Eigen lof stinkt. Het goud van de ochtendstond in de mond ook.

zapnimf1kleindonkerroze-op-wit      – Ziet gij mij nog graag? (rara… ikke)
– Natuurlijk, wat vraag jij nu? (hij)
– Waarom is dat dan?
– Omdat je grappig bent.
– Ja, dat is natuurlijk wel waar.
– Omdat je jezelf zo grappig vindt.
– Ja, dat is eigenlijk ook waar.
– Omdat je een rare kop trekt als je lacht.
– O? *kop rap in plooi*
– Omdat je mij zo goed aanvult en aanvoelt.
Omdat ik tegen jou iets kan zeggen en gij snapt dat dan. Dat gebeurt ook niet overal. (denkt aan ’t werk – denk ik dan)
Omdat we voor 90% hetzelfde denken.
Omdat je vrolijk haar hebt.
Omdat je mooie handen hebt.
Omdat je je zo kan concentreren dat je weg van de wereld bent.
Omdat gij praktisch slim bent en ik onpraktisch slim.

– Amaai, maar zullen we nu verder doen in buikspreken?
– Hoezo?
*Wuif ochtendluchtjes weg*
– Dan moeten we wel conversatie verzinnen zonder b, p en m.

Er volgen een paar zinnen die onverstaanbaar zijn en ook heel vermoeiend.

– Is het eigenlijk ‘ik heb buikgesproken of ik heb gebuikspreekt’?
– Laat maar schattie…
Zullen we nog een uurke of wat slapen? Het regent voor de verandering. Nu ik toch weet dat je mij nog graag ziet…

51 Reacties to “Eigen lof stinkt. Het goud van de ochtendstond in de mond ook.”

  1. elke Says:

    Grappig en heel erg wat ik mij ook voorstel van jullie conversaties. Ik denk dat ik het vanavond ook eens ga vragen (maar dan aan de mijne, niet aan moose)

  2. Leen* Says:

    Vrolijk haar? Dan toch al beterschap in zicht!?! 😉

  3. veerle Says:

    Voor 90% hetzelfde denken? Amai, da’s veel…

  4. Nachtbraker Says:

    De correcte vervoeging is “ik heb buikgesproken” 🙂

  5. ariadnesdraad Says:

    O, als ik nog eens een bad hairday heb,weet ik nu dat mijn haar in een vrolijke bui is 😉
    Vrolijk haar, die houden we erin !

  6. Stef Den Flater Says:

    Nog een geluk dat deheer Nachtbraker het antwoord gaf of ik sliep gans de nacht niet vanwege die ene vraag.

  7. Menck Says:

    LOL. Mijn madam en ik zijn niet zo spraakzaam ’s morgens. Als er al ochtendluchtjes paraisseren, komen ze doorgaans uit een gans andere opening. Hou het vooral stil.

  8. Christel Says:

    En toen ging “het” mis? Dat was toen die printer gelukkig zonder papier was gevallen of de ganse rekeninguitrekselstaat was uitgeprint op ’t werk. Niet????

  9. Joke Says:

    90% hetzelfde denken? Hoe saai! en jullie zijn nog niet eens getrouwd…

  10. Sven Says:

    Ik ben blij dat mijn lief het soort absurde ochtend- of avondgesprekken dat wij soms hebben, niet blogt, eerlijk gezegd… Maar ik geniet wél van het lezen van andermans conversaties, dat spreekt voor zich!

  11. HansDeZwans Says:

    … en toen sliepen jullie nog tot middag…

  12. Marjelle Says:

    Ik herken wel een paar dingen. 😉

  13. micheleeuw Says:

    Geen zo’n gesprekken hier want ik heb last van ochtendhumeur dus moet hij niet al teveel zeggen. 😉


Geef een reactie

