Makkers, staak uw wild geraas! En pak uw agenda.

    De kalender mag ook, en schrijf op 7 juli in’t groot :

“Eens gaan loeren tot welke magerte die zap geslonken is.”

en vlak daaronder :

“Iets om te bikken meepakken om ze terug vet te mesten.”

Voila, zo simpel ligt het.
Het leven is te kort om ons curieus te blijven afvragen of we mekaar nog eens per toeval zullen tegen komen. We gaan dat zelf moeten forceren.
Ieder van u, bloglezer en/of schrijver, is meer dan welkom om als eerste onze piramidetent uit te komen testen. Of als ’t stormt, onze carport en als er een orkaan passeert, laat ik u misschien zelfs binnen.

Smoezen alla ‘ik heb schrik van onbekenden’, ‘ik lees niet iedereen die daar zal zitten’, ‘ik kan niet koken’, worden niet weerhouden.
Iedereen heeft schrik van onbekenden, maar weet dat wij lieve onbekenden zijn. Nu gij nog.
Vorige keer had niemand niemand gelezen, maar iedereen wel mij. Jaja, zo heel erg is dat dus helemaal niet. Vind ik toch. Hè!?
Gelukkig kan ik wel subliem eten klaarmaken. Mijn bijnaam is niet voor niks : ‘het gastronomische godswonder’ (ik post voor 7 juli hiervan nog bewijs). Voor de culinaire losers onder jullie hebben ze ‘de kant-en-klare winkelwaren’ uitgevonden. Maak er zonder schroom gebruik van. Ik heb ooit twintig chocolade moussekes van het plastieken potje uitgeschept in een glazen kom en alleman vond dat ik een zeer lekker dessert had gefabriceerd. Boefen maar!

Wij verwachten jullie zo rond tweeën in de namiddag. Wie wil, mag zijn wandelsloefkes in de koffer van de auto stoppen en als de goesting wil meewerken (geen enkele verplichting), kan wie wil misschien een toertje wandelen in de noorderkempische bosschen.

Wie nog niet luid ‘Jaaaaaa ik kom, ik kom, aaaah!!’ heeft geroepen, mag dat alsnog doen en een mailtje richten tot zapnimf@gmail.com en dan stuur ik de routebeschrijving door en zet ik u op MIJN kalender.

In’t kort :
– Ten noorden van Antwerpen op 7 juli 2012 rond 2 uur.
– Hapje meepakken (voor gewone drank zorgen wij)
– Eventueel aan wandelbare schoenen denken.
– Mailtje sturen.
– Geen schrik hebben. Voel je welkom.Ook niet denken dat je te oud of te jong bent.
– Partners en kinders ook welkom uiteraard. Ge moet er wel zelf voor zorgen.
– Indien psychopaat, gelieve u te onthouden.

Zullen op dat megafeestje aanwezig zijn (zal bijgewerkt worden naarmate er reacties en mails binnendruppelen) :
appelmoose

– zapnimf

Joke met partner en kinderen

Juffrouw Sanseveria/Leen*

Eilish met dochter

Margo met smurf

Pharailde met wederhelft E.

Sterre

Sven met kindertjes

Micheleeuw en schat

Stef den Flater

Gudrun

– March

Yiehaa!

60 Reacties to “Makkers, staak uw wild geraas! En pak uw agenda.”

  1. March Says:

    Is er een quiz? 🙂

  2. Leen* Says:

    Gek hé, maar elke keer als gij het over eten hebt, moet ik aan dan microgolf-beton-champignon- baksel denken… 😉

  3. Joke Says:

    ik koooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom (van het verre Limburg). Ik waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag me in het hol van…niemand, hoop ik!

  4. Joke Says:

    PS wat versta je onder ‘gewone’ drank? Of anders geformuleerd: wat versta je onder ongewone drank?

  5. Mevrouw Meisje Says:

    Oh, dat wordt ongetwijfeld dolle pret !! 🙂 Ik weet nog niet of ik kan, maar ik kom terug om dat te melden. Benieuwd wie er allemaal komt !! 🙂

  6. Eilish Says:

    Ik kom ook, mag ik, please ?

  7. Menck Says:

    Ik zal mijn uiterste best doen om af te komen. De meeting valt in de drukste periode van mijn job, vandaar dat ik absoluut nog geen waterdichte garantie kan geven. Maar aan alle twijfelaars / zij die nog over de streep moeten worden getrokken: een absolute aanrader!

  8. pharailde Says:

    Wij komen ook, of wat had je gedacht (trinfo, kans is zeer groot dat het zonder kroost zal zijn)!

  9. margogogo Says:

    Eij Zap, waarom sta ik nog niet in da lijstje? En Sterre? Eh? Eh?

    • zapnimf Says:

      Oe oe. Ja, raprap, owki! Nu maar hopen dat Sterre niet van gedachten verandert.

      • margogogo Says:

        Sterre zal wel van gedacht veranderen, maar tegen dat het zo ver is is ze alweer van gedacht veranderd en komt het er dan uiteindelijk op neer dat ze er zal zijn. Tenzij ze op de valreep van gedacht verandert, dat valt niet te voorspellen, natuurlijk.

        • sterre Says:

          sterre kwam gisteren tot de vaststelling dat ze nog een dochter naar de kampvertrekplaats moet brengen om 15.30 h, dus dat wordt een stuk na 17 h vooraleer ik er ben. Ik moet het ook nog aan het lief vertellen. Maar misschien leest hij het hier dan. Voor de rest kom ik natuurlijk af. Maar later dus. (wat mij zeer spijt, maar het meisje wegbrengen gaat voor)

  10. lies Says:

    Allright Zap, een feestje? een echt feestje?? Maar den datum hé, normaal gezien zijn we dan al naar het Oosten vertrokken… doeme toch, eens kijken of er aan die vertrekdatum gemorreld kan worden.

    • zapnimf Says:

      Sja, te rap ribbedebie zijn is ook niet altijd je dat hè? Hopelijk komen jullie daar evenveel wijzen tegen als in onzen hof.

      • lies Says:

        dedju ik ga echt moeten passen – met pijn in het hart… Evenveel wijzen als in uwen hof dan? Dat is quasi-onmogelijk, Deze uitdaging (evenveel wijzen zoeken) ga ik toch maar wijselijk laten passeren. Veel plezier in elk geval, en als ge ’t nog eens overdoet: count me in!

  11. Margo Says:

    Wanneer doe je het nog eens (bij voorkeur als ik niet in het buitenland zit, zal ik de kalender doorsturen?:) ) Veel plezier ! En: superleuk initiatief!

  12. Gamine Says:

    was dat niet 7 juNi? : (

  13. fee Says:

    Mag je ook komen als je geen blog hebt, maar hier wel al jarenlang leest? 🙂

    • zapnimf Says:

      Hey hey, wat leuk. Een lurker! *wuifsels*
      ‘Ieder van u, bloglezer en/of schrijver’, let op de en/of. Natuurlijk mag je dan ook komen, maar je moet wel iets extra lekkers meebrengen dan! Zomaar.

  14. micheleeuw Says:

    Ik kom ook graag ! Ik zal proberen mijn schat en Stef mee te krijgen. Ik breng ook een ‘gewonnen bak’ mee. Hoera! Joepie !

  15. HansDeZwans Says:

    Dat lijkt me wel leuk, misschien kom ik wel (als ik mag tenminste reeds al) met de motor. Zo een party van het genotswonder wil ik eigenlijk niet missen.

  16. Estelle Folle Says:

    Awel, omdat we het 3 (of is het al 4?) jaar geleden zo leuk vonden willen we er in juli ook graag bij zijn! Ik blog dan wel zo goed als niet meer en moet tot mijn scha en schande toegeven dat ik ook nog weinig blogs lees maar voor een avond met gezellige mensen zijn we altijd te vinden. En ik zal proberen deze keer geen pannenlappen in de fik te steken 🙂 Lief & Gert
    P.S. ’t goede nieuws is dat we zonder kinderen komen 😉

  17. Stef den Flater Says:

    Noteer maar: Micheleeuw met schat en Den Flater (als je het goed vind uiteraard). Dan mag je zien hoe dik ik geworden ben. 😦

  18. ysabje Says:

    dorie, den dag dat ik een instameet organiseer in het antwerpse…

  19. Gudrun Says:

    Stuur ne keer wat info door? Wie weet kan ik dan Bart overtuigen…

  20. Marjelle Says:

    Ik vind het sowieso een heel leuk idee & initiatief, Zapnimf! Mmm, mocht ik komen, ben ik zeker de enige Nederlandse dan… 😛 Ben het beste in 1-op-1-gesprekken, geen groepsmens, dus… weet het nog niet.

  21. Mevrouw Meisje Says:

    Zoals afgesproken ben ik hier terug, maar met (deels) sad face 😦
    Kan niet komen ! We waren in de familie aan ’t doodelen om met 15 personen af te spreken en what do you know, op zaterdag 7 juli kan iedereen ! Niet dat het niet plezant zal zijn, integendeel, themafeestje *juich* met mijn broers, zus en alle aanhang, maar ja, zo mis ik wel het ZapMoose-gebeuren én kan ik niet aanschouwen hoe jij je tegenwoordig achter een boompken kan verstoppen, zo slank als ge vast al bent. Zucht. Dat het voor een andere keer zal zijn, verdikkie.

  22. Menck Says:

    ’t Is een schone bende, maar ik zal ze helaas niet kunnen vervoegen. In ieder geval: d’ amuseleute altegader!

  23. pierre du coin Says:

    ik wil ook wel graag komen! Maar zal ook later zijn vrees ik. Moet het lief nog helpen pré-verhuizen, maar daarna kom ik heel graag af hoor! zal mailtje sturen

  24. Musquito food « Tussen ons gezegd en gezwegen Says:

    […] Ik weet toevallig ook waar en wanneer die muggenbeten hun ontstaan hebben gevonden. Gisteren bevonden smurf en ik ons namelijk op de blogmeeting ten tuine ZapMoose. […]

  25. Zap, Moose en De Draak … een verslag van de blogmeeting. « Mich & co. Says:

    […] geweten zijn wij, zijnde mijn schat, Stef en ik, gisteren naar de Blogmeeting bij Zapnimf en Appelmoose […]

  26. Marjelle Says:

    Allang weer terug in Rotterdam, dus alle tijd om een blog te schrijven… ‘Met Zapnimf in het bos’. 😉
    http://marjelleblogt.wordpress.com/2012/07/08/met-zapnimf-in-het-bos/

  27. Mi casa es tu casa « De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] Makkers, staak uw wild geraas! En pak uw agenda. […]


Geef een reactie

