Ik meld het maar even

    30 juni begon met een zonnig trouwfeest. Tot het op het terras bij het avondfeest flink begon te gieten.
Het muziekfestival de dag nadien werd af en toe onderbroken door wat druppels en we haalden het einde niet wegens kou kou kou.
Donderdag daarop moesten we vluchten uit het Arboretum, alwaar we een bomenverhaalwandeling meemaakten en middenin zo’n vertelling een waterhoos. Leve de Teva’s die enkelplassen makkelijk doorwaden.
Hoewel de blogmeeting (7/7) lollig genoeg was, kon er niet naast de hoeveelheden neerslag gekeken worden.
De aftrap van de wekelijkse parkconcerten eindigde abrupt met een stortbuitje.
Steven Gabriëls die zijn comedyshow in de buitenlucht voorzien had, en wij die daarnaartoe gingen met een eigen stoeltje, moesten wegens een hele dag pokkeweer ons terugtrekken in een zaal als alternatief.
Happen en trappen, 35 km fietsen met de collega’s waarbij we onderweg telkens één gang in een ander etablissement zouden nuttigen, zal uitgesteld worden naar volgende maand omdat we vrezen voor regenhappen en watertrappen.
Onze stulp is nog slechts bereikbaar als je kan modderzwemmen. De oprit ligt er spectaculair bij.
Overlaatst kreeg ik een wintertrui van iemand met zo’n overweldigende rolkraag. “Wat jammer dat hij tegen de winter weeral te groot zal zijn.” dacht ik toen nog. Ondertussen is de trui bijna versleten. Iedere. Dag. Wordt. Hij. Gedragen.
Gentse Feesten? Misschien volgend jaar?
De western van de zomer van Antwerpen? Bwaa, mijn Frans is niet zo geweldig onder een paraplu.

Zei ik al dat ik niet goed tegen mensen kan die altijd zeuren over het weer? Alsof zo’n trivialiteit er toe doet…

Ik zeur niet hoor, ik meld het alleen maar even.

STRONTWEER! KUTVOORSPELLINGEN!

27 Reacties to “Ik meld het maar even”

  1. zapnimf Says:

    Maar ik heb al wel 9 boeken uit sinds begin juli.

  2. bentenge Says:

    Al goed dat je het even meldt, ik val hier immers net terug binnen. Valt dat even tegen. Na tien minuten heb ik het er alweer mee gehad. Valiezen in de regen uit de wagen tillen… getver. K**.

  3. ariadnesdraad Says:

    Ben gister drie keer door en door nat geweest. Tja, k heb het spijtige talent net altijd buiten te zijn als ’t hoost .. Grmpf!!

  4. aandewaterkant Says:

    Ik kan niet anders dan het volmondig met je eens zijn. Wat gaat de dag vandaag brengen…regen of euh… regen?

  5. Sven Says:

    De regen is echt wel een spelbreker, ook op de Gentse Feesten, deels voor mezelf, maar al zeker voor mijn zoon, die het gisteren echt niet fijn vond… Gelukkig staan we toch maar mooi op een foto van Gentblogt : http://www.gentblogt.be/wp-content/uploads/2012/07/20120720_sculptures10.jpg (zoek ons maar eens!)

  6. Menck Says:

    Zwijgt ende zijt stille; ik moet daar elke dag in werken. De fun druipt van mijn gezicht…

  7. madame boerenerf Says:

    Nog 2 dagen geduld naar het schijnt 🙂 En 1 voordeel: het is nu lekker rustig op de Gentse feesten. Wel minder voor de horeca natuurlijk maar voor mensen die niet goed tegen drukte kunnen…

  8. muggenbeet Says:

    het wordt nog iedere morgen licht, dat is ook al iets. 🙂

  9. Eilish Says:

    ik heb daar in spanje precies niet zoveel last van …

  10. Menck Says:

    Maar vandaag is het zon-dag. 😉

  11. micheleeuw Says:

    Wij hebben het beter uitgekozen : geen regen gehad op Kneistival (ook omdat we niet vertrekken als het regent) ! Nu zon en laat het maar zo blijven tot november !

  12. Christel Says:

    Ziede na! Met uw “strontweer”-bericht is nu de zon beginnen schijnen! Waarop heb je zolang gewacht? 🙂

  13. margogogo Says:

    Pfffrt, ’t is verdekke toch wel wreed veel te warm nu zenne! 🙂 *gnegne*

  14. chelone Says:

    Snel, snel, snel, met z’n allen genieten, nu het eventjes kan.
    Boekje lezen onder een boompje en flink insmeren tegen de sakkerse mugsels want die zijn gebleven.

  15. veerle Says:

    Na regen komt zonneschijn, en daar ben ik deze week heel erg van aan het genieten. Ik meld het ook maar even.

  16. zapnimf Says:

    Ik ben het helemaal eens met jullie!
    Sorry dat de pc onder het stof blijft, maar ik ben iedere zonnestraal (in de schaduw dan) met het vege lijf aan het onderscheppen!

    Zoals ik het nu bezie : ik had al veel eerder moeten klagen!

  17. Nele Says:

    Stop dan maar rap met klagen! Ik heb zo het idee dat ik de enige Belg ben die het weer tot nu toe wel kon appreciëren. Ben blij dat ik nu kan gaan werken in een aircofris gebouw waar mijn gebreide vest nog dienst doet :-). Plus: gij hebt verlof niet zagen! 😉

  18. ysabje Says:

    ondertussen is de zomer dan toch losgebarsten. Tijd voor een positief postje?

  19. zeezicht Says:

    Alé gij! We hebben toch regelmatig één dag zomer? 🙂


Geef een reactie

