De dag dat het uitkomt dat de poetshulp geen gage krijgt om de kinderkamers te poetsen, want dat doen ze immers zelf wel?

      Een gemiddelde mens zoals ik er zelf een ben, denkt wel eens NA.
Ergo : eerst spreken en dan pas denken.
Zo sprak ik : blogfeestjen alhier! kom maar af! Slapen? Neenee, geen enkel probleem! Ineens had ik vier kamers verpatst.
Bij het denkgedeelte kwam het in mij op dat ik dan toch eens de zolderkamers van puberzap en zoonzap zou moeten nakijken. Maar ach, hadden die lieve genenpoeltjes van mij niet beloofd van hun kamers op te ruimen de dag dat ze voor enkele weken naar hun pappie zouden verhuizen? Dat leugenachtig tuig van de richel liet echter een vuilnisvaalt achter waar Rio De Janeiro jaloers op kan zijn. Hups, daar gingen drie dagen van mijn leven op aan stofzuiglongen, natte schoonmaakdoeken, het verzorgen van de buil tegen een zolderbalk met een pak diepvrieserwtjes, mijzelf los te maken van onduidelijke plak, het vullen van vuilniszakken. Je wil niet weten wat ik op 48 uur onder mijn eigen dak verzameld heb aan vieze troep. Maar omdat ik sowieso geen rekening hou met wat jullie niet willen weten, vertel ik het toch : tientallen halfvolle, lege, bijna volle, bijna lege petflessen frisdrank. Een stuk of vijftig pakken chips. Opgegeten, de kruimels verstrooid alsof het een voederplaats voor de chipskaketoe betrof. Op de meest minst toegankelijk poetsbare plaatsen welteverstaan. Negen dessertlepels, zes kommetjes, ontelbare potjes leeggeschraapte yoghurtpotjes en aanverwanten. Dertig dvd’s die we al eeuwen zochten en zij natuurlijk niet hadden gepakt, wat dachten wij ambetante ouders wel, zeg! Een blauwe boterhammendoos met de sneetjes smeerkaas er nog in.

(Ergens 2010 : “Mama, ik heb een nieuwe brooddoos (van Barbie, het kind is 18) gekocht, want ik vind mijn blauwe niet meer.)

Verder was het bergbeklimmen over stapels kleren waarvan niemand meer wist of ze in of uit de was moesten/kwamen of in welke jaartallen ze nog wel pasten. Met het rondslingerend papier kon ik een toren bouwen om alzo de spinnenwebben in de nok van het dak van dichtbij te bewonderen. Schoenen met hakken van meer dan 15 cm lagen overal op de loer om mij stiletto-dood-te-dolken. Afijn, het is een wonder dat ik dat huzarenstuntelstuk overleefd heb.
Achteraf had ik spijt dat ik er geen voor en na foto’s van genomen had : dat ware lachen geblazen op hun trouwfeest, met mijn afscheidsspeech op de voorgrond. “Denk vooral niet dat ik je zuivernijverheidstalenten zal missen! Nee, partner, te laat, je ja-woord is reeds je kussende muil ontsnapt, ik pak ze/hem niet meer terug. Investeer in een workshop daaromtrent.”

En toen moest ik het spinrag nog uit mijn haar plukken om een troep bloggers en lezers te ontvangen…

Omdat ik gelukkig niet helemaal moron ben, had ik bij de taakverdeling van de organisatie de voedselverstrekking uit handen gegeven. Dat er capabele koks rondwaren in het blogjescircuit, is algemeen geweten.
Zie foto’s bij de meest zelfzekere kookstoefers.
Dat ik zowat het surplus ben wat de maatschappij voortbracht op abuis nutritief vlak, is ook geen geheim.
Zie foto’s bij een zelfzekere kookmislukkeling (zie zes regels onder).

Al wil ik hier een lans breken voor mijn laatst geslaagde eetbare project : de quiche!
Gestuwd door dat succes ambiëerde ik meer en grootser en zoeter! Kortom, een dessert dat lukte. Het oogmerk gericht op ooitse volledige zelfredzaamheid, poogde ik in mijn eerste bescheiden stapje naar algemene erkenning als patissier iets tot een goed einde te brengen uit een kant en klaar pakje. Er moest niks meer bij. Niks! Gewoon in een vorm gieten en de oven in. Hoe moeilijk kan dat zijn? Schijt de koning dagelijks?

Helaas. Tot een einde ja. Maar een roemloos. En een stinkend. Misschien dat de koning wel eens last heeft van constipatie?

En toen moesten wij nog een schoof bloggers ontvangen, maar niet uit eigen voorraadkast… oef.

Omdat het leven een vicieuze cirkel is en het mijne doorgaans wel heel lollig, kan ik het nu even niet zo gevarieerd noemen. Want raad eens… de tijd leert mij dat ik (voor mijn betere helft thuiskomt van een hele dag hard werken) toch de indruk moet wekken dat ik iets van van de visuele resten van de bloggerssamenscholing moet wegwerken en ergens iets te bikken moet zoeken. We kunnen ons niet blijven in leven houden met het aflikken van de borden en de grond.

Opruimen en eten weerom. Life is a bitch. Vandaag.

En morgen is er vervolg : een echt verslag van de blogsamenkomst.

VoorAndere proefjes reeds bij :
Margo
Micheleeuw
Marjelle
Eilish
Joke
Stef
Gudrun en nog een keer Gudrun
Pharailde

30 Reacties to “De dag dat het uitkomt dat de poetshulp geen gage krijgt om de kinderkamers te poetsen, want dat doen ze immers zelf wel?”

  1. Stef den Flater Says:

    Die kant en klare pakjes zijn niet wat ze vroeger waren.
    Als ik zo lees wat je allemaal mocht opruimen, dan hadden mijn ouders het eigenlijk heel gemakkelijk met mij. Of is de jeugd van tegenwoordig allemaal zo en waren wij een nette generatie? 😉
    Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid.

  2. Leen* Says:

    Ge zijt weer aan het overdrijven, de brooddoos was nog maar van 2011 zoek!

  3. Joke Says:

    Eén van je kinderen heeft me al gevraagd wanneer ik weer blijf slapen dan wordt haar kamer tenminste eens opgeruimd en gepoetst.
    Van die boterhammendoos kan ik getuigen, zelfs de vaatwasser kreeg ze niet zuiver. Moet wel bekennen dat in dit huis ikzelf het vaakst blauwe pluizige boterhammen heb.
    Ik snap nu ook waarom ik perse die ton chips mee terug naar huis moest nemen.
    Was dat je eigen haar? Ik dacht… (laat maar)

  4. Menck Says:

    Het was weer fijn, las ik her en der. Ik was er graag bijgeweest (behalve dan wat betreft de muggen, want ik heb redelijk tot zeer zoet bloed). Ik duim voor een volgende keer en kijk alvast uit naar je verslag.

  5. Menck Says:

    Tiens, mijn voorgaande reactie wordt niet weergegeven. En nee, ik spam niet. Niet, zeg ik u!

  6. bentenge Says:

    @menc: je reactie werd even doeltreffend opgeruimd als de zolder. En quiche, ochottees, ik dacht dat dat een soort pizza was maar dan anders. Heb ik het even mis ja. Want die kan volgens mij niet uit een pakje komen.

  7. Witch » Blogmeet Says:

    […] had bij vorige edities de boot afgehouden, maar intussen had ik de weledel Gezapte en haar eland al in levenden lijve ontmoet bij Pharailde, en was ik toch wel wat nieuwsgierig. Toen […]

  8. Marjelle Says:

    Had je iig een goede reden om die zapkamers eens flink onder handen te nemen en dan hoeft het gelukkig een hele tijd niet meer. 😉

  9. zeezicht Says:

    ah, dan was da zoiets gelijk op tv, die programma’s waar ze huizen opruimen.
    ik dacht altijd dat ze overdreven, maar nu ik dit gelezen heb, zou ik toch gaan geloven dat het bestaat.
    nu ga ik iedereen lezen en dan weet ik hoe het was, natuurlijk zéér leuk! 🙂

  10. Eilish Says:

    Nu weet ik het zeker, de meeste mensen zijn te proper, hoe verklaar je anders dat die koters van jou geen allergie hebben tegen stof en/of huisstofmijt ? 😉
    Btw, die vensterbank op de kamer waar ik sliep heeft nog een beurt nodig, ga ik hier meteen mijn vod pakken om hier soortgelijks eens te gaan verhelpen. Kleine dochter heeft haar part of the deal gedaan (bureau opruimen e.d.) dan ben ik ook te overtuigen om de rest te doen.

  11. fee Says:

    Schtoem dat ik het gemist heb! Ik las je mailtje om 13u en ik woon inderdaad net iets te ver 😦 Maar allee, ik blijf lezen tot de volgende uitnodiging, luis in de pels die ik ben!

  12. micheleeuw Says:

    Ik vond jullie huis zeer netjes toen wij aankwamen. Ik veronderstel dat je nog een grote kuis hebt moeten doen eens iedereen weer weg was : met natte schoenen overal door lopen ?
    Nogmaals : heel hartelijk bedankt voor jullie lieve gastvrijheid !

    • zapnimf Says:

      Zot?! Die grote kuis is voor net voor het volgende blogfeestje.
      Je gaat het niet geloven, maar jullie hebben het huis allemaal heel netjes achtergelaten. Een borstelveegje en een dweiltje, meer heeft dat niet nodig.

  13. Katrien Says:

    Oh, ik kijk daar NIET naar uit, naar de puberteit ’s mijnens kinderen. Een rijtje 14, 15, 17 en 18-jarigen in huis. Of misschien is 12, 13, 15 en 16 nog erger!
    Ik ga nog bleiten…

    • zapnimf Says:

      Maar jij zal waarschijnlijk wel beter kunnen opvoeden dan ik. Hier is het nu 13 – 15 – 16 – 18.
      Anderzijds, waarom zegt niemand zoiets als je er nog maar aan denkt om jezelf een mooi nakomelingschap te bezorgen.

      Wie nog geen kinderen heeft en er wil : lees mijn blog!
      (Zo. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was.)

  14. jezelf verliezen in de puinhoop van je huishouden « lees me Says:

    […] Daarnaast verontschuldigt een echte sloddervos zich niet voor zijn zwijnenstal, wanneer er onverwachts iemand langskomt.  Hij of zij voelt zich hooguit een beetje ongemakkelijk.  Trouwens, als er iemand aangekondigd langskomt wil dit niet betekenen dat er netjes opgeruimd is. Veel spulletjes geraken immers niet verder dan B.  Een sloddervos ergert zich bijgevolg mateloos aan ongeslodderden die zich wél verontschuldigen voor de ‘ravage’ in hun huis. Temeer omdat deze vermeende rommel hooguit betrekking heeft op een akelig netjes opgeplooide krant op de keukentafel.   Een sloddervos verschuilt zich onder het motto dat een huis dient om in te leven en voelt zich bovendien het meest op zijn gemak bij een soortgenoot. Het voelt een beetje aan als thuiskomen. […]

  15. Vee Says:

    Ik heb de laatste keer dat ik de oudste haar kamer wilde poetsen na een kwartier nen sms gestuurd: help, ik vind de weg niet meer terug

    Die kan ne kringloopwinkel op haar kamer starten
    Gelukkig is de middelste mijn evenbeeld !!!!!!!
    En de jongste ne jongen
    En ik heb er geen vier ( altijd toch een klein beetje spijt van gehad, maar ik geraak er precies wel over )


Plaats een reactie