Als je gaat loeren, ben je alleen nog waard om de Story en de Dag Allemaal te lezen!”

  
zapnimf1wit-op-paars   “Jullie hebben onze nieuwe kamer (al is ‘nieuw’ een relatief begrip in deze context) nog niet gezien hè?” kwetterde krulzap tegen haar peter en diens partner, die wij afgekort ‘de homovriendjes’ noemen.
Er was geen ontkomen aan. Hun slagroomtaartje werd aangemaand om terug uit de mond op het bord te verpozen. Breed kom-nu-rondjes wuivend liep ze hen voor op de trap. In haar wegstervende woorden hoorde ik, die gebakjes wél tot prioriteit reken en bleef zitten, nog net haar overtuigingskracht echoën : “Héél interessant voor jullie, want wij kunnen vanuit onze ramen regelmatig blote venten kijken bij de sauna van de buren.”
Mijn laatste hap kreeg prompt een oriëntatiecrisis en wijzigde zijn richting van keel naar neus. Watte blote regelmatige venten??  Waarom heb ik geen weet van reguliere naakte mannelijkheid naast de deur? Mijn twee jongsten, zulke arglistige verzwijgsters… mijn moederhart bloedde schier vermeende onschuld naar de composthoop, ware het niet dat er nog zoetigheden ter compensatie opgegeten moesten worden.
 
Begiftigd met een geheugen waarin het alweer mistdik zoeken was, probeerde ik enkele weken later bij het roken van mijn laatste sigaret buiten, de geluiden thuis te brengen die mijn nachtelijke mijmeringen bruut in ongelijke stukken scheurden. Mannengeluiden. Stemmen zelfs. Van : “Oeoeoe koud!” *douchegeluiden* en euh… wat technisch onbegrijpelijk gezwets. De tuin van de buren werd verlicht door middel van een spot.
Het koffiedik onder mijn kruin sorteerde zich in slow motion : sauna – Guido in zijn flikker – maatjes van Guido in hun blote pitjaar – animo!
 
“Zapnimf, tricky bees, jij gaat je niet laten kennen!” sprak ik me met een zelfverwijtend vingertje toe.
“Dit is verwerpelijk, ramptoerisme, aan de verkeerde kant van de marginaliteit.”
“Oefen de zwaartekracht… zelfsuggestie : detrapiseenonoverkomelijkehindernis, detrapiseenbrugtever, detrapisderoutenaarkleingeestigheid.”
“A e aa oere en e a-ee o aar o e Story en e ag Allemaal e ee-e!”
 
Maar dat laatste verstond ik niet helemaal, want toen plakten mijn lippen en neus al tegen de zijraam van krulzaps kamer… temidden mijn uitgespreide handpalmen.
  
20 Reacties to “Als je gaat loeren, ben je alleen nog waard om de Story en de Dag Allemaal te lezen!””

  1. zeezicht Says:

    En? Komt er nog een vervolg?

  2. sneeuwkoningin Says:

    Enneuh,was het de moeite om te zien?
    Zo ja,wil ik me echt wel eens opgeven als vrijwilliger om te komen jureren,uiteraard vergezeld door een doosvol taartachtige kaloriebommen…

  3. Sjattie Says:

    Hmm, ge hebt me een extra criterium gegeven voor mijn huizenjacht. Zou Y het pikken als ik hem zeg dat ik enkel een huis wil waar ik blote venten kan begapen?

  4. Jevski Says:

    Obsessief observeren stelde Proust in staat zijn 400 pagina’s dikke A la recherche du temps perdu te creëren.
    In zekere zin ook een story.

  5. De Huisvrouw Says:

    Goh seg, we waren met oudjaar dus misschien beter in de kinderkamer naar buiten gaan kijken, ware het dan niet naar vuurwerk!

  6. Margo Says:

    De ramen van krulzap’s kinderkamer zijn proper, zeker?

  7. tijdtussendoor Says:

    Gezonde nieuwsgierigheid, lijkt mij 😉

  8. Menck Says:

    Een welgekende vraag kwam prompt in me op: “Maar buurman, wat doet u nou?”
    Bon. Bevalt de Story je een beetje?

  9. elke Says:

    Waarom is er hier nooit iets te zien?!

  10. micheleeuw Says:

    Schitterend ! Ga je nu van kamer wisselen ?

  11. hilde Says:

    ja lap, zo’n dingen overkomen mij nu eens nooit hé :-s

  12. tricky Says:

    hey tricky bees, ik ben Tricky zulle! Ik kan hier op mijn balkon ook vaak genieten van de wilde activiteiten van mijn buren (een homo-koppel), maar ik heb er alleen maar (geluids)hinder van…

  13. de zeggenschap Says:

    Waar het hart van vol is, wordt dus tegen het harde vensterglas gesmakt. Of moet het zijn: ‘geflikkerd’?

  14. moekemicheline Says:

    Tot verleden jaar hadden wij hier ook een schoon uitzicht. De overburen lopen redelijk veel naakt in huis rond en er stond gewoon glas in de voordeur. Geluiden kwamen niet tot bij ons.
    Nu staat er een andere deur in met ondoorschijnend glas.

  15. Dana Says:

    moet ik je mijn verrekijker ook even lenen?
    kan je alles in close up zien
    🙂

  16. veerle Says:

    Dus roken kan niet alleen je gezondheid schaden, maar ook je eigenwaardegevoel. Veel plezier met de Stroy!

  17. veerle Says:

    Dus roken kan niet alleen je gezondheid schaden, maar ook je eigenwaardegevoel. Veel plezier met de Story!

  18. zeezicht Says:

    @ moekemicheline
    het komt er maar op aan wat je ‘een schoon uitzicht’ noemt.

  19. clara Says:

    Ik wil direct van buren ruilen.

  20. zapnimf Says:

    @Zeezicht : Neuh… ze hadden die tuinspot al gedoofd en met het tegenlicht van de sauna zag je wat vage contouren. Noppes dus.

    @Sneeuwkoningin : Neem uw verrekijker mee. En veel slagroom! Veel!

    @Sjattie : Enkel blote buren, lijkt me toch wel een straf criterium. Het moet esthetisch ook nog verantwoord blijven natuurlijk, wie weet welk een gevormde buurman je daar treft.

    @Jevski : Ik kreeg er vooral vuil ruiten van. Maar je weet nooit, ik kan nog ontdekt worden natuurlijk.

    @Huisvrouw : We waren misschien ook beter wat nuchterder geweest, dan had je kunnen merken dat we pal voorbij die sauna gepasseerd zijn.

    @Margo : Uw ironie treft mij tot in het diepst van mijn hart. Die ramen zijn het laatst in 2002 schoongemaakt.

    @Tijdtussendoor : Ah! Gij toch ook dan? Enne, uw buurman… hoeveel punten?

    @Menck : Dat was nog net iets dichter zicht.
    Story? Alsof jij iedere straf ondergaat die je jezelf oplegt! Mooi niet.

    @Elke : Begin al eens met je bril op te zetten.

    @Micheleeuw : Neu… ik denk dat de buurman langs onze slaapkamerkant beter geschapen is. Hem nu nog betrappen.

    @Hilde : Je moet er wel wat voor doen hè!

    @Tricky : Ik heb toch liever beeld zonder geluid.

    @De zeggenschap : Tiens, ik heb altijd gedacht dat mijn hart vol pompend bloed zat?

    @Moekemicheline : En die deur heb jij gesubsidieerd? Of een bon – goed voor ondoorzichtige plakplastiek – bij een verjaardag?

    @Dana : Geef maar toe dat je jaloers bent!

    @Veerle : Dat moet ge eens tegen dinkske zeggen. Allez, hoe heet ze ook alweer? Van Tales from the crib.

    @Clara : Jamaar, die van u zijn naast gekleed ook nog een stel onverlaten. Tututut.


Geef een reactie

