Waar is Jezus met zijn handoplegging als je hem nodig hebt?

zapnimf1kleindonkerroze-op-lichtroze    De eerste sneeuw van het seizoen viel op zes december.
In het geheugen gegrift, die datum, want ik viel ook. Hard. En niet voor de eerste keer.
Ik schoof onderuit met mijn stalen ros op weg naar ’t werk. Daar wachtte die tist op zijn schimmel op me. Uw zapnimf is namelijk het begeleidmeisje van de goedheilige man. Deze keer echter het ernstig gehandicapte meezeulmeisje van sinterklaas. Mijn rechterkant bleek blauw bevlekt en het schoudergewricht voelde aan als de uitgerukte arm van mijn vroegere barbiepop die er lukraak weer ingefloept werd door de debiele buurjongen.

Ondertussen zijn we aan de laatste sneeuwstuiptrekkingen van het seizoen (hoop ik) en die schouder zeurt nog steeds uit het gelid. Niet smartelijk genoeg om mezelf gillend voor een ambulance te werpen, maar serieus genoeg om medelijden met mezelf te krijgen. Vooral als ik een jas aantrek, iets zwaar moet tillen, op mijn rechterkant lig, bij het dansen doe alsof ik verdrink.

Vanmorgen vond ik een moment en ik gebruikte het om mezelf bij de dokter uit te nodigen tijdens het open spreekuur.
Wat was me dat?
Een twintigkoppig omhulsel van een besmettelijke griepplaag hoestte en reutelde me tegemoet.
De laatste keer dat ik keek was ik nog steeds geen influenzavirusvorser met zeeën van tijd.
“O maar”, wapperde ik hun infectie terug de kamer in, “ik ben blijkbaar toch nog niet ziek genoeg. Toedeloe!”

Ik maak wel een afspraak met Jomanda.

34 Reacties to “Waar is Jezus met zijn handoplegging als je hem nodig hebt?”

  1. ariadnesdraad Says:

    Toch maar even naar die schouder laten kijken (door iemand die er verstand van heeft, niet op J. wachten) anders kan de pijn blijvend worden. Alvast beterschap !

  2. Leen* Says:

    Ik zweer tegenwoordig bij de handen van mijn kinesist, die krijgt meer gedaan dan al die doktersbezoeken en ontstekingsremmers. Maar ik was wel niet gevallen (of de 6e december althans niet)

  3. Lies Says:

    Nee, ik snap het De Griep van dit jaar wil je echt niet opscharrelen. Maar om dan je heil bij Jomanda te gaan zoeken??

  4. Marjelle Says:

    Doet me denken aan problemen met m’n arm – ja, nu krijg je van iedereen ‘ik ook, ik ook-verhalen’. ;)) Uiteraard weet ik niet wat jou mankeeert, maar bij mij hielp in eerste instantie niets (wacht even), pas nadat ik een aantal maal bij een kraker oftewel chiropractor was geweest ging de pijn over. Sommige dingen leiden juist weer naar je nek maar voel je op andere plaatsen. Mss nog even wachten met Jomanda. :p

    • zapnimf Says:

      De dokter (’s avonds dus op afspraak) dacht aan de pees : ontsteking of scheurtje.
      Eerst tien dagen ontstekingsremmers en dan echo en röntgen als het nog niet over is.
      De kraker gaat pas op het allerlaatst aan mijn lijf pampelen.

  5. elke Says:

    Ik ben fan van de handoplegging van mijn kinesist/osteopaat. Iets minder als hij effectief aan het kraken slaat, maar het helpt. Anderzijds: best eerst naar de dokter om je kinébeurten te laten voorschrijven, dat betaalt dan lekker terug.

  6. Menck Says:

    Een kinesist of osteopaat kunnen, zonder voorafgaand onderzoek, de schade erger maken in plaats van ze te genezen.
    Het lijkt mij geraadzaam om eerst maar eens een röntgenfoto van je schouder te laten nemen en het daaropvolgende deskundige advies te volgen.

  7. Christel Says:

    Kan best zijn dat er een barstje in je schouder zit.. dus zeker laten nakijken!

  8. De Fruitberg Says:

    Absoluut laten controleren. Ik sukkel nu al twee jaar met mijn schouder (ik kan laten opereren met 6 wdeken revalidatie, 50% kans op herstel en 2% kans op permanent stijve schouder)

  9. veerle Says:

    Ik hoorde vandaag dat de griepepidemie zo goed als gedaan is. Toch maar eens teruggaan dan?

  10. micheleeuw Says:

    Je bent toch bij de dokter geweest. Wat heeft hij/zij gezegd ? Dat je er te lang mee gelopen hebt, zeker ? 😉
    Beterschap !

  11. Over een niet zo heel lekker pepermuntje | De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […]    Dus de pillen hielpen niet. Daarom trapte ik vorige mooie maandagmorgen zelfaangedreven en met enige inspanning […]


Geef een reactie

