Op naar de reliek van de patroonheilige van de overgezondigen

    Zo voorbeeldig gezond dat een mens kan zijn.
Zeg gerust überblakend, fitter dan een kiplekker pluimbeest van Koen van Mechelen.
Dat staat buiten kijf dat het eerder beschreven individu, uw eigenste vitale zap is.
Zwiepzwiepzwiep! (dat zijn mijn valide ledematen die mijn bewijsvoering wildzwiepend onderstrepen.)

O o o. Met de teller van het wikplatform op min 46 kilo’s na bijna zes maanden, zou ik die dokteurs van de maagknipsels vandaag eens een poepie (maat 44) laten ruiken met mijn de-beste-van-de-klas-attitude. Het was immers tijd voor een halfjaarlijkse controle.
Ik oefende alvast hooghartig : “Met mij alles ‘dik’ in orde, dokkie!” waarbij ik zwoel zwaaide met de niet meer bestaande onderkin(nen).
Ons afspraakje lag vast op 9.20 u en ik rekende uit dat ik in deze staat van opgepept welvaren, best nog een slagje in het zwembadwater kon wagen voordien. Van zeven tot kwart voor acht. Dat zou wel haastwerk worden, maar alla, men moet wat over hebben voor zijn onberispelijk sportlijf.
De schwung zat er stevig in, toen in het kleedhok ‘Swimming in the pool’ uit radio Nostalgie neerdaalde. Naakt en onbeloerd kan een minidansje leiden tot extra vreugde. En het diagnosticeren van het ontbrekende badpak tot het ter plekke verpieteren van de feeststemming. Dat hing nog ergens op een verwarming. Thuis.

Om deze blunder wat te verzachten, plande ik alvast een megaverkwikkende smoothie in de agenda van de namiddag.
Djeezes, hoe heilzaam van mij toch alweer. Ik ben me er eentje. Waar gaat dat eindigen?

Wachten in wachtkamers heeft één groot voordeel. Het lijkt dat vooralsnog ik de enige ben die dat tot nog toe ontdekt heeft. Hetzelfde geldt voor kappersstoelen, de rij bij de autocontrole, in een stilstaande file verzeild geraken en op de zitbank van mijn ouders : je kan er zo overheerlijk in je zelf meegebrachte boek lezen. Zonder te denken aan wat je eigenlijk zou moeten doen dat door de goegemeente als nuttig beschouwd wordt. Vandaag was dat in het dunne monoloogje van Dimitri Verhulst, dat past precies in de sacoche.

Over de organensnijgeneesman kunnen we kort blijven : hij viel zowat in zwijm en daarna verschenen er enkele verpleegsters zonder vlugzout maar met een naaldje om mijn bloed af te tappen. Waarschijnlijk om te kweken en later te verkopen als relikwie : een reliek van het vrouwwijf dat Sonja Kimpen van schaamte deed verschrompelen. Zoiets.

Ter compensatie van al dat vief gehannes, ging ik daarna wat in de smoorsels van Huisvrouw zitten koffie zuipen. Die woont namelijk in de schaduw van de kliniek. Zoals eerder via mail afgesproken, acteerde zij zeer realistisch wat verbazing op een kluitje, maar ze vergat mij vol te proppen met broodpudding, wat ik nochtans gewend ben van vroegere ontmoetingen.
Wat denkt die wel seg?
Dat er geen grenzen zijn aan die kranige, krasse en kwieke zwik?
Toert! Nu!

61 Reacties to “Op naar de reliek van de patroonheilige van de overgezondigen”

  1. Stef den Flater Says:

    Nog een geluk dat je niet op mijn dienst werkt: ik heb namelijk een koppel chefs die denken dat niets beter is om de moraal omhoog te krikken dan constant trakteren op zelfgebakken cake en koekjes. Ik ben sindsdien al 20 kilo bij gekomen.

  2. sterreklimt Says:

    smoothie? Maar wat gaan we nog allemaal krijgen?
    Ik heb het eens nagevraagd bij junior trouwens: je bent dat kind dus afgevallen. Ook zij trok grote ogen en een ‘amaaaaaaiiii’ ontsnapte aan haar mond. Ik heb zo het vermoeden dat ze je wil zien. Altijd welkom met smoothies. Zonder trouwens ook 🙂

  3. De Huisvrouw Says:

    Het zal nooit meer gebeuren, ik begin alvast oud brood te stockeren tegen de volgende keer. Dan moet ik misschien de deur nog slechts op een kier zetten, gij schaduw van uzelve!

  4. Joke Says:

    Jouw schrijfstijl is om van te smullen. Ik zou er gerust 46 kg voor willen aankomen om zo te kunnen pennen.

  5. Eilish Says:

    Uwen Moose dienen duts, hij heeft tegenwoordig toch veel minder vrouw voor zijn geld hé …
    Nee, dikke (niet gepast hier – ‘k weet het) proficiat met het nieuwe lijf !

  6. Menck Says:

    Jawadde! En proficiat, vaneigens, want dit is exact wat er reeds van je lijf gevallen is (no kidding):

  7. Margo Says:

    U bent geweldig! En ja, dus echt een kind afgevallen. Of twee derde van een volwassene, dat kan ook.
    En Moose, nu gaat ze nog langer meegaan, zenne, begin al maar te zoeken naar een deftige spaarlamp, of een led-lamp. Een voorbeeldend licht, uw madam!

  8. Affodil Says:

    Ik ga u geen dikke proficiat wensen, want dat zou plagiaat zijn. Maar het idee is er in elk geval!

  9. veerle Says:

    Ook ik wil niet plagiëren, maar ik moet verdomme wel veel moeite doen om me in te houden. Dus je weet het, he…

  10. lies Says:

    46?? , kus van den dokter en ne stoel vooruit in de wachtzaal! Wow Zap pakt u maar gauw een stuk toert – dat kan wel als beloning!

  11. gudrunwitch Says:

    Damn. Tot zover het doorgeven van mijn broeken maat 46. Ik ben eigenlijk nog niet weinig jaloers, ik blijf steken op mijn 23…

    Bon, hoe spreken wij ne keer af? Om te gaan eten (moeha) of ergens koffie te gaan drinken, of ’s avonds, of ne zondag, of hoe of wa?

  12. margogogo Says:

    En ik ga richting +46… ’t leven is niet eerlijk!

  13. Leen* Says:

    Ik zit hier mijn hoofd te breken over één of andere spitsvondige opmerking, maar het enige wat ik kan denken is: 46 kg, miljaar! Bij mij zit er nog geen tiende van dat getal in! Boehoehoe!

  14. bart Says:

    zwempak vergeten… Mwoahahahaaa!!! (les excuses sont faites pour s’en servir)

  15. Marjelle Says:

    Min 46 kg, heel knap, gefeliciteerd! Ben ook benieuwd naar de nieuwe vitale Zap met sportlijf. 🙂

  16. Christel Says:

    -46 kg!!!!!! Waaauw wat knap al! Ik wil echt jou eens in voor en na foto zien! Ik vind het knap, en dat meen ik echt!

  17. micheleeuw Says:

    Heel goe bezig, zeg ! Ik kijk ook uit naar je foto of je in levende lijve terug te zien.
    Mij lukt het niet maar ik ben er ook niet echt mee bezig. Ik zou dat beter eens doen want een foto van mezelf gezien (gisteren genomen) en ik dacht spontaan : Dikkertje Dap ! Pff !


Geef een reactie

