Terug roderen tot een geolied blogorganisme met bijna roze bril

    Vragen ze geregeld aan de moderne medemens : “Zou u een week zonder gsm, internet, facebook, twitter kunnen?”

Dan kan ik alleen maar concluderen dat ik jammerlijk ouwbollig in elkaar gebricoleerd ben. Soms heb ik het echt nodig van mij te distantiëren van al die gedigitaliseerde brol. Eén keer per week mijn mail bekijken bezorgt mij dan al stress. (Stel dat de werkgever weer wat opdrachtjes in de bus gedropt heeft.)

Uw zapnimf heeft
Noest in de hof gewroet.
Tussendoor de bib leeggelezen en Sterres aanbeveling.
Enkele pogingen ondernomen om eerlijk voedingswaar te kneden tot iets persoonlijks.
Niet langer alle nieuwgeworpenen op deze aarde kunnen negeren en zichzelf een knutselkramp berokkend.
Nieuwe en ouwe contacten opgezocht.
Nutteloze ontreddering een plaats gegeven.
Een opstoot van omvangrijke verliefdheid (voor mijn eigen moose) verwerkt.
Gaan fietsen in Tongeren voor een verlengd weekend. In de gietende regen, terwijl het thuis schoon weer was.
Ok. Veels te veel tv gekeken.

Oja, gisteren net voor sluitingstijd naar de enige optiek van het dorp gehold die op maandag open was omdat moose zijn bril heeft gemold.
Een (fel)roze bril besteld.
Als dat geen reden is om weerom op het blogtjoepke op ‘on’ te zetten, weet ik het ook niet meer.
Azoooo avontuurlijk dat wij zijn!

38 Reacties to “Terug roderen tot een geolied blogorganisme met bijna roze bril”

  1. Affodil Says:

    En dat allemaal nog overleven ook? Maar dat is zekers de moeite om weer digitaal te gaan, Nimfke!

  2. ineken Says:

    Blij met zoveel avontuur!

  3. Eilish Says:

    Hiersie, daarsie, wie we hier nog eens hebben. Fijn, fijn !
    Heeft de Moose nu een felroze bril gekocht om het leven met jou aan te kunnen, of omgekeerd ? 🙂 🙂

  4. Stef den Flater Says:

    Ik zou voor Moose een tweede bril kopen die hij kan gebruiken op het werk. Je weet nooit tot wat het kan leiden met zo’n roze bril op zijn neus. 😉
    Lezen, fietsen en veel te veel tv kijken: heb jij meer dan 24 uur per dag of slaap jij niet meer? 😛

  5. micheleeuw Says:

    Blij dat je terug bent en je je ondertussen ‘nuttig’ hebt bezig gehouden.
    Mijn broer heeft ook nog een roze bril gehad en ik vond dat schitterend !

  6. sterre Says:

    roze! Wanneer spreken we nog eens af?

  7. Leen* Says:

    Roze? Is dat omdat hij bij uw trouwkleed moet passen?
    Een foto zou hier toch wel op z’n plaats zijn!

  8. Joke Says:

    De volgende keer meer noordelijker in Limburg gaan fietsen. De Hans-Joke route bievoorbeeld. Superblij dat je terug bent!!! Meen je dat, dat van die roze bril? Hopelijk bedoelde je dat figuurlijk.

  9. Menck Says:

    Noest in de hof gewroet? Dat zal ondertussen een siertuin van jewelste zijn geworden! 😉

    Dat van die roze bril is figuurlijk bedoeld, neem ik aan? If not, dan weiger ik het te geloven als je niet Elton John heet.

    • zapnimf Says:

      Wellicht overdreef ik een beetje. Het was welgeteld één paasmaandag met voldoende pauzes want het regende geregeld. Maar maar! Ik heb me wel aan uw concept gehouden van ‘ge kunt met weinig geld wel opsmukken’ (en tegelijk aan u gedacht hè hè). Weldra een fotooke met een verwijzing naar uw tips.

    • zapnimf Says:

      Oja, neen neen, dat van de roze bril is echt. Wacht tot je het prentje krijgt. (Het is ook niet zo grellig als het klinkt.) Diep in zijn hartje zit er toch wel een Elton verscholen in moose.

  10. Gudrun Says:

    Allez zeg, dat ding liet me niet inloggen!

    Soit, ik was aan het schrijven, voor dat spel me er hier uitgooide, dat ik echtig techtig gisterenavond bij het poetsen der tanden nog zat te denken: “Ik moet dringend eens contact opnemen met Nimf. En die een schop onder haar kont geven. Of op zijn minst eens afspreken”.

  11. veerle Says:

    Je distantiëren van digitale brol, maar wel tv kijken. Dat is flauw, hoor!

  12. ariadnesdraad Says:

    Ik kan het geloven, dat je met dit weer wreed lang naar een roze bril moet zoeken… 🙂 Blij dat je d’r weer bent !

  13. zeezicht Says:

    hahahaha… Moose met een rose bril?
    dan toch ook een roos pulletje zeker?

  14. margogogo Says:

    zou je in ’t vervolg eens willen verwittigen als ge na 5 jaar pauze weer begint te bloggen, madam? Per maleur nog eens komen piepen en alweer een pak gemist, blijkbaar. Tsss.

  15. madrina Says:

    Roze is het nieuwe zwart, keihip dus.
    Ahum.
    Blij dat ge terug zijt.


Geef een reactie

