Doe eens iets geks. (In een) Wak-kaaah! (trappen)

zapnimf1kleindonkerroze-op-lichtroze   “Laat. Ons. Eens. Iets. Geks. Doen. Dit. Weekend!” wipte hij me bij ieder woord van de grond, ergens in een onschuldige omhelzing, zijn onderlijf als een schurkende hefboom gebruikend.
“Je breekt mijn rug!” kreunreutelde ik. “Wat dacht je van ‘Carnivale’ op dvd bekijken?”
De kolder in zijn kop strekte zich verder uit dan dat. Actie! Buitenlucht!
Ik begon een beginnende midlifecrisis te vrezen, tien jaar te vroeg, maar zijn plannen werden al gauw concreet :
Hij zette de wekker op zeven uur. Veel straffer hoefde voor mij al niet meer. Helaas, wie ben ik?
Hij greep de slee uit het tuinhuis.
Hij sleurde mij vanachter het koffiezetapparaat net op het moment dat ik constateerde dat onze koffie op was. Maar het mocht nog waanzinniger. Uw zapnimf werd op een krammikkelig houten sleetje gedwongen want hij wilde glij-ij-den! En lo-o-pen op ijs. Joehoe! Dat de kinderen bij hun vader verbleven was slechts bijzaak : “Zap, jij bent gemaakt om op een slee als een koningin getrokken te worden… doorheen de Kalmthoutse Hei, maar eerst een testrit in eigen hof.”
“Er hangt geen koord aan de slee.”, probeerde de koningin nog omwenteling in de situatie te krijgen. Wat ze hierbij over het hoofd had gezien, was dat de kinderen enkele dagen voordien het glijtuig van een springtouw voorzien hadden. Leve de erbarmelijke eigenschappen van het hedendaagse springspeelgoed! De plastieken kabel rekte en knapte en uw zapnimf zat nog steeds met haar ogen dichtgeknepen voorovergebogen vastgeklampt aan de houten latten op dezelfde plek als voorheen, geen millimeter opgeschoven.

Dan maar een Kalmthoutse Heide zonder slee, zonder koffie (vervangen door een thermos warme chocomelk), maar wel met zonsopgang. En glij-ij-den en lo-o-pen op ijs!

Het Stappersven lag er koud en verlaten bij. Slechts drie andere gekdoeners die ook op de gedachte waren gekomen om in min negen te zoeken naar een rijzende zon. Moose was nochtans in zijn nopjes. Naarmate de wind harder sneed, ontdooide hij in sneltempo :
“Heb je al eens gedanst op ijs?”
We dansten op het ijs.
“Heb je al eens op je kont geschoven op een zelfgemaakte schaatspiste?”
We schoven op een vrijgemaakte piste.
“Kijk kijk, eenzaam plekje onder een boom. Heb je al eens de liefde bedreven op een bedje van dennennaalden?”
Ineens was ik het die wilde glij-ij-den en lo-o-pen op ijs. Het visioen van een dichtgevroren vulva gaf me vleu-eu-gels!
Het leek me ongezond om te willen voldoen aan al de grillen van je lief, in de plaats daarvan tekenden we een hartje, ook een vorm van liefde bedrijven. En zottigheid.

Ondertussen vonden meer en meer toeschouwers de weg naar de natuur. Eentje sprak ons aan : “Hebben jullie de vos gevonden?” Ik wees naar de lepe plots hupseflupse vos, met overvloed van streken naast mij, maar dat was niet waarop de meneer doelde. Al moeten we er in onze onwetendheid best wel als vossenkenners hebben uitgezien, want het volgende koppel dat naar ons toekwam, stelde ons een soortgelijke vraag. Dé vos! Wie had er nu nog niet van gehoord? Wij. En moose kneep er zowaar de beker van onze thermos van kapot.

De verdere uren bewandelden we heide, beklommen we de brandtoren, morsten we chocomelk door uit de tuit van de thermos te drinken, hupten we van graspol tot graspol op een door schaatsers gevormd binnendoorwegje en toen verdween het been van moose met een krak. Van ons tweeën zag vooral ik de lol ervan in. Hij was meteen verzadigd van broek, sok, schoen en gekdoen.

“Zot zijn doet geen zeer,” murmelde ik nog, “het is alleen ijskoud.”, wanneer hij bij de auto het slootwater uit zijn sok wrong.

stappersvenknip

19 Reacties to “Doe eens iets geks. (In een) Wak-kaaah! (trappen)”

  1. Marleen Says:

    Schone fotookens! En dat kusje is ook schattig!

  2. zeezicht Says:

    Wat schattig, net twee pubers! 🙂
    Chique fotomontage!

  3. Happy Genes Says:

    Ik ben ook gevallen voor de fotomontage! En de leuke tekst.

  4. madameblogt Says:

    wat een romanticus, die Moose! Je profileren als koningin kwam in dit plaatje volledig tot zijn recht, stoeinimf! 🙂

  5. veerle Says:

    Een dichtgevroren vulva, da’s ook niet mijn gedacht van lekker gek doen.

  6. tijdtussendoor Says:

    Heerlijk weekend…je kan er weer tegen!

  7. zabrila Says:

    Zalig toch, zo’n liefhebbend mens die je mee op sleeptouw neemt!

  8. chelone Says:

    Mijn ruimtelijk inzicht werkt niet zo goed. Zie ik daar twee kussende lieverds met een fotoapparaat boven hun hoofd?
    Oftewel: hoe doe je dat?

  9. Blue Says:

    Ik zit me hier hetzelfde af te vragen als Chelone …
    uitleg pleeeeeeease…
    Nu niet dat ik momenteel een exemplaar voor handen heb om het mee uit te testen… maar je weet maar nooit 🙂

  10. zapnimf Says:

    @Marleen, Zeezicht, Happy Genes : Dank u wel, maar dat is vooral mooses verdienste, die foto’s.

    @Madame : In dit geval was vooral hij toch de stoeier hoor.

    @Veerle : Ik kan je alleen maar bijtreden.

    @Tijdtussendoor : Er weer tegen kunnen? Euh… we kwamen thuis en vielen prompt in de zetel in slaap voor ettelijke uren.

    @Zabrila : Ik kus nog iedere dag mijn pollekes met zo’n vent. Daarna kust hij mijn pollekes.

    @Chelone en Blue : het fototoestel hangt niet boven ons hoofd, want dan zou dat op de schaduw te zien zijn. Hij kijkt naar zijn fototoestel dat mee ergens in de schaduw schuilt, ik kijk of het plaatje klopt et voilà.

  11. ElsElisa Says:

    Hey!

    hoe schóóóooon liefde kan zijn… ;o) hihi
    Ja, en mooi fotokes

    grtjs
    ee

  12. Dana Says:

    ai, die voet moet ook bevroren geweest zijn….had je die slee toch maar mee genomen, dan had jij hem kunnen voorttrekken.

    heel leuk geschreven….vooral van die dichtbevoren…(ik gebruik er wel een ander woord voor)
    🙂

  13. Blah Says:

    Oh God, Blahman heeft ook zo zitten trappelen om naar buiten! naar buiten! naar buiten! te gaan… helaas had hij geen natte schoenen noch sokken. :p

  14. (mw) Says:

    De liefde is toch schoon, hè! De foto’s zijn dat beslist evenzeer.

  15. micheleeuw Says:

    Hoe leuk, hoe romantisch ! Prachtige foto’s ! Gelukkig is hij er niet verder ingezakt.

  16. elke Says:

    ik val in herhaling hier: heel mooie foto’s en leuk gemonteerd ook. Doe je dat zelf of is dat met een programmaatje? (vroeg de computerleek)

  17. zapnimf Says:

    @EE : Schoon en koud.

    @Dana : Gij moet het ook niet hebben van uw goei ideeën hè?

    @Blah : De manheid is opgedeeld in twee categorieën : de handigaards en zij die altijd wel wat voor hebben. Al is het altijd wel fun met deze laatste schuif.

    @Micheleeuw : Wij dachten zelfs nog dat die grassen op vaste grond stonden. Verkeerd gedacht dus. Gevaarlijk was het daar evenwel niet.

    @(mw), Callemie en Elke : Dank u wel. ‘k Zal het doorgeven aan moose.
    Elke, dat is met Picasa3 gedaan. Je hevelt 16 foto’s over, drukt op wat knopjes en klaar is kees. Je hebt keuze uit gelijke blokken, een langwerpig rechthoek met een mozaïek, dit hier en misschien nog wel wat.

  18. Laleña Says:

    Schi-tte-rende tekst én foto’s! Hardop gelachen met G.
    Ter info: je poes is te warm om zo maar dicht te vriezen: 37°.


Geef een reactie

