Kijk eens op de deur van de bekkenbeul

zapnimf1kleindonkerroze-op-wit2    De zon scheen en de tandarts lonkte.
Opnieuw : de zon scheen en ik had een afspraak met de tandarts want ergens achteraan vond ik vorige week een gecraqueleerde kies die gevoelig werd bij warm of koud voedsel.
De zon bleef echter niet schijnen. Dat werd ik zo heel precies gewaar op de fiets, toen ik halverwege een razende hagelbui mocht incasseren. Ik vreesde voor mijn poppemiekesgezichtje dat vanaf nu voor eeuwig putten zou vertonen. Mijn dijen dachten dat ze in de diepvries naast de kiekenbillen begraven waren. Drie pogingen waren nodig vooraleer mijn gedesoriënteerde vingerworstjes het knopje van de bekkenbeulbel raakten.
In de wachtkamer, zo’n 21 graden warm, smolt de pel hagel die me bedekte, tot stromende beekjes over haar, lijf en vloer. De andere toekomstige patiënte keek vol medeleven van mij naar haar Porsche voor de deur. Ik keek ook vol medelijden naar mezelf en bij gebrek aan luxewagen gewoon naar de deur. Om me toch maar een houding te geven, las ik op het briefje aan diezelfde deur : Indien u een afspraak niet nakomt en ons niet 24 uur op voorhand verwittigt, rekenen wij 20 euro administratiekosten aan.
Terwijl ik mezelf met hardnekkige concentratie probeerde droog te verdampen, leerde ik dat de andere mevrouw ook om tien voor 12 verwacht werd. Toen de smoelensmid himself in het deurgat verscheen, vroeg de ander -ik had het nog te druk met druppen- wie hij in zijn stoeltje wou. Verbouwereerd trok de gebitsdokter zijn kop terug en stamelde enkele seconden later haar naam. Niet erg, zielig kijken en gegeseld zijn door natuurelementen en moeten wachten, gaan heel goed samen. Tot twee minuten later de bevallige assistente haar intrede deed en iets prevelde over foutje, nieuwe digitale agenda, niet in voorkomen, al eens meer gebeurd, hun schuld. En nieuwe afspraak.
Boos briesen, gegeseld zijn door natuurelementen en onheus behandeld worden, gaan ook heel goed samen.
“Indien u een afspraak niet nakomt en niet binnen de 24 uur verwittigt, krijg ik dan ook 20 euro?” sneerde ik.

Twintig minuten later was’t aan mij. Zijn boterhammen moesten maar eventjes wachten.

28 Reacties to “Kijk eens op de deur van de bekkenbeul”

  1. muggenbeet Says:

    tandartsen…ik kan er ondertussen een boek van vol schrijven. Ik moest ook vandaag gaan. Ik zorg altijd dat ik op tijd ben, maar heb toch een dutje van een half uur kunnen doen eer ik aan de beurt was. Honoraria waar ik van achterover val. 2 gaatjes vandaag (minuscuul) aan dezelfde tand: 140 euro , alstemblieft. 3 foto’s trekken eer het gewenste beeld erop staat ondertussen straalt de radioactiviteit door je gezicht. …..

    • zapnimf Says:

      Ga eens een keer samen met de kinderen : 300 euro (de kinderen krijgen alles op een halve euro na wel terug).
      Hij heeft wat geprutst, waarvan ik achteraf vermoed dat het voor de vorm was en me dan een dure tandpasta van de apotheker voorgeschreven. Voor gevoelige tanden. De barst in het glazuur zit er nog steeds. Was de oorzaak niet, zei hij.

  2. Christel Says:

    En met uwe franke smoel, had jij dat weer netjes geregeld se 🙂

  3. Joke Says:

    En nu eerlijk. Had je echt een afspraak of deed je maar alsof?

  4. elke Says:

    Ik had je de 20 euro gegeven.

  5. Menck Says:

    Vind ik altijd goed: als een tandarts met zijn mond vol tanden staat.

  6. bart Says:

    Ik vraag me vooral af, had je de keuze gehad, of je voor een nieuwe afspraak en 20€ zou gegaan zijn, of toch maar in het stoeltje?

    • zapnimf Says:

      De 20 euro, tiens. Ik was toch al nat. Dan fietste ik door naar de boekenwinkel en kocht er meteen de drie eerste delen van de serie q van jussi adler-olsen.
      Wat ik nu ook deed, maar dan wel van mijn eigen centen.

  7. cornutus Says:

    ’t Is te hopen dat hij van die dunne rotboterhammen van de Plus had!

  8. Leen* Says:

    Gij zijt zo heerlijk assertief soms!

  9. Affodil Says:

    Doet me terugdenken aan die keer (héééél lang geleden) dat ze me in de wachtkamer van de gynecoloog vergeten waren. Was al een paar keer tot aan de balie gegaan, maar elke keer ging er een ander lief kind mijn dossier halen. Toen ze zich eindelijk onnozel schrokken omdat er nog iemand zat te wachten, vroeg die assistent waarvoor ik een afspraak gemaakt had. Ik zag toen ook efkes sterrekes en heb geantwoord dat die zwangerschapstest niet meer hoefde want dat ik intussen bevallen was…


Geef een reactie

