Zuig hier een puntje aan, verenigde naaitotebellen der bloggenland, andere kak als een rokske

Mijn maagfileerdertje is niet alleen een begaafd chirurg, maar houdt zich daarnaast ook nog bezig met schetsen op kladblaadjes, de ambachtsman! De kunstenaar! Voor zijn leergierige patiënte, ja ikke, droedelde hij een naaipatroon als het ware, dat hij enkele weken later driedimensionaal nog eens overdeed op een levend model, weeral ikke. Ik ben een durvertje.

Ik probeer hem zo helder mogelijk te benaderen :

– Bovenaan wordt een miniatuurspijsverteringshokje geniet met het nietjesmachien.

– In een van mijn acht gaten (volgens mij was dat een groepsgebeuren – wilt gij nu eens? Ahja, welk gat? Ge zit met uwen arm in de weg, schuif eens op, jong. Doe niet zo moeilijk, ik maak gewoon nog een sneetje bij. Voila. François? Ook eens zien? Potert nog eens wat met die darm, hij zit in de weg. Toeme, mijn twee handen zijn al bezet, roept Tilleke er eens bij, dat ze daar nog eens een hol maakt…) in de buik zoekt men de dunne darm en trekt die, zwiep, tot aan het nieuw maagje en -vraagtnihoe- maakt dat er waterdicht aan vast. En nu gij!

– Hetgeen onderaan het vroegere orgaan voor de maaltijdverwerking nu hangt te bungelen, maken ze vervolgens vast aan de dunne darm, maar dan wat lager als oorspronkelijk, zodat de spijsverteringssappen -ik gok op gal en misschien nog wel wat- (we kunnen niet altijd even geconcentreerd opletten) er op die plaats bij kunnen. Dat is dus een latere vertering dan in uw normale organengallerij en dat maakt dat ik misselijk word, als ik een overdosis suiker tot mij neem. Zogezegd. Tot op heden heb ik dat nog niet aangedurfd. (ik ben een schijtluis, helemaal geen durver).

– En dan nu waar de entourage mij dagenlang heeft mee uitgelachen, omdat ik nabauwde wat de professor mij in alle ernst heeft verklapt : dat pijltje naast schattig fris… euh… groen… hm… kersvers maagje herbergt een hormonenzone die in mijn geval om de haverklap schreeuwt : ‘Geef me chocolade! Hier met die chocolat of ik doe je wat!’ dat dat gevoelige plekje uitgeschakeld wordt. Nah! Lach maar. Ja. Toe. Doe maar.
Weet dat ik sinds twee weken nu nog geen hunker naar zoetigheden heb gevoeld.

Wie laatst lacht… mag niet te hard lachen, want mijn uiterlijke wonden hebben de neiging om open te ploppen, maar dat is weer voer voor een volgende keer.

 

( gastric bypass / maagverkleining 14)

48 Reacties to “Zuig hier een puntje aan, verenigde naaitotebellen der bloggenland, andere kak als een rokske”

  1. HertogJan Says:

    En de hormonenzone die verantwoordelijk is voor : “zo ‘ne frisse blonde Leffe, dat zou nu wel deugd doen bij dit weer !” ? Intact gebleven ?

  2. Christel Says:

    En wat kan jij nu zo gemiddeld per dag eten? Wat uiteindelijk is dat nu kleiner en beperkter qua inhoud.

  3. Suzette Says:

    En moet je nu ook supplementen slikken of kan je lichaam dat nog wel uit je voeding halen met al die shortcuts daarbinnen?
    En ik vroeg me ook af: krijg je nu begeleiding van een dietist of moet je zelf alles uitzoeken?

  4. sterreklimt Says:

    Het klopt dus toch, van die chocolat??? Welwel. Ik kan het nog altijd niet geloven. Maar anderzijds: ik kon ook niet geloven dat de Huisvrouw ging trouwen en toen deed ze het in ’t echt. 🙂

  5. dingske Says:

    Sorry maar ik geloof dus niks van dat chocoladeverhaal.
    Volgens mij wordt die goesting gemaakt in uw hersenen en tenzij gij een heel aparte anatomie hebt, heeft dien dok volgens mij u een heel schoon placebo’ke aangepraat :p

  6. Leen* Says:

    Straf seg, ik ben juist bezig aan een kleedje in exact hetzelfde patroon als uw tekening!
    Maar alle gekheid op een stokje, gij WILT dus geen chocolade niet meer ofwa? Dat is nu toch wel heel spijtig!

  7. volgmijndieet Says:

    Die droedel komt mij bekend voor. Oja, van op uw tafel.
    8 gaten seg, ge moet nie vragen met hoeveel koterhaken die mannen daar in uwen binnenkant in de weer zijn geweest. Maar ’t resultaat mag er wezen, ze lijken mij alle 8 heel mooi te genezen (toch gezien van onder de pleistertjes)

  8. micheleeuw Says:

    Dat durf ik dus niet : bijna mijn hele maag laten afnieten. Stel dat ik mijn Rodenbach niet meer op krijg of erger : dat ik het niet meer lust ? 🙂

  9. moeferkoe Says:

    Als gewone totebel (want intussen geen tijd meer om rokskes te naaien) ben ik onder de indruk van wat een mens met 8 gaatjes allemaal kan doen. Ik vraag mij vooral af hoe ze dat nietjesmachien ginder gekregen hebben. Heb je een video gekregen van de operatie?

    • zapnimf Says:

      Oei, ik dacht dat niemand de titel las.

      Ja, een dvd met aangepaste muziek die bij uw innerlijke fysionomie past. Op de achtergrond zie je dan de mindere goden die efkes niks te doen hebben, ritmisch tappen met hun voeten en wiegen met heupen.
      Neen gij.

      Dat nietjesmachien stond gewoon al in de operatiekamer, maar ik veronderstel dat je bedoelt hoe ze zo creatief met weefsel kunnen zijn aan de binnenkant? Ik heb me dat ook al afgevraagd.

  10. Nele Says:

    Tegen mij zeiden ze dat ik zo misselijk als iets zou worden als ik iets te veel suiker of vet zou eten. Tot nu toe, jammer genoeg, niets van gemerkt …

  11. veerle Says:

    Blijft er echt niet méér maag over? Je kan toch nog iets eten?

  12. Storm Says:

    Echte schoonheid zit dus echt van binnen! 😉

  13. HansDeZwans Says:

    Ik weet niet wat heel de operatie zal kosten, maar als ik naar die tekening kijk, heb ik zoiets van: nou, dat kan ik ook.

  14. bentenge Says:

    brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    geneeskunde en al wat daar bij komt kijken is echt niet aan mij besteed

    • zapnimf Says:

      Soms moet je ook wel eens een onvrijwillige geneeskundige handeling ondergaan, peis ik zo, daar valt niet aan te ontsnappen. Tanden bijten maar dan, bentenge.

      Al heb ik al wel dikwijls gedacht dat het een wonder moet zijn als je in de prehistorie ouder werd dan 30.


Plaats een reactie