Inbreken – Breken – Gebroken – Gebrekkig zitten

Zappelmoose.
Een vrijdagnacht ietsjes na middernacht. Op school.
Net gedaan met boemelen bij vrienden die achter school wonen.

– “Ssst, straks slaan de buren alarm.”
– “En dan? Je hebt toch een sleutel?”
– “Ik zou dat eerlijk gezegd niet zo graag hebben, mij moeten verantwoorden aan de polies.”
– “Wie geraakt er ook zijn kaarten kwijt voor een voorstelling en beseft dat pas de avond voordien?”
– “Wie wilde er nog efkes eerst langs Sigrid passeren en pas daarna die tickets gaan zoeken?”
– “Mmlmmlmmlll. *kop trekken achter de ander zijn rug*
– “Zie er brandt nog licht in de turnzaal, waarschijnlijk vergeten werk, als we terugkomen even uitdoen.”
– “Wie weet zitten er daar echte inbrekers?”

Kabouternis alwaar ik mijn schoolse activiteiten verricht met tafel en kast.

– “Waar heb je die inkombewijzen voor het laatst gezien? Denk na. Als je iets kwijt bent, ligt het meestal niet verder dan vijf meter waar je het laatst hebt zien liggen.”
– “K. gaf die deze week aan mij en ik gooide ze in mijn bakje in de leraarskamer en dan denk ik dat ik ze mee naar hier heb gebracht.”

Alles wat op de tafel ligt (veel veel veel) wordt opgetild, doorbladerd, ondersteboven gehouden… tevergeefs.
Ik rommel in de kast en wonder boven wonder zwaai ik een fractie later breedlachend met twee ticketten voor Kommil Foo. Ze zaten onder mijn wasspelden met pluimen van de voorbije pestlessen.

– “Oef!”

Blij toe, want Kommil Foo met hun laatste show ‘Breken’ liet mij een traantje van ontroering wegpinken.

Nog later werden het traantjes van coleire.
Die clou kan je bij mijn lieflijke vrijer lezen/bekijken.

Al kan ik wel verklappen dat het niet lekker zat. In al zijn betekenissen.

28 Reacties to “Inbreken – Breken – Gebroken – Gebrekkig zitten”

  1. Eilish Says:

    Wa foe ne wèreld is da nu ! Toemme toch !

  2. veerle Says:

    Ik vloekte al bij je vrijer, maar herhaal het hier: ‘Verdomme toch!’
    Hopelijk is er daarenboven niet al te veel waardevols verdwenen.

    • zapnimf Says:

      Een gps (die verstopt zat, maar de draad stak nog in, ziehier waarschijnlijk de oorzaak en ons geleerd lesje) en een zonnebril met aangepaste glazen van moose. Hopelijk krijgt de dief er een schele koppijn van.
      Onze naïviteit : ’t stad is plezant is ook een beetje verdwenen.

      • Stef den Flater Says:

        Ik dacht dat zoiets vooral voor kwam in Brussel want daar heb ik toch wel al een paar keer auto’s met ingeslagen ruiten gezien – en dat waren niet altijd de duurste die geparkeerd stonden. Je kan je toch afvragen of een gps wel de moeite waard is. Eerder is het voor de kick gebeurt en/of puur vandalisme. Jammer dat je dit moet mee maken. Hopelijk is die van de verzekeringen een meelevend mens en doet hij moeite om jullie voldoende tegemoet te komen. In ieder geval: sterkte.

  3. gudrunwitch Says:

    Oi! Echt niet leuk 😦 Niet zozeer voor wat er gepikt is, en de achterloop voor die ruit, maar wel voor het gekneusde vertrouwen. Enfin, zo voelde ik dat toch aan…

  4. micheleeuw Says:

    Ik hoop ook dat die schele koppijn krijgt en ook dat de gps hun altijd verkeerd laat rijden ! Om daarvoor de ruit in te slaan ! Al dat geloop om die ruit hersteld te krijgen ! Aangifte bij de politie gedaan ?

    • zapnimf Says:

      Ja. ’s Nachts gebeld en we mochten kiezen : afkomen of morgen in het eigen dorp aangeven (wat we dan liever deden). Dus de dag nadien bij ons en in de namiddag nog eens, want hij moest met de beschadigde wagen komen en alle papieren (en hij was met de mijne gegaan.) Drie keer aangegeven maar liefst!

      Ja hè? Dat is toch de moeite niet, zo’n stoem gps’ke?

  5. Menck Says:

    Er is bij ons al ingebroken in de auto (stond voor de deur) én in de woning (om 03:00 ’s nachts, terwijl we in bed lagen. Onze slaapkamer bevindt zich bovendien op de gelijkvloerse verdieping). Zoals je weet wonen wij allesbehalve in de stad. De plezantigheid is tegenwoordig zo’n beetje overal zoek. Allez, soms toch.
    Hopelijk komt jullie verzekering hier voor iets tussen.

    • zapnimf Says:

      Gij moet in uw vorig leven een lelijke bandiet geweest zijn!

      Waarom kunnen we er nog zo luchtig over schrijven? Omdat het inderdaad allemaal geregeld wordt door de verzekering. Zondag was dat ding al terug gemaakt door onze vrienden van carglass. Zonder duiten te hoeven bovenhalen.
      Met de mijne (auto) zou het niet waar geweest zijn.

  6. Christel Says:

    Respect voor iemands spullen heeft men totaal niet meer en daar heeft ’t stad, den boerenbuiten of ’t hol van Pluto niets meer mee te maken. Als ze het kunnen gebruiken of nog meer denken dat, dan komen ze aan iemands eigendom! Ik word er zot van! 🙂

  7. lies Says:

    Ja dat zit vast wel héél gebrekkig, dju toch!

  8. zeezicht Says:

    Toch hopelijk niet Moose zijne roze bril gestolen?

  9. tijdtussendoor Says:

    Zo vond ik vorige week mijn auto ook terug. De baksteen waar ze de raam mee insloegen lag er nog bij 😉
    Dik kl.te… en een grapje van 400 euro waar we niet voor verzekerd waren..

  10. tijdtussendoor Says:

    Dat lachend gezichtje is verkeerd 😦

    • zapnimf Says:

      Lol, ja, beetje tang op een varken, die eerste smiley.

      Ik leef nog meer met jou mee dan met onszelf, want zoals je kan lezen, is dat bij ons heel snel en efficiënt afgehandeld. Onze zondag was een beetje lopen, maar meer ook niet.
      Zullen we ellentriek op de ruiten zetten, als we er niet inzitten?

  11. Leen* Says:

    Maar seg, foei!
    Of om het met de woorden van de moemoe te zeggen: ‘ze zijn nergens meer verlegen voor!’ (Waarbij die ‘ze’ kan ingevuld worden door zowel inheems als uitheems schorriemorrie, jan en alleman dus, enfin, niemand is beter of slechter dan een ander, ge snapt het wel, niet? )

  12. aandewaterkant Says:

    Oh ja en donderdag gaan wij naar Kommil Foo 😉


Geef een reactie

