Als de man van huis is, heeft zapnimf het zuur

   Je hebt chocoladeschepsels.
Je hebt hartige aanhangers.
Je hebt figuren met karakter die van alle twee kunnen afblijven.
En je hebt zapnimf, die ooit het wel erg bont maakte op dat vlak. (niet geschikt voor gevoelige eters)

Edoch voel ik me het meeste thuis bij de eerste groep.

Over thuisvoelen gesproken… -fantastisch toch, zo’n gladde overgang naar de volgende zin- ik ben me een overgangertje, nounou.
’t Is eigenlijk niet thuisvoelen, maar thuisblijven.
Dit hele weekend ben ik de koningin te rijk in mijn eigen lege huis, joehoe. Moose is op mannenweekend. Klinkt veelbelovend tot je hoort dat de mannen in kwestie de 80 naderen (behalve moose en enkele vrienden), de wc ergens in de hof staat en je de douches ook in openlucht mag gaan zoeken en, toen ik hem pas had ontdekt in blogland, de hele meute met een voedselvergiftiging opgescheept zat. Echt entertaintment bijgevolg, met veel drank.

We hernemen : moose weg en ik zo vrij als dat insect van eergisteren voor zijn kamikazeproject.
Ik overliep de mogelijkheden bij het uitrekken in de nog steeds niet doorgezakte stee :
– een heel weekend bloggen
– een heel weekend tv-kijken (en rap, nog 13% over van die harde schijf)
– een heel weekend boeken lezen! (Ben terug begonnen in Het Goddelijke Monster omdat ik alleen nog wist van de broers in de darkroom. Stomstom.)
– creatief bezig zijn met mijn papiertjes
– aanleggen met vreemde venten. Hans de Zwans uitnodigen!
– Vriendinnen zien, bellen, bezoeken.
– Naar de autoloze zondag in Antwerpen in mijn eentje (afgeschoten op voorhand)
– dingen waar ik nu nog niet opkom, maar straks wel.

Mijn ingebeelde moeder met aureool en vleugels op mijn schouder :
– uw kot kuisen (de poetsvrouw is al weken ziek)
– uw tuin onderhouden
– uw ouw moederke eens gaan bezoeken
– uw… flap, daar veegde ik ze de coulissen in.

Al in de badkamer besloot ik dat de andere venten geen optie werden.
Er lagen drie repen chocola met plakbriefjes erop : knuffels, kusjes en zoenzoen. Die lieverd toch. ’t Was echter nog niet gedaan, hij kent mijn chocoladedrang. Op de tafel beneden vond ik een hart van negerinnentetten (negerzoenen) met nog meer reep, snoep en verwante etenswaren vergezeld van schattige boodschapjes.
Bij de pc : ‘voor bij het bloggen’.
Onder het tv-kastje : ‘om tv te zien’
In de ijskast op een doos pralinen : ‘achja, we zijn nu toch al bezig’
En twee uur later op de wc : ‘om bij te kakken’ en ‘veel kakken’ 😉

In alle bescheidenheid : ik vind dat ik de liefste man ter wereld aan de haak heb geslagen.
Eentje die met het fototoestel weg is, zodat ik het niet kan bewijzen aan de rest van de wereld.  (Later toch nog eentje getrokken.)

Hmmm, meer kan ik niet tonen, de rest zat reeds in de maag van zap. Deze overblijfsels hebben het weekend overleefd. Want eigenlijk lust ik die vulling van die repen niet. Ssst.

Goed. Dit gezegd zijnde, LAAT ME NU DE ZAK CHIPS VINDEN, MOOSE, WANT IK BEN AL MOTTIG VAN AL DIE CHOCOLAT!

37 Reacties to “Als de man van huis is, heeft zapnimf het zuur”

  1. zeezicht Says:

    eerlijk gezegd: ik word al mottig van dit te lezen alleen al! (sinds ik geen zoet meer lust) 🙂

  2. Annemie Says:

    Al die chocolade vind ik ook niet zo verleidelijk! Mijn maag verdraagt dat niet meer zo goed.
    Maar ik herken mezelf in het maken van de keuze als ik eens een dag alleen ben: lezen, pc, tv (zaken die mijn voorkeur wegdragen!) en het stemmetje (jammer genoeg niet van mijn moeder zaliger) die zegt dat ik beter wat kan poetsen en opruimen! 😉 Wat er zeker niet van komt!

  3. stefdenflater Says:

    Overdaad schaad – behalve liefde. Alleen zou uw Moose bij het tonen wat variatie mogen brengen en niet alleen overal chocolade laten rondslingeren. Al was het maar om uw lever wat te ontzien en uw maag wat te laten rusten. Ik zou er een paar Activia’s tussen gemoffeld hebben en wat fruit.
    Nu moet ik in alle eerlijkheid aan toevoegen dat ik zelf ook een chocolade verslaafde ben. Het zou voor mij heel moeilijk zijn om zoveel chocolade achter te laten voor mijn lief – toch niet zonder er zelf een hele hoop van op gevreten te hebben. Het is te zeggen: voor elke reep chocolade die er ligt, zou ik er minstens twee zelf opgevreten hebben. Die negerinnentetten kan ik ook niet laten liggen dus zou ik daar ook minstens twee dozen van moeten kopen. De rest van de snoep kan ik laten liggen. Die pralines ook – die horen eigenlijk niet in de ijskast en ik heb het niet echt voor pralines. Zeker als daar alcohol in zit.

    • zapnimf Says:

      Hij had ook chocomelk gekocht. Hij was al zuur (terwijl hij niet over datum was.) Al is dat geen activia natuurlijk.

      Wat betreft dat andere : ik weet niet hoeveel curverboxen chocolade hij zelf in zijn autokoffer heeft laten liggen hè?

  4. Leen* Says:

    Zullen we ruilen? Ik heb voor de Gilbert chips gekocht, maar die weet dat nog niet.
    3 pakskes paprika voor de negerinnentetten!

    • zapnimf Says:

      Euh… zijn vijf negerinnentetten voldoende? De rest is…
      Ga je ook op weekend dan? 😉

      • Leen* Says:

        Nee, op weekend gaan impliceert wederom een sociaal bestaan.
        Verder: uw eigen zuur inslikken is niet alleen recycleren, maar dat bespaart ook water (om de wc-pot te spoelen) en tandpasta (om die vieze smaak weg te krijgen). Goed bezig dus! 🙂
        Verder: Misschien kunt ge beginnen met een aanvul-verhaal: ge schrijft een zin (of een paar zinnen) en iemand anders moet die aanvullen enz… Heerlijk puberaal en nutteloos, ik wil alvast meedoen!

  5. veerle Says:

    Moest ge na die drie repen met plakbriefjes zelf nog niet tot de conclusie gekomen zijn dat die vreemde venten geen optie waren dan concludeerde uw indigestie dat wel voor u. Goed gezien van Moose.

  6. Storm Says:

    Hmm! Zo wat Ketchup chips of van die vettige Cheetos kaaschips op die chocolade! Of Onion and cream of Salt and vinegar! Woehoe en dan op het WC nog chocolade vinden!!!!
    En dan maar beweren dat de liefde van de man door de maag gaat? 😉

    • zapnimf Says:

      Mijn man lijkt wel een feeder! Alarm!
      Momenteel gaan er heel wat deciliters bier/wijn en lekker eten (er zit een kok bij naar ’t schijnt) door zijn maag. Moet hij weer drie weken recupereren. Geen blogstukskes over seks dan.

  7. Lalena Says:

    Niet doen, ik heb net een zak chips uit – allez, drievierde – en kan niet slapen van de mottigheid, ik wil nu zelfs niet dènken aan een praline of chocola. Lezen ging nog net 😉

  8. micheleeuw Says:

    Ja, die mannen uit West Vlaanderen kunenn er wat van, hé. Ik heb me ook zo een lieve gevonden. Hij levert me voor elke avond okkernoten, samen met de boodschappen, de vaatwas ledigen, de tuin onderhouden, koken in het weekend (tijdens de week eten we op het werk), … Dat hij dan een beetje slordig is en een verzamel worde heeft, neem ik er gerust bij. 🙂

  9. Margogogo Says:

    Als ge nu verhongert zal dat zeker niet aan uwe Moose gelegen zijn.

  10. appelmoose Says:

    Wat een mens allemaal niet moet doen om een week-einde te gaan boemelen.
    By the way, dat fototoestel lag gewoon op mijn bureau.

  11. elke Says:

    Allé jong, zwijgt over chocolat hé zeg!

  12. Christel Says:

    Uw weekend kon tellen aan chocolade-overdaad. Amaai, als ik het las werd ik al mottig en dan zo die flash-back naar uw kieken!!! Oh ik voel zo dat vettig smaakske van de kiekenvelleke al in mijne mond…. 🙂

  13. HansDeZwans Says:

    Ik voel mij absoluut niet gekrenkt dat je me niet uitgenodigd hebt. Ik had je die chocolade met plakbriefjes ook nooit gegeven. Ik zat meer te denken in de richting van een romantische dag samen doorbrengen. Oesters met champagne om te beginnen. Tussendoor wat heerlijke hapjes, warm uit de oven. Als hoofdschotel had ik op eenvoudige wijze een waterzooi van kreeft gemaakt. Als afsluiter zelfgemaakte vanille-ijs met aardbeien in chocolade saus. Ik zou je een volledige ontstressende full body massage geven met aangepaste oliën. Ik zou je daarna in je bedje stoppen, een nachtzoentje geven en de deur achter mij dichttrekken.

  14. Doran Says:

    Maar is die zak chips dan eigenlijk boven water gekomen? 😀


Plaats een reactie