Dat geboort maar, dat verjaart maar, dat slibbert zich maar in een of andere gelegenheid

En zo kan ik weer al eens ongegeneerd stoefen, want zo ben ik dan weer wel.
Enkele zijn op bestelling gemaakt. Kaarten, niet baby’s.

En eigenwijze namen! Tssss.

Dat is daar wel eigenhandig geschept (en geschapen) papier, dat wit. Je kan er dan ook niks mee aanvangen.

De volgende kaart, de ouders houden van sober, neigde plots naar een rouwkaart met al dat zwart-wit dat ik een nieuwe versie aanving.

En dan gingen die snoodaards ook nog verjaren.

Of hier en daar een wezen dat zijn persoonlijkheid wat kan versterken met nog een spreukje in de bus.

En waarom niet eens met een ijzerdraad en een vuile parket op de achtergrond?

En dan durfde er ook nog iemand te gaan trouwen, maar die is mislukt. De foto, niet het huwelijk. Allez, nu toch nog niet.

 

37 Reacties to “Dat geboort maar, dat verjaart maar, dat slibbert zich maar in een of andere gelegenheid”

  1. Menck Says:

    Schoon gedaan zeg! Zelfs aan de hond van Huisvrouw is gedacht.
    En lees ik dat nu goed: Toke? Waar is de tijd dat kinderen nog gewoon – ik zeg maar iets – Marc of Sandra werden gedoopt. Getting old, vrees ik.

  2. Affodil Says:

    Er zijn er héél schone bij! En Menck: ik denk dat ik al zo oud ben dat ik Toke herken van vroeger en het leuk vind.

  3. AnneTanne Says:

    Tja, als jij dat soort kaarten maakt, denk ik dat jij alleen-verantwoordelijk bent voor geboortenexplosies in je omgeving. Voor zo’n kaartje doet een mens al eens wat…

    • zapnimf Says:

      AnneTanne, heb ik u niet net in een ‘Nest’ van de bib gezien met uw tuin(tips)? Waarvoor zou jij allemaal dan verantwoordelijk kunnen zijn? Naast de stijgende verkoop van ‘Nest’, dat half blogonia zijn tuin iedere maand in foto giet.
      Maar merci voor deze lieve insinuaties.

  4. HansDeZwans Says:

    Mooi, echt mooi. De parket bedoel ik wel hè.

  5. Eilish Says:

    Schoon ! Een mens zou er bijna nen kleinen voor willen kopen, of gaan trouwen. Alhoewel …

  6. Naja Says:

    Prachtig! Ik wou dat ik dat kon.
    Ik las bij Toke eerst Tok. Dat zou wel om een gele kaart vragen dan he.

  7. lies Says:

    Bij deze kunnen wij nog eens ongegeneerd én zeer oprecht complimentjes geven: wauw, papier scheppen – keiknap dat ge dat kunt! En dan zo’n schoon geschreven veelzeggende levenslessen (ik onthoud bij deze vooral dat van die dwaze geesten) En uwe parket, daar heb ik al helemaal een zwak voor – voor foto’s met parket als achtergrond. Kei-ferm allemaal – voilà… ge kunt er weer efkes tegen zie.

  8. Margo Says:

    In een vorige leven nog tewerkgesteld bij Bond Zonder Naam, nu niet roemloos op ’t internet!

  9. Joke Says:

    Wist je al dat ik pas 40 ben geworden? (6 april). ‘k Vind het niet erg als mijn kaartje 40 dagen later komt.

  10. margogogo Says:

    Awel, Zappige Nimf, gij moogt hier mee stoefen, ’t is gewoon terecht. Nem.

  11. zeezicht Says:

    Chic spul Zap!
    En Toke? Hier is een ouw madam met die naam!

    • zapnimf Says:

      Zeg dat ne keer tegen haar. Goed kans dat je een lel tegen je oor krijgt. Zomaar iemand een ouw madam noemen. Tsss.
      Mijn moeder (70 jaar) vindt dat andere 70-jarigen oud lijken, maar zij toch niet zeker?

  12. Leen* Says:

    De Phil is alive, alive!!!

  13. Sven Says:

    Erg mooi gedaan alweer!

  14. sterre Says:

    Nice, very nice. Zoals altijd. Ik aai nog even mijn nieuwjaarskaartjes en mijn fles wijn. 🙂

  15. pharailde Says:

    Ik vind dat fantastisch wat jij kan! En geniet ook nog steeds van het nieuwjaars’kaartje’

    Het valt op dat die oubollige namen inderdaad terugkomen. Wie noemt zijn kind nu Gaston? En we hebben vrienden wier zonen Willy en Marcel heten.
    Indertijd, toen de kinderen nog op de lagere school zaten, zat bij een van hen in de klas een Osiris. En dat bleek dan nog een meisje te zijn ook (een prachtig kind, dat wel).

  16. micheleeuw Says:

    Je kan prachtige creaties maken, Zapje ! Groot gelijk dat je ze hier komt tonen. Ik wou dat ik er het geduld voor had en het kon.

  17. Bloem Says:

    Wow. Dat ziet er professioneel uit. Euh … excuseer me … dat IS professioneel. Ik weet waar ik moet zijn. De geboortes en de jubilé’s zijn uit mijn leven geschrapt maar een dikke verjaardag kan ook tellen, niet?


Geef een reactie

