Met flair en (zonder) wimpel in het kastje

zapnimf1kleindonkerroze-op-paars     Eergisteren op een fuifje, georganiseerd door de ouderraad, wenken twee mannen dat ik erbij moet komen staan.
Ze smiespelen tegen elkaar:
“Nee gij.”
“Nee, gij, ’t was uw opmerking.”
“Gaan we dat echt vragen?”
“Allez vooruit.” stompen ze tegen elkaar.

Ondertussen pijnig ik mijn herinneringen om die twee ergens in een ver verleden te situeren in mijn klas.
Gezien mijn geheugen met haken en ogen aan elkaar hangt, lijkt het me het simpelst om het gewoon te vragen of ze oud-leerling zijn. Neen dus. Maar wel vader van twee hedendaagse leerlingen.

“Hoe oud denk je dat wij zijn?”
“Aan jullie over en weer gepook te zien en gesemmel, nog niet in het volwassendom.”
Dit laatste denk ik slechts. Ouders van tegenwoordig kunnen hun expertise immers op eigenwijze trant in je strot rammen. Ze zijn het ook meestal niet eens met je bevindingen. In dit geval kan ik hen nog snappen.

Eentje schraapt in tussentijd wat moed bijeen en vraagt :
“Stond jij een tijdje geleden in de Flair?”
“???” frons ik.
“Jawel, ontken het maar niet, jij was dat. Zeker weten.”
“Wanneer moet dat dan geweest zijn?” pik ik in.
“Al een eindje terug. En je stond heel goed op de foto.”
“Toch niet. Toch niet.”
“Je wil het niet gezegd hebben, hein, maar wij weten het wel hoor.”
“Aha, in welke hoedanigheid?” pols ik.

De twee loeren naar mekaar met een gezicht van ‘hoe-is-t-mogelijk?.
“Naakt natuurlijk.”

Achter mij klinkt ‘The model’ van Kraftwerk.
Tijd voor nog eens een danspaske, denkt dit naaktmodel.
“Hang maar in ’t kastje aan de schoolpoort, ik zie het daar wel”.

18 Reacties to “Met flair en (zonder) wimpel in het kastje”

  1. Menck Says:

    Dat kastje zal beslist de nodige, eh, aftrek hebben.
    Nieuw woord van de dag: Flairnimf.

  2. Christel Says:

    Mannen die de Flair lezen! Allez, ik vind het al zo erg dat er vrouwen zijn die het doen. Laat nu nog staan dat dé mannen het gaan lezen! Maar allez, als er blote toeters instaan natuurlijk, kunnen ze het gemakkelijkere kopen dan de Playboy!

  3. ariadnesdraad Says:

    Beroemd zijn zonder het te weten….Tss. 😉

  4. HansDeZwans Says:

    Ik dacht wel dat ik je ergens van kon.

  5. elke Says:

    Mannen die de Flair lezen, wat moeten we daar uit afleiden? (ik weet zeker dat je hierop een gepast antwoord weet. Stel mij niet teleur)

  6. veerle Says:

    Misschien was ’t louter wishfull thinking (en als je iets maar genoeg wenst gebeurt dat volgens sommigen ook).

  7. micheleeuw Says:

    Ik vind het toch een compliment. BTW Sedert wanneer staan er blote madammen in de Flair ? Je ziet, ik koop/lees dat nooit.

  8. Nachtbraker Says:

    Ik lees nooit de Flair. Ik kijk alleen naar de prentjes.


Geef een reactie

