Uw geluk dat ons fototoestel kapot is!

  
   Sinds kort wolkte er een prikkelend penetrant geurtje rechtstreeks uw zapnimf in. Een ware olfactorische nachtmerrie die de sensoren mijner reukorgaan deden klapperen alsof ze zichzelf terwille van zelfbehoud buiten westen wilden slaan.
Dit alles speelde zich telkens af in de keuken. Nog het liefst bij handelingen waarbij ik het hoekkastje opentrok waar de verzameling Tupperware en plastieken aanverwanten veilig opgeborgen lagen. Een vluchtige inspectie van de bodem naar verloren gelopen eetwaar leverde niks op. Als surrogaatoplossing werd het raam opengezet. Dag en nacht. Het wekte nauwelijks de illusie dat ademen tussendoor nog haalbaar was.
Pas toen ik ei zo na bewusteloos geraakte bij het nemen van wat kookgerei uit die bewuste kast en in mijn val tientallen potjes meesleurde, zag ik naast mij op de grond de omgekeerde charcuteriedoos met deksel liggen.
   
Had ik u al verteld over de vermiste overschot rosbief van de brunch twee zaterdagen geleden? Nee? Wel, ik heb hem teruggevonden. Half gesmolten in eigen nat, verworden tot een onnoembare kleur en ondertussen de huisvesting voor een koppel maden van twee centimeter groot die mij verwijtend aankeken : Zoek uw eigen stek, verdomde verstoorder, deze is al verhuurd!
 
Als straf voor deze respectloze boodschap heb ik ze ondergekotst.
  
 
19 Reacties to “Uw geluk dat ons fototoestel kapot is!”

  1. Menck Says:

    Fototoestel kapot? Je kon het een en ander ook ingescand hebben, toch?
    Ik heb dat eens gehad met een door de poezen nagelaten muis in mijn bureau. Het beest lag al ‘k weet niet hoelang te rotten tussen een pak Playboys. Heel de stapel dan maar weggekieperd; alle muizen stonken. 😉

  2. madameblogt Says:

    Ocharme die rosbief. Zo lang liggen wachten op een smaakvolle verorbering en dan in eigen nat moeten liggen slinken en slinken.
    Ik kan me je reactie voorstellen. 😆

  3. Margo Says:

    Met de kots erbovenop was de geurintensiteit al een heel stuk minder zeker?

  4. tulp (D.) Says:

    Volgens mij gaat ge bibbergeld moeten betalen aan diegene die ooit bij u gaat komen kuisen zene !!

  5. tijdtussendoor Says:

    Heb ik ooit ook meegemaakt en zeker weten dat die stank nooit meer uit dat potje gaat:-(
    Tupperware voor de vuilbak dus!

  6. plebs Says:

    maar neen, javel lost alle geurtjes op ,zelfs die van rotte rosbief, geloof nu maar één van de bijna grootste poetszieke madammen in het halfrond

  7. Hannah Says:

    Oooh hell! Gelukkig kunnen blogs nog geen geuren afgeven. Het doet me denken aan die staking in Zaventem een tijdje geleden. Daar bleek het ook zo te stinken door allerlei etenswaren die gretig aan het rotten waren in die valiezen.

  8. zeezicht Says:

    Twee maden maar? Dat is een magere moedervlieg geweest.

  9. Hertog Jan Says:

    Uedelvrouwe is werkelijk te goed, deze maden alsnog te belonen met hun lievelingskostje ! Voor langere tijd zal U ze voor Uzelve gewonnen hebben.

  10. zabrila Says:

    OP zijn minst oorzaak gevolg, al kotste je deze boodschap onder. Maden lusten vlees, dat is duidelijk.
    Maar wat doen maden onder mijn mat? Bovendien halen ze een grotere snelheid dan een doorsnee slak, wanneer ik hun schuilplaats blootleg. Verder dan de chocolade-hagelslag-coconnen reikt mijn observatie niet. Geen vlieg te zien. Maar naast mijn weerzin, wekt dit ook mijn nieuwsgierigheid op…

  11. Patrick Says:

    @Zabrilla
    Maden onder de mat? Snelle maden en in de buurt van chocolade? De Sherlock in mij detecteert kakkerlakken. Erg voedzaam naar het schijnt.

  12. omamoetje Says:

    en een rosbief kwijtraken , dat overkomt ù niet, hé, dat is natùùrlijk de schuld van een van uw huisgenoten !

  13. micheleeuw Says:

    Ik, vlees-eter extra-ordinair, mag er niet aan denken hoe die maden in dat vlees gekomen zijn. Bah !
    Een geurtje levert hier ook altijd een zoektocht op … naar dode muizen.

  14. gewebkijk Says:

    en u, die vanuit een restje instinkt uit vervlogen tijden,
    (als de dominante soort)
    daar onmiddellijk uw eigen geurspoor overheen plaatst…
    de natuur is mooi…

  15. Yucca Says:

    muizenvergif kopen die de muizen na hun heengaan uitdrogen. Liggen er gewoon nog platte droge kadavers, niks geur.
    en slechte geuren uit iets krijgen; Bicar (natriumbicarbonaat), te verkrijgen bij oa Delhaize.

    moest je dan nog eens niet kotsen na de geur en aanblik van je eigen kots op dat andere weerzinwekkende? 😀

  16. veerle Says:

    Een foto daar had ik nog tegen gekund, zo lang je de stank maar niet mee weet te posten. Bweih.

  17. annava Says:

    Ja, mij maakte dat gelukkig dat uw fototoestel kapot is. JAK

  18. chelone Says:

    Zo jong en nu al zo vergeetachtig!

  19. dana Says:

    ZEG, ik was weer juist mijn bokes aan’t eten zene….


Geef een reactie

