Zweven tussen het onuitgesprokene

  

zapnimf1kleinwit-op-lichtroze   Nele,
 
De familie van Oulematou Niangadou krijgt geen schadevergoeding omdat zij geen geldige verblijfsvergunning had toen ze vermoord werd.
Het papiermaatje won ‘De Bedenkers’.
Obama’s eedaflegging was een sterk staaltje van redenarij en ontroering bij zijn toehoorders.
Gaza likt zijn wonden nu het er (voorlopig?) rustiger aan toe gaat.
Iemand die ik niet ken heeft ‘De Gouden schoen’ gewonnen. Witsel iets.
Kevin Van der Perren schaatst naar brons op het EK.
Laurent Nkunda is opgepakt in Rwanda.
Dendermonde en de rest van het land is in rouw, maar waarom wil je nu vast niet weten.
 
Dit is wat je afgelopen week gemist hebt. Niets in vergelijking met wat je persoonlijke ervaringen hadden moeten zijn.
Ik heb vooral jou gemist. In gedachten.
Stom. Want ik zou je geen seconde gemist hebben, mocht je in plaats van in een kunstmatige coma te liggen, gewoon drie maanden thuis met je pasgeboren dochter met buikkrampjes gezeten hebben. Je handen in je haar omdat je ’s nachts ook wil slapen. Je vragen stellen over al dan niet borstvoeding, je andere dochter van vier die de aandacht naar zich wil toetrekken. Ik zou je feliciteren en verder vinden dat je groot genoeg bent om je plan te trekken. Een collega en oud-leerling tegelijk die zich voortplant, simpelweg een heuglijk feit dat een namiddag lang hoeraatjes zou krijgen.
 
Precies een week vandaag slaap je je artificiële rust.
Tesamen met het geboortekaartje in mijn schoolbakje hoorde ik van je toestand. Bevallen, problemen, naar de intensieve afdeling, een ontsteking van je hartspier, de vrees dat je niet zou reageren op de medicijnen omwille van je eerder ziektebeeld, coma, schrik bij iedereen.
Lichtpuntjes (bloeddruk iets hoger) circuleerden in ons korps en doofden (gisterenavond weer minder). Terwijl jij daar zweeft tussen het onuitgesprokene, spreken wij hoop uit. En verdriet. En ongeloof. En medeleven.
 
Word weer beter, Nele.
En ontwaak.
Laat onze bonzende harttonen een leidraad zijn voor de jouwe.
We missen je.
Iedereen die jou kent, mist je.

23 Reacties to “Zweven tussen het onuitgesprokene”

  1. affodil Says:

    Wat is geluk toch broos…

  2. Leen Says:

    gezondheid is toch alles, hé, en iedereen maar zeuren over allerlei onbenullige dingen …

  3. veerle Says:

    Een krop in mijn keel.
    Ik ken Nele niet, maar hoop heel hard met je mee.

  4. Kwien Says:

    “De wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij
    Helemaal om zeep en het laatste oordeel kan niet ver meer zijn”
    Ne mens zou het bijna gaan geloven :s

  5. Zinzia Says:

    En soms na een half jaar komen ze er weer uit, maar hopelijk zij eerder, zodat ze niet te veel mist van haar kindje…

  6. ruimtevaarder Says:

    Kiekevlees..krijg ik ervan!
    Ik duim mee voor hen !

  7. Blue Says:

    kheb er geen woorden voor…

  8. Dana Says:

    ik hoop ook mee…..

  9. zeezicht Says:

    Hier mag ik stilletjes in gedachten reageren…

  10. chelone Says:

    Ik begrijp je, dat je met enig sceptisme over het andere, je hart prioriteit geeft aan iets dat in je kleinere wereld gebeurt.
    We zijn hier zo talrijk maar nog veel te weinig ziel voor veel te veel ellende. Dan is het goed dat we af en toe eens de waarheid horen.
    Ik hoop met jou op de hereniging van moeder en dochter.
    Wat is het moeilijk om op je stukje te antwoorden!

  11. zapnimf Says:

    Dankjewel iedereen.
    @Chelone : Dat gaat niet echt over prioriteiten. Het staat er gewoon naast.
    @Zinzia : Er is sprake van twee weken en in die periode zouden de medicijnen moeten aanslaan. Het is dat laatste dat nog onzeker is.

  12. Veerle Says:

    Er zijn zo van die berichten waarvan je helemaal stil wordt. We duimen vurig dat alles weer goed komt.

  13. T* Says:

    geen woorden voor,… Sterkte.

  14. micheleeuw Says:

    ‘k Weet niet wet geschreven buiten : veel goede moed !

  15. Centaine Says:

    Mooie diepe tekst, zapnimf.
    Ik hoop met je mee.

  16. Zinzia Says:

    Hoe slaan de medicijnen aan?

  17. elke Says:

    Wat erg. Ik hoop mee dat alles goed komt.

  18. affodil Says:

    Van zoiets wil ik altijd heel hard vloeken…

  19. lees me Says:

    En, is ze er bovenop gekomen?


Geef een reactie

