Etiket music for wijn-life van vrienden (zonder malaria) op te vrolijken

    
   Iets wat oorspronkelijk bedoeld was om de heersende dipjes onder de bloggers intiem weg te knuffelen, mondde uit in een luidruchtig festijn. Een synergie van bezielde ego’s, geholpen door plassen alcohol en hapjes om boven zichzelf uit te stijgen in iets wat de literatuur zou omschrijven als complete chaos, maar wij benoemen als gesjellige boel. Er figureerde ook nog een ‘stoeme thee’ in en Chelone kieperde chocoladetaart ondersteboven, die ondergetekende vervolgens fatsoeneerde door de geplette delen eraf te lepelen, maar door de ondankbare gastvrouw werd vingergewezen als ‘het gezabber van zap’ (lees : pak de roze taart dus).
 
Komkom. De binnenskamerse dronkenschap floreerde (bij de niet Bobs welteverstaan), maar ze bleef een immense graad van lolligheid behouden.
Afijn. Als je er niet bij was, zorg dat je volgende keer een knoert van een depressie kan boventoveren, zodat je ook een geldig excuus hebt om mee te komen zwelgen. Zeg niet dat je het niet wist.
 
Uw zapnimf kon haar wederhelft inschakelen voor een ideetje dat rijpte, zo toerollend naar het jaareinde. Ze zochten voor iedere genodigde een overeenstemmend lied en lieten het gezelschap raden wie het refrein toebehoorde. Er hing ook een presentje aan vast. Een flesje wijn met de toegespitste liedtekst als etiket.
 
U snapt er natuurlijk niks van? Aha, gelukkig ben ik zo’n stoefer die van alles foto’s neemt!
 
Als u op de titel/liedtekst klikt, komt u bij de blogger terecht voor wie hij gerecycleerd werd. Wenst u de youtube/muziek, tik op de uitvoerder.


 

                                                                                                                                                                                                                                Etiketten :
Born to be wi-i-i-ild!     (Steppenwolf)
And I will walk 500 miles, and I will walk 500 more      (The Proclaimers)
Oh girls just want to have fun      (Cindy Lauper)
Let me tell you ‘bout the birds and the bees and the flowers and the trees      (Jewel Akens)
Alle you need is love and understanding      (Roger Glover & guests)
Heaven must be missin’ an angel     (Tavares)
I want to break free     (Queen)
Don’t worry, be happy    (Bobby McFerrin)
I’m the toughest    (Peter Tosh)

 
  

Ontegensprekelijk bent u bij het bereiken van deze alinea al volledig noordloos van extase.
 
(beetje ruimte voor de bewondering)
 
Ik ook, ik ook. Daarenboven ben ik allerminst bescheiden, volgepropt met creativiteit en bijna arm. Zielig bedelstafarm.
Daarom ga ik u het geheim van het wijnetiket verklappen. Arme dutsen doen wel eens meer aan mondvoorbijsprekerij.
En ook omdat ik soms jaloers ben op Mme Zsazsa en al die volgelingen die haar adoreren in haar reactievergaarbak met honderden tegelijk.
– Ge pakt een aquarelpapiervel van heel groot en beschildert dat nat in nat met uw potjes ecoline.
– Als dat droog is, spuit je je bus milieuvriendelijke haarlak erop leeg (fixeert).
– Met pen en inkt, maar in geval van bulk, met goud- of zilverstift, schrijf je er iets passends op in vrije cursief.
– Wijn naar keuze ontdoen van het etiket vooraan en plakkie plak eigen maaksel erop.
 
Joehoe! (klapklap) Nu terug wakker worden! Nieuws.
 
Voor de prijs van één euro en een postzegel wil ik uw eindejaarsfles opluisteren met uw zelfgekozen woorden (of mijn voorgekauwde woorden) in goud of zilver op zelfgeschilderde achtergrond. Geschikt om te scoren bij familie, vrienden, kennissen en zelfs onbekende drankorgels.
U schrijft een reactie (ahja, niks voor niks hè, think zsazsa), vervolgens een mailtje met de details en ik stuur u na betaling per post (update : zei ik hier echt post?? Bedoelde netbanking natuurlijk) de gevraagde hoeveelheid etiketten die u eigenhandig op uw zelfgekozen wijnfles bevestigt met een prittstiftje.
 
Waarom zou u dat nu willen?
Omdat ik uw euro’s integraal ga doorstorten naar Music for life! (En achteraf laat weten hoeveel dat was)
Ik zei : MUSIC FOR LIFE. Malariatoestanden enzo… af te kopen met een etiketje.
 
Zeg nog eens dat sukkelaars geen goei ideeën hebben…

16 Reacties to “Etiket music for wijn-life van vrienden (zonder malaria) op te vrolijken”

  1. zapnimf Says:

    Voordat iemand het vraagt : laatste foto is om vriendin te bedanken voor het logeren aan zee.

    – Waar een wijn is, is een weg (in’t klein : keelgat)
    – Put negers? Mulattenvlakte? Heuvel bleken? … Blankenberge! merci (weggeveegde naam)
    – Veni vidi vini (ik kwam, ik zag en ik dronk hem uit)

  2. tijdtussendoor Says:

    Wat vond ik dat attent van je. Op jullie gezondheid ga ik het eens een keer leegdrinken en het flesje krijgt een plaatske bij de dierbare herinneringen. Een handeltje in flessenetiketten, echt iets voor jou 😉

  3. Menck Says:

    @ Tijdtussendoor
    Wat jij voorstelt, heb ik reeds gedaan. En ik kan je verzekeren: het is een lekker wijntje (uiteraard hou ik de fles bij, want daar kan ik het etiket nog van verkopen, haha. Voor Music For Life, dat spreekt).

    Je bent een crack, Zap!

  4. Lalena Says:

    Grandioos en onnavolgbaar! Mijn flesje is nog vol, voorlopig geschikt als decoratie tot de nood te hoog wordt , pas dan kraak ik het : )
    Nog eens een dikke merci en succes met Music4life! x

  5. zapnimf Says:

    Euh… hmm… auch.
    Tot hiertoe nog niemand die het idee ziet zitten dat ik voor u een etiket maak voor Music for life.
    (En ik heb nu tijd, lees volgende)

  6. Estelle Folle Says:

    Wij willen graag 6 etiketten. Zie je mailbox!

  7. zeezicht Says:

    Zap je bent geniaal!
    Ondanks dat je voortdurend babbelt, zit er nog zoveel in je hoofd… ah, misschien juist daarom, stoom aflaten.

  8. Veerle Says:

    Ben al inmiddels het noorden kwijt van zoveel extase om zoveel creativiteit, en geniet daarbij nog dagelijks van de aanblik van de fles mét etiket mét wijsheid die we van jullie mochten ontvangen
    (en voor een volgende keer, weet dat ik labiel ben en het gevaar van een knoert van een depressie constant op de loer ligt)

  9. Margo Says:

    Mijn flesje kreeg ook reeds een middelpuntplaatsje in mijne living. Al was ik niet van plan de inhoud door mijn keelgat te gieten, als Menck zegt dat de wijn lekker is ga ik hem zeker eens leegzabberen.
    Fijne initiatieven en baanbrekende creativiteitsuitbarstingen zijn nooit ver weg met een Zap en een Moose in de buurt. Jullie muzikale intermezzo was schitterend!
    En zo was ook de ganse avond!

  10. dana Says:

    jaaaa, ik wil 5 etiketten!

  11. elke Says:

    Oh, mijn fleske kreeg ook een mooie plaats. En ik zal vanavond eens tellen hoeveel etiketten ik wil. Schitterend idee trouwens!

  12. annava Says:

    oh zo tof! Ik ga eens tellen en nadenken of ik nog pakjes nodig heb, want dit is het eerste jaar dat ik vrij goed op tijd was met cadeautjes enzo.

  13. Riet Says:

    Vijf, graag. Verder hier evenveel gehunker naar adoratie, evenals een serieuze portie luiheid op maakvlak, wat de adoratiemeter gestaag doet kelderen. Dus oogst ik na ontvangst adoratie met uw maaksels, alwaar ik zeer snedig over zal berichten. Ha!

  14. Menck Says:

    Mijn bestelling volgt nog. Je krijgt ze per mail. Ik zoek alleen nog een passende tekst.

  15. Naja Says:

    Wij willen graag 5 etiketten! Ik mail mijn wensen wel 😉

  16. Stories for Life « KIELZOG Says:

    […] Neem zeker ook hier en hier eens een […]


Plaats een reactie