Muilkorf de mening!

  
   Over auto’s heb ik geen mening.
   
Misschien een voorzichtige over Jeeps en consoorten. Hoe overtollig ik die vind, tenzij je dagelijks dertig km moet afleggen op een bergwegeltje, daarna vijf modderweiden moet doorploeteren en je hem op gebruikte frituurolie kan doen rijden. En er vooral niet mee botst.
   
Weergaloos oninteressant, palaveren over vierwielers.
   
É é é, buurman? Lopen pochen in hoeveel seconden (5!) uw bolide tot de snelheid van honderd kilometer per uur optrekt. Om de week daarna uw rijbewijs drie maanden op de balie bij de polies achter te laten. Lap, uw ego kwijt. Wat nu? 
   
Wat valt er in godsnaam nu over een drijfriem, de prijs van de naft en een aantal kleppen te vertellen?
   
Kom eens terug als de wagen op waterstof algemeen wordt en tevens betaalbaar.
   
Lachen met Top Gear, sja, een kleine zonde van me, maar dat heeft geen reet met die schroothopen an sich te maken. 
   
Enfin, ze laten me koud. 
   
Tot vorige week.
Vorige week tijdens een minder dagje waarschijnlijk.
Vorige week tijdens een minder dagje en ik achter een rijtuig hing op de snelweg.
Als protagonist van de subjectiviteit, glipte er als vanzelf toch een mening uit uw zapnimf :
“Wat een affreus gedrocht is me dat hier voor mij! En dan die kleur, zo’n soort beige wordt niet meer gemengd sinds de jaren zeventig. Daar waar het in combinatie met grasgroen en pekesoranje en gegoten in monsterlijke bloemvormen op behangpapier een hele generatie heeft doen afzien. En dat komt zomaar terug in het volgende millenium mijn ogen bezoedelen? Er is iets mis met die achterkant ook, jom. Ik kan er niet meteen mijn vinger opleggen, maar aaargh, mottig mottig mottig.”
   
Moose zwijgt en zweemt naar het soort glimlach waar ik de sissen van krijg : Ik weet iets dat jij niet weet, dat gedoe.
   
In al mijn gefoeter nader ik de tist voor mij tot op leesafstand.
Nu zag ik het ook : het was dezelfde wagen als de mijne… 
   
Achteraf heb ik mij gewaagd aan een minitieuze bestudering van de achterkant van mijn wagen.
Dat doet toch veel hoor, dat bordeaux!
Véél schoner!
VEEEEEEL SCHONER!
  
25 Reacties to “Muilkorf de mening!”

  1. tulp (D.) Says:

    Die strontkleur die ge daar beschreef deed me aan iets denken………. maar aan wat nu al weer………….?

  2. annava Says:

    HAHAHA, ik moet hier echt luidop mee lachen.
    Hoe je die kleur omschrijf, het klinkt heel erg lelijk, vreselijk lelijk. Bordeaux, dat is vele schoner.

  3. elke Says:

    moh jaat gij, bordeaux, da’s schoon. En ge ziet dat goed rijden op straat ook.

  4. Madame Says:

    Ik kan me levendig voorstellen hoe Moose bij jouw bloemrijke omschrijving zat te monkelen.

  5. zeezicht Says:

    Moh ja… bordeaux das schoner, als je het stof wegveegt tenminste. 🙂

  6. Menck Says:

    Mijn eerste wagen had die kleur. Koffie met teveel melk. Babykak zelfs. Ik reed in een unicum, een hoofdendraaier, een zeldzaamheid. Trots, jong!

  7. De man van Zoniën Says:

    Effe toch even vermelden: zolang waterstof niet op een duurzame manier wordt geproduceerd zijn we geen stap verder! Maar de kleur is uiteraard ook belangrijk 😉 Mijn eerste wagentje was een Ferrari………………rode Ford Fiesta

  8. Blah Says:

    Het enige wat ik belangrijk vind aan een wagen is dat hij glimlacht.
    Sommige wagens kijken boos, nooit zou ik een boze wagen kopen.
    En hij moet een mooie poep hebben ook.

    Allez, een beetje zoals Blahman hè 😉

  9. micheleeuw Says:

    Schitterend ! Had ik graag Moose z’n gezicht gezien. 😆
    Ik maar vertellen over mijn blauwe auto. In de zon was ie groen ! Hahaha !

  10. zabrila Says:

    Mmmm lekker vooral bordeau…

  11. zabrila Says:

    … x… die was ik nog vergeten!
    Bij mijn auto springen mijn collega’s in de houding!

  12. Duvel Says:

    In hoeveel seconden kleur jij van blank naar
    (bordeaux)rood ?

  13. Margo Says:

    Zo zien we maar weer; size and shape doesn’t matter, als’t kleur maar deftig is.

  14. pietervanherreweghen Says:

    @margo: ik rijd met een zwarte:-)
    once you go black..

  15. georgina Says:

    Heel mooi en ik deel je mening.
    Geen schrik van vieze reacties van dergelijke bulldozer- wagenbezitters? Of bloggen die niet?

  16. Duvel Says:

    “Wat valt er in godsnaam nu over …….. een aantal kleppen te vertellen?”
    Bijvoorbeeld dat jij er maar 1 hebt en dat dat voldoende is.

  17. Patrick Says:

    @duvel
    Een verdomd grote en snedige klep? Me like it

  18. Yucca Says:

    grijns@duvel
    hilarisch verhaal.
    trouwens, toch puur esthetica; een mooie auto (buiten het technisch gewauwel)?
    ik als vrouw kan zelfs kwijlen bij auto’s van de jaren 50, 60,70. Zo’n oude Saab, Volkswagen of Volvo…hmmmmm.

  19. zapnimf Says:

    @Annava en Elke : Uhu, voorzekerst, inderdaad : bordeaux boven beige!

    @Zeezicht : Stof? Stof? Welk stof? Pfffft, omdat er een kwiet toevallig ‘was mij!’ heeft ingeschreven, dat wil toch niet zeggen…

    @Madame : En ik weet hoe dat komt dat jij dat kunt! (Is het niet, mijnheer?)

    @Menck : En altijd terugvinden op de parking… we kennen dat hè tulp?

    @Man van Zoniën : En zou je nu ook nog zo vriendelijk willen zijn om te vermelden hoelang dat gaat duren? Alternatieven? Op elentriek of zon? Een windmolen op het dak?

    @Blah : Das dan afgesproken, bij de eerste gelegenheid zal ik Blahmans achterkant keuren.

    @Micheleeuw : Lol, zo ken ik er nog eentje. Via de mobiel : Waar sta jij nu? Ik rij al voor de tweede keer voorbij de afgesproken plaats en jij bent er niet.
    Achteraf : O? Rood? Ik dacht echt dat je een blauwe auto had. Maar we noemen geen namen, hè Laleña?

    @Zabrila : Ik dacht dat een blauw streep verboden was?

    @Duvel : Dat hangt ervan af hoe groot mijn kemel is. *hou voorts mijn klep*

    @Margo : O jawel! Ooooh jawel! Wie denk je dat er morgen terug naar ’t stad mag rijden omdat de laatste acht pakken kurk vandaag niet meer in de auto geraakten?

    @PieterVH : … you see ieder vuiltje erop?
    … you must iedere zondag naar de carwash?
    … everybody thinks you are a Johnny? 😉

    @Georgina : Waar waar?
    Heb ik iets gezegd dat niet waar is dan?
    Iedereen vrij om schrijvend af te komen. Schrijvend hè, uw mes laat je thuis è maat!

    @Patrick : Dan heb je mijn oren nog niet gezien!

  20. zapnimf Says:

    @Yucca : Je vergat de Citroën DS, ’t strijkijzer.

  21. Yucca Says:

    idd, ik dacht eraan maar vergeten typen. Maar er zijn er nog zoveel. De Citroën SM bijvoorbeeld. Of het spinnend geluid van een volkswagen/kevermotor (die eigenlijk van Porsche is)…grrrrrrauw

  22. elke Says:

    oooooo
    den citroën DS
    *kwijlt mee en veegt het scherm af*

  23. De Huisvrouw Says:

    @Yucca : het is eigenlijk omgekeerd , de eerste Porsche had een Kevermotor. Mor dit geheel terzijde.
    En toen ik klein was, telde ik vanuit het raam van mijn tante voorbijrijdende strijkijzers. Voorwaar een schone hobby.

  24. biezonder Says:

    😀 Dat kan mij ongetwijfeld ook overkomen. Ik ben autoblind (en gelukkig niet kleurenblind, anders zou ik den onze nooit meer terugvinden……..)


Geef een reactie

