Hoe overleefde ik mijn eigen stommiteit?

 

calvin__hobbes

Helpt welgeteld tien minuten. Tip van (mw) en Bill uit ‘De Morgen’.

 

chauffage_kapotstreep1_0161

Helpt alleen plaatselijk. Vijf dm² warme dijen.

 

chauffage_kapotbad_0171

Helpt twee uur (onder water) en een kwartier tintelende minuten daarna.

 

veldknip005

veldknip004

veldknip011

veldknip0081

Helpt zolang de wandeling duurt. Daarna krijgt de uitdrukking ‘koud zweet’ een heel letterlijke betekenis.  Op een boogscheut van onze voordeur een desolaat stukje natuur waar het prettig lucht opsnuiven is. Op de twee laatste foto’s zie je hoe natuurbeheer een handje helpt om de struik- en de dopheide terug te laten opleven : bomen worden gekapt (wie nog geen kerstboom had gevonden… ik weet er honderden voor het oprapen liggen!), de grond wordt opzettelijk arm gemaakt door te plaggen en hupsakee, over enkele jaren zou daar op de podzolbodem een schoon heideveldje moeten ontstaan.  Het wandelen was okee, het terug thuiskomen iets minder.

 

chauffage_kapotmuts_0181

Helpt alleen maar om jezelf belachelijk te voelen.

Het gevaarte op mijn kop is een op de trein achtergelaten knoeiboel met schaap en crocheteerpen dat moose zo vol liefde een onderdak heeft gegeven. Dat ‘m er dan zelf mee naar het station fietst hè!

 

chauffage_kapotelectrisch_vuurtje_013

plus

kapotelectrisch_vuurtje_0131

plus

chauffage_kapotbadkamerblazer_014

plus

chauffage_kapotopen_haard_012

Helpt om tot maximum vijftien graden te geraken. Jeuj!

 

TOTAAL COMFORT BVBA 
 Onderhoud en Herstellen Centrale verwarming Keuring van mazouttanks met ultrasoon.

Helpt tot de chauffage nog eens de geest geeft!

Hij is geweest! De redder in nood! De vent waarop ik wachtte! Hoezee!

Eenzamen… trek desnoods jullie bikini aan (behalve jij, S, vergeet je voetenzak niet!) want jullie zullen ontvangen worden met warmte en overdaad van vreugde. Niks dat onze samensmelting nog kan verpieteren, maar laat ons toch stilletjes hopen dat die Ollanders van over de deur hun vuurpijlen beter zullen mikken dan vorig jaar.

Rest mij enkel nog u een 2009 te wensen dat u naar eigen goeddunken mag invullen!

13 Reacties to “Hoe overleefde ik mijn eigen stommiteit?”

  1. liza Says:

    En, wat was het probleem? De brander had waarschijnlijk lucht of wat vuiligheid van de bodem van de mazouttank opgezogen toen je mazout op was en zo raakte het boeltje verstopt…

    Analyse van een vrouw die niks kent van mazoutstokerijen. 🙂
    (In hout stoken ben ik goed, en gas hebben we ook in huis, maar nooit met mazout gewerkt…)

  2. elke Says:

    HOERA! *vreugdedansje*
    Ook voor jullie een mooi en warm jaar!

  3. tijdtussendoor Says:

    Opgelucht zeker?
    Ik wens jullie een warme overgang bij elkaar!

  4. zapnimf Says:

    @Liza : Zie bij de commentaren van het vorige stukje. ’t Was de ontsteking. Wij zijn vooralsnog gaslozen.

    @Elke : O, dansje… dat ben ik er nog vergeten tussen te plakken : helpt tijdspanne dansje plus vijf minuten.
    Ja, een paar hittegolven zouden nu welkom zijn.

    @Tijdtussendoor : Jaha! Zeer opgelucht. Joepiedepoepie! Ik zal aan je denken als ik vapeurs krijg tijdens de overgang! Dankuwel!

  5. (mw) Says:

    Je berenmutspose is de max, dat wel. Ik wens je 365 dagen vol warmte, Zap!

  6. madameblogt Says:

    Lach je warm vanavond! 😉

  7. welwel Says:

    zijt gij écht blond ???

  8. gewebkijk Says:

    als het probleem is opgelost, is het leed weer gauw geleden. ondertussen leverde het ons mooi leesvoer op… 😉
    graag tot volgend jaar!

  9. Lalena Says:

    bah, neen, ze’s niet echt blond, eerder groen met paarse stippen op : )
    eppi njoe jier nimfie!

  10. zeezicht Says:

    Blond? Misschien blauw van de kou?
    Allé blij dat het ondertussen opgelost is.
    Het heeft wel mooie foto’s opgeleverd!
    Hopelijk de rest van 2009 lekker warm?

  11. pharailde Says:

    Doet mij denken aan onze eerste winter in ons nieuwe huis: de verwarming was geen probleem, die draaide vollen bak (hebben het gezien aan de rekening achteraf), maar er zaten nog zodanig veel kieren en spleten en gaten in het huis, dat we het niet warm kregen. Temperatuur in de eetkamer bij het ontbijt: ca 9°C. We kropen ’s avonds dan ook meermaals voor de open haard. Inmiddels is het beter.

    Ben in alle geval blij dat je het nieuwe jaar warm kon ingaan, want leuk is anders.
    Aan jou en alle zaps en mooses ten huize een heel schoon jaar gewenst!

  12. madam arrabelle Says:

    de truc met de kat werkt voor 10 dm³ warme dijen als ge u er twee aanschaft. Vooropgesteld dat ze bij elkaar in de buurt willen liggen natuurlijk, wat niet altijd een zekerheid is.
    Helpt de mazout?


Plaats een reactie