar en ik wil dat helemaal niet zijn!”. Blij dat gij ook een moeilijk mens zijt! (maar had hij stomweg zaadjes gekocht voor mijnen toekomstigen hof: ik was dolblij geweest)

  10. tricky Says:

    volgens mij kan je nog wel ergere guilty pleasures opbiechten hier…
    maar allé, ik neem genoegen met je sauna-bleit-verhaal!
    ik begrijp je ook, volkomen!!!

  11. zeezicht Says:

    ik herinner mij een verhaal van je, over het strand en ontbijt of zoiets, met dikke wollen mutsen en dekentjes…

  12. Liesje Says:

    Is het dan nu niet bijna tijd om je er eens een keertje aan te wagen (zegt die ene die zelf niet (lees nooit) graag naar zo een toestanden gaat)

  13. Christel Says:

    Een keer heeft H.T.B. eens vrienden mee uitgenodigd om onze huwelijksverjaardag te vieren met een lekker etentje. Gebleit, gebleit heb ik voor we in het restaurant aankwamen én dan heeft hun kind ook nog het ganse eten verpest door zich verschrikkelijk ongehoorzaam en stout te gedragen. Zo erg dat zijn papa met hem is moeten doorgaan! Worst time ever toen hoor.

    En nu weet hij dat hij dat mij niet meer moet flikken, zo bellen naar vrienden die me dan verrassen!!! Nope….


Geef een reactie

